Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Bra att du fotade Mats - vi andra tänkte inte på det.
    Sedan går det nog trots allt fortfarande ett hundratal fiskar i 3.000 liters akvariet - fast de flesta dyker bara upp vid matdags
    Fast det klart - 100 firrar i det akvariet märks knappt och jag har ju som sagt avsiktligt låtit beståndet decimeras i det akvariet och även minskat antalet fiskar i andra akvarier (rätt många av dessa har dock fått flytta ut under sommaren).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Bra att du fotade Mats - vi andra tänkte inte på det.
      Sedan går det nog trots allt fortfarande ett hundratal fiskar i 3.000 liters akvariet - fast de flesta dyker bara upp vid matdags
      Fast det klart - 100 firrar i det akvariet märks knappt och jag har ju som sagt avsiktligt låtit beståndet decimeras i det akvariet och även minskat antalet fiskar i andra akvarier (rätt många av dessa har dock fått flytta ut under sommaren).
      Ja, du vet, det är änna fint att dokumentera våra träffar. Miljön, stämningen och hela grejen med att vi träffas på det här sättet är värt att ha minnesbilder av.
      Jodu, jag satt en god stund framför baljan, och jag vet att du har ett hundratal fiskar som lever där (mäktigt), men detta syns ju inte på bilder... Hur man än bär sig åt att fotografera.
      Du får berätta senare om vad du har för planer med detta kar. Jag vet nu, och det blir spännande!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Härligt att se lite bilder Mats!

        anders ser ut som ett skrämt rådjur på en av bilderna.. Blev han så rädd för att vara med på kort?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          Nu har jag lyckats ta mig in på här oxå
          tack för idag alltid lika trevligt...
          ses och hörs!
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Härligt att se lite bilder Mats!

            anders ser ut som ett skrämt rådjur på en av bilderna.. Blev han så rädd för att vara med på kort?
            Du vet hur det är, Andy gillar inte att posera... Men killen är ju King hur suddig han än är!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Glömde förresten nämna det - men jullarna har yngel så det var därför övriga fiskar i tangakaret var "upptryckta" i hörnen.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Glömde förresten nämna det - men jullarna har yngel så det var därför övriga fiskar i tangakaret var "upptryckta" i hörnen.
                Aha, jullarna hade verkligen färgat ut med redigt lödiga svarta och gula färger.
                Kjell, vad är namnet på de fina, lite rödskimrande fiskarna du har i 540-karet på uteplatsen?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Du vet hur det är, Andy gillar inte att posera... Men killen är ju King hur suddig han än är!
                  Jupp, stämmer så bra så
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Kjell, vad är namnet på de fina, lite rödskimrande fiskarna du har i 540-karet på uteplatsen?
                    Cyprinella lutrensis - den ligger i kö för en artbeskrivning.
                    Det är en ny art för mig eftersom jag aldrig har haft eller knappt ens sett den tidigare men sunbtropiska arter blir allt populärare
                    Bifogade filer
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Toppen!

                      Kommentar

                      • Christer5

                        Tack Mats för fina bilder och Kjell för den fina bilden på en väldigt vacker fisk

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Blir det någon mer träff i höst? Skulle vara mycket kul
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Blir det någon mer träff i höst? Skulle vara mycket kul
                            Jepp det kommer en i september. Räknar med att ga ett datun klart till helgen
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Trevligt! Vad blir det för kul du hittat på?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jag vet[emoji3][emoji106]
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...