Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    .... och ytterligare eftersläntare får gärna anmäla sig.
    Vi ses imorgon
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • noisy
      • October 2006
      • 338

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      I såfall kommer jag, med hona och två yngel!

      EDIT: Hur stavar man I såfall? I så fall, i såfall eller isåfall??
      I så fall kan man kanske stava det isf. En som gillar att göra det lätt för sig.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Snart kommer besöket!
        och fint väder är det
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          Ha så jättekul! Jag är något avundsjuk och hade gärna kommit på grillad Ciklid men jag jobbar dessvärre! Kanske nästa gång...
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Juni
            Ha så jättekul! Jag är något avundsjuk och hade gärna kommit på grillad Ciklid men jag jobbar dessvärre! Kanske nästa gång...
            Grillad ciklid blev det inte idag, kanske nästa gång vem vet

            ja, se till att komma nästa gång alltid lika roligt att träffa nya bekantskaper idag var det Mr Wood med familj, mycket trevligt

            tack till alla som var med och gjorde denna eftermiddagen så trevlig och fint väder hade vi (trots att vi var i Borås )
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Tack till alla (vi var 10 st) som kom och speciellt till Pia som var värd.
              Vi hade riktigt trevligt och grillade och åt smarrig kaka, partade fisk och mycket annat och kollade på Pias fina akvarier med en massa snygga fiskar. Några av dessa kan ni se nedan.
              Bifogade filer
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • noisy
                • October 2006
                • 338

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Grillad ciklid blev det inte idag, kanske nästa gång vem vet

                ja, se till att komma nästa gång alltid lika roligt att träffa nya bekantskaper idag var det Mr Wood med familj, mycket trevligt

                tack till alla som var med och gjorde denna eftermiddagen så trevlig och fint väder hade vi (trots att vi var i Borås )
                Klart det blir trevligt, kan inte bli annat med en så trevlig värdinna och så trevliga kamrater i gänget, "trots att inte alla gillar akvariefiskar" (tillägger Gunilla). Så även vi vill framföra ett stort tack till er alla och då speciellt till värdinnan Pia! Ett extra tack även till Kjell för det fådda. Vi instämmer även med Pia och är övertygade om att det vore trevligt om även du kan komma med nästa gång Juni.
                Mvh Krister o Gunilla "Brålandaparet"

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Vi tackar också!
                  Och så roligt att få se värdinnans vackra akvarier! Hoppas ni stod ut med våra energiska barn, egentligen hade vi tänkt lura i er att de är väluppfostrade, det gick ju sådär...

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Juni
                    Ha så jättekul! Jag är något avundsjuk och hade gärna kommit på grillad Ciklid men jag jobbar dessvärre! Kanske nästa gång...
                    Fast du kan ju äta lite akvarieräkor på kräftskivan i augusti - återkommer i nästa vecka med ett datum
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Hoppas ni stod ut med våra energiska barn, egentligen hade vi tänkt lura i er att de är väluppfostrade, det gick ju sådär...
                      Nja - det krävs nog bra mycket mer innan vi skall lyfta på ögonbrynen
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Kräftskiva

                        Så är det dags för den årliga kräftskivan - hoppas att vi blir lika många som förra året då vi var ett 20-tal

                        Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva
                        Tid:
                        Lördagen den 16 augusti kl. 16.00
                        Program: Den årliga traditionella kräftskivan i Partille.
                        Kräftskivan blir hos Kjell Fohrman där det finns akvarier både inom- och utomhus, dammar och blomster att titta på.
                        Man tar själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man vill grilla) istället om man inte gillar havets frukter
                        Vem fixar vad: Dessa saker behöver plockas med gemensamt
                        Engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, kakor och bullar, snacks.
                        Vem tar med detta - det med fetstil återstår?
                        Fixare sökes: Någon/några som kan komma 1-2 timmar innan och hjälpa till att iordningsställa tältet och duka.

                        ANMÄLDA:
                        Kjell Fohrman + bättre hälft (tar med -engångstallrikar, bestick, muggar, margarin och kaffe).


                        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                        Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                        Ett glatt humör
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det här får man ju inte missa för bövelen, skriv upp mig och tösen så länge. Frugan jobbar...
                          Tar med lite olika dippsåser. Eller vad säger ni, Mats och Pia?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Visst! Jag hakar på! Jag kan ta med mig en matig sallad.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det här får man ju inte missa för bövelen, skriv upp mig och tösen så länge. Frugan jobbar...
                              Tar med lite olika dippsåser. Eller vad säger ni, Mats och Pia?
                              det hade varit gott sätt upp mig så får vi se om jag kan komma, har en axeloperation några dagar innan så det är frågan om jag kan men skriv upp mig så hoppas vi (jag iallafall ) att jag kan komma. Skriv helst inte att jag skall ta med mig nåt som jag skall ta med, blir så krångligt om jag inte kan komma, ok?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Trevligt att anmälningaran redan börjar droppa in - jag lovar i alla fall att vi inte skall ha någon armbrytningstävling Pia

                                Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva
                                Tid:
                                Lördagen den 16 augusti kl. 16.00
                                Program: Den årliga traditionella kräftskivan i Partille.
                                Kräftskivan blir hos Kjell Fohrman där det finns akvarier både inom- och utomhus, dammar och blomster att titta på.
                                Man tar själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man vill grilla) istället om man inte gillar havets frukter
                                Vem fixar vad: Dessa saker behöver plockas med gemensamt
                                Engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, kakor och bullar, snacks.
                                Vem tar med detta - det med fetstil återstår?
                                Fixare sökes: Någon/några som kan komma 1-2 timmar innan och hjälpa till att iordningsställa tältet och duka.

                                ANMÄLDA:
                                Kjell Fohrman + bättre hälft (tar med -engångstallrikar, bestick, muggar, margarin och kaffe).
                                ansjo + yngel (tar med dippsåser)
                                Mats Bryzell (tar med sallad)
                                PiaJo


                                Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                                Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                                Ett glatt humör
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...