Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Christer5
    Synd att det inte är en bussresa som dom har i Skåne till Tyskland,det skulle kanske bli fler deltagare då.

    Men det är klart dom har närmare till Tyskland
    Om vi hade blivit många nog så hade det alltid gått att fixa en buss (vi har tidigare åkt i minibuss). Dock så tror jag inte riktigt på att det hade blivit fler bara för att vi hade åkt i buss och att resan hade blivit betydligt dyrare (deras resa är ju redan nu betydligt dyrare och då hade vi haft ytterligare 50 mil att betala för bussresan)
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Christer5

      I Skåne har man gemensam buss och alla åker tillsammans och man kan förmodligen pressa totalpriset då.

      En bussresa från Göteborg har stort upptagningsområde.

      Man behöver då inte tänka på bilar men det är klart att man har ju då inte tillgång till bil i Tyskland.

      Det var bara en tanke som for för att kanske öka deltagarna till mer än 4 personer.
      Senast redigerad av Gäst; 13 January 2013, 11:24.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Kjell svarade bra där, och jag håller med. Vete tusan om det skulle blivit fler då vi knappt fick ihop en bil ens. Jag tror även det är platser kvar i Malmöbussen trots att även de har ett stort upptagningsområde och ett par föreningar...
        Min första Tysklandsresan var med buss, och jag sa aldrig mer. Vi åkte under natten, hälften försökte sitta och sova mesans resten festade loss och gjorde allt för att inga skulle sova.
        Senast redigerad av ansjo; 13 January 2013, 11:24.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Du såg kanske inte det jag skrev, men deras resa är som sagt redan nu klart dyrare än vår. Med full buss så hade det för oss blivit minst en tusenlapp dyrare.


          Däremot så borde vi kanske ha marknadsfört oss bättre - t.ex. skickat ut ett mail till alla goldisar i göteborgsregionen. Visst det står i nyhetsbrevet men det läser man inte så noga. Det var t.ex. 2 på GCG-mötet (som också är goldisar) häromdan som inte hade noterat vår resa och som var sugna på att hänga med - men nu var det lite sent påtänkt och dessutom fyller ju inte 2 personer en bil
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Christer5

            Okey

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              En buss ökar nog inte intresset bilen är ju inte den stora kostnaden jag tycker att det har varit väldigt prisvärt själva resan sedan beror det ju på vad man handlar, äter och dricker där nere men det är ju billigare än en ute sväng här hemma.

              För min del blev det lite mycket ledighet mellan jul & nyår i år samt de låga uppslutningen som gjorde att jag blir hemma. Sedan har jag ledsnat lite på planted aquarium man har sett det där ett par gånger nu.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av lillfrasse
                ......samt de låga uppslutningen som gjorde att jag blir hemma.
                Just detta är förstås ett aber med att man kör bil. Dvs att vi behöver vara 4 st i varje bil för att det skall vara ekonomiskt vettigt. Flera har nu på slutet backat för att anmäla sig för att vi nu är en full bil och anmäler man då sig så fattas det 3 st för att bilen skall bli full. Jag vet flera (fler än 4) som INTE har anmält sig av just den anledningen.
                Jag känner också några som jag nog hade kunnat övertyga om att haka på om det hade saknats 1 plats i en bil.

                I år tycker jag det skall bli extra kul att kolla in nyheten på mässan - nämligen terrarierutställningen där bl.a. Charlie från Back to Nature är domare.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Just detta är förstås ett aber med att man kör bil. Dvs att vi behöver vara 4 st i varje bil för att det skall vara ekonomiskt vettigt. Flera har nu på slutet backat för att anmäla sig för att vi nu är en full bil och anmäler man då sig så fattas det 3 st för att bilen skall bli full. Jag vet flera (fler än 4) som INTE har anmält sig av just den anledningen.
                  Jag känner också några som jag nog hade kunnat övertyga om att haka på om det hade saknats 1 plats i en bil.

                  I år tycker jag det skall bli extra kul att kolla in nyheten på mässan - nämligen terrarierutställningen där bl.a. Charlie från Back to Nature är domare.
                  Är de inte så passiva kan de väll anmäla sig och erbjuda 3 platsser i sin bil då. Jag och Staan körde ju själva ner ett år funkade bra och ingen som gnällde över den något blygsamma hastigheten.

                  Fasen Charlie var länge sedan man träffa men men det går fler tåg.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Är de inte så passiva kan de väll anmäla sig och erbjuda 3 platsser i sin bil då. Jag och Staan körde ju själva ner ett år funkade bra och ingen som gnällde över den något blygsamma hastigheten.
                    Ingen av dom hade tillgång till bil - sedan är det nog lite som så att ingen av dom var så superintresserad (då hade de ju anmält sig långt innan) utan kunde liksom haka på om det fanns någon plats över.

                    Tror det lite är en psykologisk grej att någon måste ta det första steget. Några har frågat mig om vi kunde vara 5 i våran bil och jag skulle nog ha sagt ja (nu sa jag nej för att det hade blivit för trångt) för då hade säkert fler anmält sig. Skitsamma - kanske skall vi ta en minibuss nästa år istället för då finns nog inte den psykologiska spärren.

                    Skall som sagt bli kul att se nyheterna på Planted Aquarium och hoppas också att vi hinner med att besöka den nya jätteaffären och sedan blir det ju ett kärt återbesök på det offentliga akvariet i Hamburg. Växtakvariet där är det snyggast jag nånsin har sett.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Och inte minst fotograferandet, en hel del tävlingsbilder är tagna på dessa resor.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Och inte minst fotograferandet, en hel del tävlingsbilder är tagna på dessa resor.
                        Ja du har ju egentligen "fått betalt" för att resa med
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Christer5

                          Ja då fick fick ju belyst detta med bil kontra buss,det tycker jag var bra

                          Det kanske kan bli fler deltagare till nästa resa.

                          Jag har ju inte varit med så länge på Zoopet så jag vet inte vad som har skett tidigare när det gäller sammankomster.

                          Nej Kjell jag såg inte ditt inlägg för då skrev jag

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ju fler som hänger med på våra träffar och man lär känna varandra så kanske det även blir så att man hänger med på resorna
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Ju fler som hänger med på våra träffar och man lär känna varandra så kanske det även blir så att man hänger med på resorna
                              Äsch min premiär var ju på första planted aquarium resan. Kände inte en kotte men det gick ju bra
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Alla är inte som du Frasse , lika modig för de allra flesta så tror jag att man gärna vill veta men man åker med (fast det är kanske bara jag som känner så... )
                                Senast redigerad av PiaJo; 13 January 2013, 16:53.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...