Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    TYSKLANDSRESA
    Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
    Tid: 25/1 - 29/1 2013
    Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
    Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
    Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
    Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
    Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

    Vi siktar på att vi blir 2 bilar så därför har vi bara 4 platser kvar


    Anmälda:
    1/ Kjell Fohrman
    2/ ansjo
    3/ PiaJo
    4/ Maria - Sjöjungfru
    5/ ?????
    6/ ?????
    7/ ?????
    8/ ?????


    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
    Goldmedlem (och deras anförvanter)
    Gott humör på träffarna
    Det börjar dra ihop sig nu, och fasen vad jag ser fram emot denna resan! För de som tror att det är en ren inköpsrunda och att den blir dyr kan jag meddela att det är upp till var och en. För min del blir det inte så mycket handlat denna gången, utan det kommer att bli mycket fotograferat tänkte jag.
    De 2 senaste årens "Årets foto" 'är tagna under dessa resor, och sedan flertalet av mina och andras tävlingsbilder i fototävlingen. Det är riktigt roligt att fota något annat än sina egna fiskar och räkor, så man får lite nya motiv i gluggen.
    Att resan även innehåller jäkligt god mat och dryck i goda vänners sällskap gör inte saken sämre, så har man haft en liten fundering på att åka med är det bara att haka på. Det hade varit väldigt kul med 4 pers till så vi blir två bilar.

    Jag kan meddela att jag troligen åker färjan ner till Kiel via Göteborg, och blir det någon mer bil är det inte tvunget att den ska åka samma väg utan den bilen kan gå via vägnätet söderut...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag ser också fram emot denna resan, har ju inte varit på Planted Aquarium-mässan innan
      Schnitzlarna och ölen smakar så gott!
      Nu är det inte lång tid kvar
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        ska man haka på eller ej.... hmm...hmm
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av karrokaja
          ska man haka på eller ej.... hmm...hmm
          Vore trevligt - men fundera inte för länge - vi får snart bestämma oss för om det skall bli 1 eller 2 bilar
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Christer5

            Man väl inte köra med dubbdäck i Tyskland ?

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Nä...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Du som gillar att fota, Christer, så är det en bra resa för det ändamålet!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Christer5
                  Man väl inte köra med dubbdäck i Tyskland ?
                  Inte på bilen, men man får ha dubbar på skorna, på kryckor och rullatorer

                  Nåväl - det finns flera av oss som har bilar med vanliga vinterdäck på så det är nog inget problem att få ihop bilar - verkar vara lite lurigare att få ihop folk som fyller bilarna
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Du som gillar att fota, Christer, så är det en bra resa för det ändamålet!
                    Helt rätt - det blir en jäkla massa att fota och man brukar komma hem med minneskortet fyllt
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Och det är bara 6 veckor kvar tills vi är där. Jobbar natthelg då med, men som är bortbytt för ändamålet...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Imorgon är det fem veckor kvar tills vi åker till akvariernas och schnitzlarnas förlovade land
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jäklens vad jag längtar, det ska bli riktigt kul att komma iväg igen!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Och nu är det mindre än 5 veckor kvar...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Japp, vid den här tiden så besöker vi väl nån affär med många snygga och ovanliga fiskar
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • noisy
                                • October 2006
                                • 338

                                God Jul alla vänner

                                Kommentar

                                Arbetssätt...