Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenell
    • September 2002
    • 499

    Ursprungligen postat av Patrik_växjö
    Inte nog med sänkt A.kassa, de ska sänka föräldrapening... mamma/pappadagarna ska göras om... osv osv..
    Sant, men dom sänker inkomstskatten, förmodligen oxo fastighetsskatten och arbetsgivaravgifterna, så familjerna får i alla fall igen pengarna i den änden. Dessutom kommer sannolikt fler få jobb och inte behöva "hög" A-kassa och allehanda bidrag. Sossarna har en otrolig förmåga att bara se på sänkta bidrag/inkomster, inte på det faktum att även familjers avgifter/skatter/utgifter kommer att minska drastiskt. Det är ju inte så konstigt iofs hade man insett det så hade man inte haft något försvar.

    Jag tycker det är bra med förändring, om det kan leda till att fler "tvingas" att arbeta för att ha råd o leva istället för att leva på bidrag som vi alla betalar genom skattemedel och andra avgifter så kan väl inte det vara dåligt? Eller ni kanske vill att jag skall "vägra" ta ett jobb och leva på ERA skattepengar som ni betalar in till mig? (Det finns MÅNGA såna människor i Sverige, och jag har ingen avsikt att bli en, jag VILL jobba.)

    Nåja, nog om det, jag var ju TVUNGEN att sticka ut nosen lite eftersom jag vet att ni är sossar de flesta av er nerds Och härmed så är politiksnacket nedlagt hos mig, får ta det på nästa fika istället
    Senast redigerad av Kenell; 18 September 2006, 07:10. Anledning: Språket...
    Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
    www.fisknördarna.se

    Kommentar

    • Hank
      • August 2002
      • 675

      Ursprungligen postat av Kenell
      Nä inte ett dugg, jag får hellre ett jobb än o gå på en finfin A-kassa, och jobb har ju inte sossarna lyckats skaka fram i alla fall... Men dom är överjävliga på att skapa "utbildningar" o skit o gömma oss arbetslösa med...
      Ahh, en som fattat galoppen!
      /Hank
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
      Uppdaterad 2006-08-22

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        Fasen Peter, med din käft fattar inte jag varför Du varit arbetslös och snyltat på bidrag.. Du kunde ju ha "offrat" lite av din fritid och valarbetat för det du tror på!
        Senast redigerad av Torstensson; 18 September 2006, 16:05.

        Kommentar

        • Kenell
          • September 2002
          • 499

          Ursprungligen postat av Torstensson
          Fasen Peter, med din käft fattar inte jag varför Du varit arbetslös och snyltat på bidrag.. Du kunde ju ha "offrat" lite av din fritid och valarbetat för det du tror på!
          Nej usch va trist, har varit politiker en gång i forntiden, det får räcka... Men det är ju ganska kul o retas lite Det tycker ju du med, det vet jag... Men nu är det min tur, i fyra år...

          Och förresten, jag får inte ett enda bidrag... Det enda jag får är A-kassa och den ersättningen jag fått hittils har jag med råge betalat in själv under tiden jag arbetat.
          Senast redigerad av Kenell; 18 September 2006, 16:52. Anledning: Lite tillägg...
          Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
          www.fisknördarna.se

          Kommentar

          • Hank
            • August 2002
            • 675

            Öster.
            J-vla sopor!!
            /Hank
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
            Uppdaterad 2006-08-22

            Kommentar

            • Kenell
              • September 2002
              • 499

              Lite uppdatering om :en...

              Fortfarande kvar på djursjukhuset, gipsad nu. Verkar sormtrivas o kelar med personalen. Får kanske komma hem till torsdag/fredag nåt sånt, om det läkt ordentligt, annars blir det ny operation och ja säkert någon vecka till på djursjukhuset. Det verkar dock som dom har ett takpris på katt-frakturer, så det blir inte dyrare än ett visst belopp, hur högt det är vet vi inte ännu bara...
              Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
              www.fisknördarna.se

              Kommentar

              • LN
                • November 2004
                • 1478

                Säkert inte mer än 40-45 tusen för en katt i maxtaxa i den delen av sjukvården som är avreglerad.
                Larry
                Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                Kommentar

                • Kenell
                  • September 2002
                  • 499

                  Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                  Säkert inte mer än 40-45 tusen för en katt i maxtaxa i den delen av sjukvården som är avreglerad.
                  Avreglerad? Hmm tror ALL sjukvård av husdjur är privat så att säga, och jag tror inte riktigt det blir ett så högt maxbelopp heller...
                  Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                  www.fisknördarna.se

                  Kommentar

                  • LN
                    • November 2004
                    • 1478

                    Ok .......ville tetas lite bara....... hörde att J sa 8 lök som maxtaxa.
                    Varför har man katt när man kan lägga mycket mera på fisk?
                    Larry
                    Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                    http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                    Kommentar

                    • Kenell
                      • September 2002
                      • 499

                      Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                      Ok .......ville tetas lite bara....... hörde att J sa 8 lök som maxtaxa.
                      Varför har man katt när man kan lägga mycket mera på fisk?
                      Ja det förstod jag väl Men ja du, den skall normalt inte behöva bli överkörd o kosta pengar ju...
                      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                      www.fisknördarna.se

                      Kommentar

                      • Patrik_växjö
                        • July 2002
                        • 2046

                        Min "Gunter ciklid" hona är fortfarande sjuk Gör en sista medicinering nu, klarar jag inte att få bort svamparna nu så får det gå som det vill.. Fikasugen.....
                        / Patrik /

                        Kommentar

                        • Hank
                          • August 2002
                          • 675

                          Tänkte berätta något kul i all missär (med tanke på sjuka fiskar, överkörda katter)
                          Igår blev vi husägare, eller allt är klart och vi skrev på alla pappren iaf (ägare blir vi först när vi betalat det sista och flyttat in 15/12).
                          /Hank
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                          Uppdaterad 2006-08-22

                          Kommentar

                          • Patrik_växjö
                            • July 2002
                            • 2046

                            Ursprungligen postat av Hank
                            Tänkte berätta något kul i all missär (med tanke på sjuka fiskar, överkörda katter)
                            Igår blev vi husägare, eller allt är klart och vi skrev på alla pappren iaf (ägare blir vi först när vi betalat det sista och flyttat in 15/12).
                            Grattis!! Blev det HOVområdet eller?
                            / Patrik /

                            Kommentar

                            • LN
                              • November 2004
                              • 1478

                              Verkligen grattis Hank, blir vi grannar??
                              Larry
                              Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                              http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                              Kommentar

                              • Kenell
                                • September 2002
                                • 499

                                Jättekul Hank! Vi flyttade också in i hus den 15/12 (för ett par år sedan), lite stök vid jul men det funkar ju bra ändå

                                Och förresten, vi skall (nog) hämta katten idag. Hon har gips, nitar i benet och allt möjligt.
                                Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                                www.fisknördarna.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...