Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    För min del är "möte" inte aktuellt de kommande 3 veckorna, kanske 4 veckor tillåmed. Ska iväg å jobba 2 veckor i Malmö sen hem å flytta...

    Å för er/du/ni/ Magnus som kanske undrar så finns det inte många jokayngel kvar nu... Men det kommer flera, var så säker...
    / Patrik /

    Kommentar

    • Kenell
      • September 2002
      • 499

      Själv är jag tillgänglig alla dagar utom tisdag denna vecka som kommer. Men det är ju "möte"/fest (kommer ju inte bara "nördar) hos mig på lördag kl 19 som ni alla vet...
      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
      www.fisknördarna.se

      Kommentar

      • Redbullen
        • April 2005
        • 1129

        Vi får väl se hur de bli om nån månad eller nått då.
        Tycker de vore kul och träffas nere på källarn nån kväll eller så...

        Nu är de en runda till Halrald & Nyborg som gäller.....Blästersand och glasskäraverktyg som gäller...

        Start av tjejens 150liters och filterkammare i mitt..

        Ha de bra pojkar..

        // Peter

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          Det lär nog bli en racerrunda i veckan med både Håvis å Tassar.. E ju sugen på tetror å annat kul!! Kan bli en sväng till Teleborg oxå, innan lördag.. =))

          Kommentar

          • LN
            • November 2004
            • 1478

            Visst Bilbo Kommer jag!

            Bestäm tid och plats så fixar jag transport.
            Larry
            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

            Kommentar

            • Hank
              • August 2002
              • 675

              Kenell:
              Valborg är vi tyvärr uppbokade, hoppas att ni klarar er utan mig ;-D

              Alla:
              Har en stor (ca.60cm. hög) planta av denna: http://www.zpet.se/vaxter/vaxt.php?NR=25 , som är till salu. Någon som är intresserad, hämtas innan helgen.
              (syns även här: http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...6285&gid=76303 )
              Pris? Vi kommer nog överens :-D
              Senast redigerad av Hank; 25 April 2005, 06:57.
              /Hank
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
              Uppdaterad 2006-08-22

              Kommentar

              • Torstensson
                • June 2002
                • 1964

                DEN grönsaken e ju sån jag e på jakt efter som attans ju... Å inte svarar du i fåånen heller.. Jaja, går den att boka gör ja de på stört!! =))

                Kommentar

                • Hank
                  • August 2002
                  • 675

                  Ursprungligen postat av Torstensson
                  DEN grönsaken e ju sån jag e på jakt efter som attans ju... Å inte svarar du i fåånen heller.. Jaja, går den att boka gör ja de på stört!! =))
                  Såld till herrn med "björnmössan" ;-D
                  /Hank
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                  Uppdaterad 2006-08-22

                  Kommentar

                  • Patrik_växjö
                    • July 2002
                    • 2046

                    Ursprungligen postat av Hank
                    Såld till herrn med "björnmössan" ;-D
                    Ryktas om att björnmössan offrats för att få ett nytt kar, vem vet..

                    Måste tyvärr oxo tack nej till festen, är dubbelbokad till helgen..
                    / Patrik /

                    Kommentar

                    • Bilbo
                      • February 2002
                      • 2119

                      Kanske bättre att skjuta upp träffen till nästa vecka eller så, skall ha telefonmöte ngn kväll i veckan och vet inte när.
                      Men ni är hjärtligt välkomna nästa vecka. Avtala en tid sinsemellan och hojta till så skall jag fixa nå´t gôtt!
                      // Magnus
                      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                      Kommentar

                      • Redbullen
                        • April 2005
                        • 1129

                        Snabb fråga pojkar...

                        Klarar fiskar ( Påfågelciklider ) sej i rumstemperatur ( 20grader ) vatten.
                        Min doppvärmare har gått kaputt och har inte råd att köpa ny iom att jag köpte ett nytt pumphuvud idag?

                        Eller finns det någon godhjärtad person som vil låna ut sin värmare en månad?

                        Skriv fort eller ring om ni kanske har någon att låna ut..

                        Mob : 0735532004

                        Svara foooort

                        // Peter

                        Kommentar

                        • Tropfrog
                          • October 2002
                          • 8078

                          Påffarna klarar sig nog med en tillfällig svacka. En doppvärmare kan du hämta hos mig i morgon eftermiddag.
                          MVH
                          Magnus
                          min zoon

                          Kommentar

                          • Torstensson
                            • June 2002
                            • 1964

                            Jag har oxå doppvärmare liggandes. Har som sagt en alldeles för stor "bra å ha" hög..

                            Kommentar

                            • Redbullen
                              • April 2005
                              • 1129

                              Underbart när det finns folk som ställer upp på en stackars sate som mej..
                              Har bara haft problem sista tiden, Pricksjukan, dåliga Påffar, Pumphuvud som gick kaputt, och nu ikväll doppisen * Suck *

                              Nu är iallafall filterkammaren klar.....Suttit med värmepistolen och skyndat på siliconen en del hehe.....luktfritt och stabilt....bara i med sand sten rot och vatten sen ska vi se om fiskarna gillar lite mer fjong i burken med nu pump och bättre filtrering..

                              Tropfrog : Ställer upp tillbaka någon gång om du vill ha hjälp med något, så det är bara att hoyta till * Tusen tack igen *

                              // Peter

                              Kommentar

                              • Torstensson
                                • June 2002
                                • 1964

                                Passa dig nu så siliconet verkligen har härdat igenom. Annars har du ännumera strul att räkna med. Fiskar gillar inte simma i akvarier där inte all silicon har härdat klart..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...