Storauktiom i Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #76
    skriv om ni gjorde några fynd

    då var man tillbaks! jag bor ju här i malmö så det går snabbt att köra fram och tillbaka.
    kan inte dom som vill skriva vad ni gjorde för fynd på auktionen!

    själv så köpte jag: en flytormbunke i tanke om att det var något annat. påsen var också märkt "grovbladig ormbunke",
    några körsbärsräkor,
    och mina stoltheter från auktionen, ett par av Apistogramma macmasteri. jag fick inte det första paret som dom ropade ut-ett vuxet lekpar. men jag är lika nöjd ändå.

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #77
      7st Geophagus sp. saopaulo för 30kr och sen köpte jag två stora påsar med javaormbunkar för 120kr.

      Nu ska man bara fixa kar till jordätarna.... :P

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #78
        Som vanligt fast i poliskontroller när jag skall på fiskaktiviteter. Får sluta skriva på zoopet då de tydligen läser här (5:e gången nu)
        Det var iallfall ett steg framåt man blåste grönt o fick inga böter.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #79
          Ursprungligen postat av kaj.p
          HUr tidigt kör ni ?? 10 minuter o kl är 04,51
          Du får nog kolla din klocka här på forumet...eller kanske vintertid fortfarande gäller i Himle?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Getingen
            • August 2010
            • 325

            #80
            Även jag är hemma igen. Kul att vara där och trevligt arrangerat. Bjöd själv på Apistogramma paret men tyckte det skena iväg lite väl mkt. Men lycka till freddi.

            Själv blev det ett litet spontan köp på 6 Limia tridens, men fick en extra i påsen. Riktigt nöjd med dom då jag endast betalde 60kr. Vet inte så mkt om dom mer än att det är levandefödare som kommer ifrån haiti. Dom har hittat till rätta i ett av mina akvarium och är riktigt snygga!

            Köpte även 2 växter varav jag är lite besviken på skicket på den ena, men den lär ta sig hoppas jag. Inga stora summor pengar för dom som tur är.

            Ser fram emot utställningen i november, hoppas man har möjlighet att gå på det och även nästa års auktion.

            Ansjo! Det var väl du som köpte terrariet? Riktigt fynd. Har du någon plan vad du ska göra med det?

            Dom som var intresserade av jordätare gjorde också riktiga kap. Hade jag haft ett ledigt akvarium hade dom gärna fått följa med mig hem, och det hade inte varit dom enda fiskarna i så fall

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #81
              Ursprungligen postat av ansjo
              Du får nog kolla din klocka här på forumet...eller kanske vintertid fortfarande gäller i Himle?
              Ja det är uppenbarligen fler än du som har ögonproblem

              Blev du av med fototävlingsvinsterna?

              Köpte du något intressant?
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #82
                Även jag är hemma igen. Kul att vara där och trevligt arrangerat. Bjöd själv på Apistogramma paret men tyckte det skena iväg lite väl mkt. Men lycka till freddi.

                ja lekparet blev för dyrt men det som jag fick gick på 180kr så det var inte för mycket tyckte jag

                han/hon som köpte terrariet fick ju ett riktigt fynd! vad gick det på? 160kr?

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #83
                  Jadå, alla vinsterna delades ut till de berörda!

                  Jag vill rikta ett riktigt stort tack till MAF som anordnade detta arrangemang helt exemplariskt. Mycket bra lokal med parkeringsplatser, löpare, auktionsutropare samt korvkrängare (ingen nämd , ingen glömd) som gjorde dagen till väldigt trevlig och jag kan bara beklaga till de som missade den.
                  Det var nog den bäst arrangerade auktionen jag varit på överlag, och lite tekniskt/organisatoriskt samarbete mellan GCG och MAF hade nog båda klubbarna kunnat tjäna på.

                  Priserna överlag var bättre i Malmö om man är säljare, både växter och fisk snittade högre priser om man jämför med Göteborg. Det som jag tyckte var väldigt trevligt var att det var övervägande fisk och mycket av dessa var ungfödare. En stor fördel var att växterna var maxade till 3 poster av var sort från säljarna, det sparar man mycket tid på samt priserna hålls uppe på de objekten. Jag ropade själv på några sorters ungfödare, men de posterna pinnade iväg upp mot 200:- när jag hoppade av,och jag ångrar lite så här efteråt att man inte satsade mera.

                  Det som var riktigt bra priser på var malar, tex 4 st L-066 för 440:-, ovanliga Corydoras för runt 35-40:-/st och där köpte jag själv en grupp Scleromystax CW38 samt två grupper Scleromystax barbatus!
                  Mitt fynd för dagen var ändå det Aquaterrarium som Getingen skrev, det ligger på runt 180 liter för 140:-! Det kommer förhoppningsvis att bli ett krabbprojekt till hösten i den burken.

                  Men som sagt, ett stort tack till MAF för dagens höjdpunkt, och det är alltid lika kul att träffa både kända och okända ansikten och lära känna lite nytt folk!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    #84
                    måste bara lägga in en bild på mitt nya småttingar
                    honan är mycket skygg så det blev bara bilder på hanen. han har redan färgat gämfört med hur han såg ut i påsen

                    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 028.jpg
Visningar: 2
Storlek: 185,1 KB
ID: 2132753 Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 025.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,7 KB
ID: 2132755

                    Kommentar

                    • Zohan
                      • August 2010
                      • 7

                      #85
                      Dom var snygga freddi, Det var jag som ropade in lekparet hanen där är oxå riktigt vacker ska se om jag kan få en bra bild på han!

                      tack för en trevlig dag synd att det är ett år till nästa gång =)
                      240 L SA

                      30L räk

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        • June 2002
                        • 2952

                        #86
                        För mig blev det 1 hanne o tre honor av Xiphophorus nezahualcoyotl fick också beställt Xiphophorus mayae av Evert ( Får ju ligga i nu inför Poecilia)
                        Sedan blev det en bok Aquarium fishes of the world 1019 sidor akvarielitteratur för 70 spänn.
                        Nordiska Diskus Sällskapet
                        Hallandsakvaristerna
                        BAK Gcg Maf NCS

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #87
                          Även jag gjorde lite fynd och fick sålt allt mitt så det jag lade emellan det jag köpte och sålde så fick jag betala 130 kr.
                          Mina fynd var
                          Venezuelas black
                          Ormskins endlers extremt fina när dom kom i karet.
                          Scleromystax kronei
                          Corydoras weitzmani
                          Guldsömsciklider småtingar
                          Guldfisk
                          Cabomba Furcata (röd)
                          Tiger Lotus
                          och en växt till som jag inte kommer ihåg nu.
                          Har precis släppt i mina efter en låååååååååång inkoppning.
                          Köpte ju faktiskt lite tiger räkor med.

                          Jag hade en jättetrevlig dag med nya bekantskaper och fynd, tyckte allt flöt på ganska bra.
                          Senast redigerad av solis; 03 April 2011, 19:32.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            • April 2002
                            • 1103

                            #88
                            Härligt att folk verkar nöjda med auktionen! Det flöt på bra, med ett bra tempo och massor av fina utrop. Priserna blev som alltid på auktion varierande med både fyndmöjligheter och dyrgripar. Från min egen utkikspost bakom skärmen var jag nöjd med att vårt datoriserade system för förhandsanmälan, incheckning och utropslistor i år fungerade riktigt bra och effektivt.
                            Malmö Akvarieförening
                            no hope, no harm, just another false alarm

                            Kommentar

                            • olof b
                              • March 2005
                              • 262

                              #89
                              Stort tack till alla för en jättebra auktion. Det var inte den största MAF auktionen genom tiderna men definitivt den bästa. Allt flöt på mycket bra, lokalen var utmärkt etc.

                              Jag tyckte jag fyndade stort:

                              - 4 Geophagus "red head Tapajos" 150:-
                              - 4 Hantelciklid "red shoulder" F1 70:-
                              - 5 Corydoras concolor 160:-
                              - 5 Corydoras concolor 160:-
                              - 7 små guldsömciklid yngel 30:-
                              +3 påsar växter a 30:- st.

                              De fiskar jag var mest intresserade av gick för löjligt låga priser medan det generellt var rätt bra priser på mycket annat. Jag längtar redan till nästa år och då har jag kanske något med till försäljning också.

                              mvh

                              olof
                              Malmö Lund Cycle Chic:
                              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • nille
                                • March 2002
                                • 323

                                #90
                                Efter en lång och halsirriterande dag vi jag
                                tacka både besökare och funktionärer.

                                Tillsammans tyckte jag vi fick en riktigt trevlig dag.

                                Kan nu börja blicka fram mot MAF's nästa projekt som är utställningen i höst.

                                Naturligtvis återkommer vi med en ny auktion nästa vår,förhoppningsvis i samma lokal.

                                Kolla gärna in våra kommande aktiviteter på



                                Nille
                                niclas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...