Annonsbörsen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Barr
    • July 2004
    • 194

Annonsbörsen

Jag tror att zoopets annonsbörs förlorar väldigt mycket på att endast goldmedlemmar får annonsera. Som den är nu är den ju absolut ingenting emot tex ciklid.se's köp å sälj (innan de tillfälligt stängde av den), och söker man något i akvarieväg har man nog större chans att hitta det på blocket eller eniro. Att man som ägare till zoopet gärna vill att folk ska betala medlemsavgifterna förstår jag mycket väl, men att begränsa annonsbörsen tror jag är som att hugga med det tveeggade svärdet, när man håller det i fel ände. En bra (aktiv) annonsplats drar besökare som i sin tur alstrar mer annonser och flera medlemmar.

Som icke-goldmedlem kan jag ju säga att jag visst har funderat på att uppgradera, men absolut inte för annonsbörsens skull, som den är nu är det ju knappt något att ha ens.
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

Ursprungligen postat av Barr
    Jag tror att zoopets annonsbörs förlorar väldigt mycket på att endast goldmedlemmar får annonsera. Som den är nu är den ju absolut ingenting emot tex ciklid.se's köp å sälj (innan de tillfälligt stängde av den), och söker man något i akvarieväg har man nog större chans att hitta det på blocket eller eniro. Att man som ägare till zoopet gärna vill att folk ska betala medlemsavgifterna förstår jag mycket väl, men att begränsa annonsbörsen tror jag är som att hugga med det tveeggade svärdet, när man håller det i fel ände. En bra (aktiv) annonsplats drar besökare som i sin tur alstrar mer annonser och flera medlemmar.

Som icke-goldmedlem kan jag ju säga att jag visst har funderat på att uppgradera, men absolut inte för annonsbörsens skull, som den är nu är det ju knappt något att ha ens.
    ser inte ut som dom har öppnat den igen så.., dessutom skall la den oxå bli för betalande medlemmar...(ciklid)

mja nu har ju zoopet ca 600 betalande (har för mig jag läst det) och om alla skulle satt in EN annons var då skull det blivit MÅNGA annonser... men alla kanske inte har något att sälja, och anda har mer att sälja...

vad är så fel med annonsbörsen här på Zoopet?.., den kanske inte har samma storlek påkundkrets som blocket, men den é ju "gratis" för goldisar.. dvs. ca 10 annonser på blocket kostar lika mkt......
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• HazelCR

Ursprungligen postat av MagicFingers
      ser inte ut som dom har öppnat den igen så.., dessutom skall la den oxå bli för betalande medlemmar...(ciklid)

......
      Inte riktigt så, tror jag. Betalande medlemmar kan bifoga bilder i sina annonser. Det var iaf så det var tänkt för ett tag sedan.

Kommentar

• NiXoN
        • December 2003
        • 2068

Om jag inte minns fel så var det mycke jobb med att sköta och kontrolera annonsbörsen när det var öppet för alla.
        Jag uppskattar säkerheten som kommer med att det endast är goldmedlemmar.

Kommentar

• Barr
          • July 2004
          • 194

Nu ligger väl annonstakten på knappt två annonser om dagen här på zoopet, jämför det med ciklid's 20-25 när den var öppen. Må så vara att det är "säkrare" när endast goldare kan lägga in annonser, men jag föredrar en sida med 20 annonser om dagen och en liten risk för oärlighet än en sida med två annonser om dagen hur mycket ärligare annonserna nu än kan vara.

Kommentar

• Marie J
            • January 2004
            • 10616

Jag är nöjd som det är nu att endast medlemmar får sätta in annonser. Hade det funnits en funktion där man kunde ta betalt av dom som annonserade som inte var för dyr eller jobbigt administrativt så hade jag tyckt att det var ok att andra fick sätta in annonser. Det är dock ett medlemskap som jag/vi betalar för att få den tjänsten.

När jag söker efter annonser så går jag hit först sen så vidare till blocket och annonsdirekt. När det gäller växter och fiskar så föredrar jag zoopet för här finns ett bra utbud som inte går att jämföras med andra sajter. Däremot när det gäller akvarium så föredrar jag andra sajter med lägre priser.

Ciklid. se annonsportal tycker jag inte alls om för där finns/fanns ingen vettig strukturering alls på annonserna, vilket gör att det är svårt att hitta. Sen är det väldigt många som sätter in en annons var och varannan dag för att den ska"hållas aktuell" vilken är mycket besvärande. Dessutom finns inga bilder.

Min åsikt om ämnet och lite runt omkring detta.
            /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• erikthur
              • March 2004
              • 9953

Antal goldmedlemmar ligger på knappt 500 nuförtiden.
              Men jag kommer ihåg att i en diskussion (förmodligen undet zoopet gold som jag inte längre kommer åt) Kjell påpekade att de finns en del goldisar som i stort sett endast använder sej av annonsbörsen.
              Men visst har Barr rätt i att det rejält minskade antalet annonser i sej minskar annonsbörsens användbarhet för både annonsörer och potentiella köpare.
              Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Kramfors
                • January 2003
                • 7265

Kollade en gratissida. http://www.annonsdirekt.se/asp/rubri...ndingsomraden=
                http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Barr
                  • July 2004
                  • 194

Ursprungligen postat av Marie J
                  Det är dock ett medlemskap som jag/vi betalar för att få den tjänsten.
                  Det jag vill ha hos en annonsplats är grejer att köpa eller köpare att sälja till. Punkt. När gratissidor som ciklid.se har en tio gånger så hög omsättning ser jag ingen som helst anledning till att betala för ett gold-medlemskap i avseende att få lägga in annonser här när omsättningen är en 10' del av ciklids.se.

Ursprungligen postat av marie J
                  Ciklid. se annonsportal tycker jag inte alls om för där finns/fanns ingen vettig strukturering alls på annonserna, vilket gör att det är svårt att hitta. Sen är det väldigt många som sätter in en annons var och varannan dag för att den ska"hållas aktuell" vilken är mycket besvärande. Dessutom finns inga bilder.
                  Tja, även om man inte hade kategorier att gå på förutom köpes/säljes så tyckte jag bara att det var spännande att bläddra igenom alla annonser, alltid hittade man någonting som man inte visste att man ville ha Att det var många dubbelannonser märkte jag inte av, och ville man ha bilder var det bara att kontakta säljaren så kunde det ofta fixas.

Visst förstår jag om andra vill ha en lite mer privat och mysig köp-å-sälj hörna som här på zoopet, men sen är ju frågan om vad det gör för zoopet i helhet.

Kommentar

• Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

Visst förstår jag om andra vill ha en lite mer privat och mysig köp-å-sälj hörna som här på zoopet, men sen är ju frågan om vad det gör för zoopet i helhet.
                    Så kan man också se det som.
                    Det jag vill ha hos en annonsplats är grejer att köpa eller köpare att sälja till. Punkt.
                    Sen är det väl som så att zoopet är en kunskapsforum där man kan få tillgång av massa information samt få hjälp av trevliga zoopetare vid allahanda problem och tankar. Alltså är inte zoopet tilltänkt som annonsajt...

Och visst har vi det mysigt här
                    /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• Lenmar
                      • February 2004
                      • 6154

Personligen tycker jag annonsbörsen är MYCKET bättre som det är nu, ändra den INTE!!! Innan zoopet fick sin guldfunktion så var annonsbörsen rena ramma blurret där annonserna konstant ändrades och var supersnurriga!! Måhända är den inte lika bra som ciklid.se (den besöker jag aldrig...) men jämför antalet träffar zoopet har med ciklid så blir det en helt annan liga!
                      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• petnym
                        • May 2002
                        • 5028

Det jag vill ha hos en annonsplats är grejer att köpa eller köpare att sälja till. Punkt. När gratissidor som ciklid.se har en tio gånger så hög omsättning ser jag ingen som helst anledning till att betala för ett gold-medlemskap i avseende att få lägga in annonser här när omsättningen är en 10' del av ciklids.se.
                        Du kanske inte har märkt att ciklid.se har stängt sin annonsplats för ett par veckor sedan för att den missbrukades så... (Vi får se, kanske bara Nordiska ciklidsällskapets medlemmar får annonsera där när den öppnas igen?)

EDIT: Såg att du var på ciklid.se och lobbade för deras annonsplats också...
                        Senast redigerad av petnym; 10 May 2006, 21:33.
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

• erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

Ursprungligen postat av Lenmar
                          Personligen tycker jag annonsbörsen är MYCKET bättre som det är nu, ändra den INTE!!!
                          Klart att goldisar som betalat tycker det. Om inte annat så har ju dom som vill annonsera betalat för att få begränsa utbudet...
                          Men det är ju klart att du har rätt om du inte är intresserad av vad t ex Barr eller jag eller någon annan av de kanske tiotusentals akvarister som inte är goldisar skulle vilja annonsera ut...

Å andra sidan står det för mej nu ganska klart att attraktionen av zoopets annonser klart minskat senaste året. Om jag försöker ransaka mitt minne har jag ytterligen sällan aktivt kollat in annonserna sedan gold-regeln infördes även om jag själv var goldis till att börja med.

Kommentar

• Lenmar
                            • February 2004
                            • 6154

Ursprungligen postat av erikthur
                            Klart att goldisar som betalat tycker det. Om inte annat så har ju dom som vill annonsera betalat för att få begränsa utbudet...
                            Men det är ju klart att du har rätt om du inte är intresserad av vad t ex Barr eller jag eller någon annan av de kanske tiotusentals akvarister som inte är goldisar skulle vilja annonsera ut...

Å andra sidan står det för mej nu ganska klart att attraktionen av zoopets annonser klart minskat senaste året. Om jag försöker ransaka mitt minne har jag ytterligen sällan aktivt kollat in annonserna sedan gold-regeln infördes även om jag själv var goldis till att börja med.
                            Fast Erik... du låter bra bitter varenda gång som goldfunktionerna kommer på tal. Oavsett om jag hade varit goldis eller inte så tycker jag att sista tiden med gamla zoopet var det aldrig annat än tjafs om annonsbörsen så om jag skall jämföra med då och nu så gillar jag det bättre nu!!
                            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

Ursprungligen postat av Lenmar
                              Fast Erik... du låter bra bitter varenda gång som goldfunktionerna kommer på tal. Oavsett om jag hade varit goldis eller inte så tycker jag att sista tiden med gamla zoopet var det aldrig annat än tjafs om annonsbörsen så om jag skall jämföra med då och nu så gillar jag det bättre nu!!
                              Det är klart att det inte blir så mycket tjafs om en avsomnande annonsbörs...

Kommentar

Arbetssätt...