Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dr. Strange
    • March 2003
    • 995

    Leiarius Marmoratus växer lätt snabbare än en redtail, dock så blir den bara hälften så bred och inte alls lika bufflig.

    //Marcus
    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

    Kommentar

    • THE_DUDE
      • February 2004
      • 764

      kan inget om pilnäbbar. men fina va dom, skulle lätt kunna tänka mig en sådan.=)

      snabbare än rtc!!! då får jag vänta tills fengäddorna är fullvuxna =( å det lär ju dröja det.

      har du haft L. marmoratus Dr. Strange? hur stor blev den, va hände med den?
      http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
      ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

      Kommentar

      • Tulle
        • January 2002
        • 65

        jag tror inte på Macrognathus circumcinctus dels för att mina är större än 15cm och att dom inte har några fläckar på fenan längst bak... Det närsta jag tycker ja kommer utsendemässigt är Macrognathus aculeatus, men den stämmer heller inte riktigt...

        Tror du/ni att det är två olika pilnäbbssorter jag fått tag på eller att det kan vara könsskillnad(kolla andra bilden när dom är i påsen på min zoon)...

        MVH Tulle...

        Kommentar

        • ray
          • January 2002
          • 954

          Tulle: ser som två olika sorter .... vet inte om det är ett par .
          ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

          Kommentar

          • ray
            • January 2002
            • 954

            http://www.aqua-media.de/am_frames.html
            Tryck på Magazin" och sen på "Spektakulär"
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

            Kommentar

            • MichaelE
              • June 2002
              • 903

              oj oj oj va länge sen det va jag skrev nått här, har mäst hållt på med mitt nya saltkar.

              Nu har jag bara kvar fengäddan, "baracudan" och öronålen, ska bara köra på stora fiskar nu, och kanske bygga ett 1000+ kar.

              Dr.strange, har du fått upp ditt megakar än?

              Mvh Michael
              Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

              Nu med både salt och sött .
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

              Kommentar

              • THE_DUDE
                • February 2004
                • 764

                en skivtetra som bor i munnen på en tsn!!! coolt! =)=)=)=)

                MichaelE: hur stor e baracudan & dom andra fiskarna?
                http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                Kommentar

                • Dr. Strange
                  • March 2003
                  • 995

                  The Dude: jodå jag har haft Leiarius Marmoratus, och den växte fruktansvärt snabbt, när jag skickade den vidare var den ca30-35cm.

                  den bor nu i ett 2000 liters kar.

                  Leiariusen är snäll och försiktig i jämförelse med en redtail, jag skulle inte oroa mig för att ha en fengädda som är 15+cm med en 25cm Leiarius.

                  //Marcus
                  " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                  Kommentar

                  • Dr. Strange
                    • March 2003
                    • 995

                    MichaelE: jag skulle skaffa ett 960liters eller större i höst, men nu råkade jag köpa ett 700 liters komplett med alla saker till bra pris, så det får vänta tills i sommar/höst troligen.

                    //Marcus
                    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                    Kommentar

                    • THE_DUDE
                      • February 2004
                      • 764

                      en fråga till bara. växte den fortfarande lika snabbt då du skickade den vidare?
                      http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                      ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                      Kommentar

                      • Dr. Strange
                        • March 2003
                        • 995

                        The Dude: jodå, och ända finns det en större redtail som trycker ner den.

                        Inget verkar kunna hindra dom från att växa.......

                        //Marcus
                        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                        Kommentar

                        • THE_DUDE
                          • February 2004
                          • 764

                          då får jag vänta =/ men någon gång ska det bli en leiarius. =)
                          __________________________________________________ _________________

                          för övrigt så har jag släppt i en av mina fjäll ätande tigerfiskar till hepsetusarna och fengäddorna, och det har fungerat! =) hitills iaf.

                          men den försökte faktiskt bråka med hepsetusarna i början! och då e alltså tigern bara 8cm å hepsetusarna ca 20-22cm!!!
                          fengäddorna bara den simmade efter å tittade på när dom rörde på sig.

                          så förhoppnings vis kommer det att gå bra, men man vet aldrig med
                          mina tigrar dom är helt dumma i huvudet.

                          Mvh Markus
                          http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                          ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                          Kommentar

                          • Dr. Strange
                            • March 2003
                            • 995

                            Idag hände det, jag fick tag på en L-Mal som jag varit nära att köpa en gång tidigare men dom blev slutsålda hos grossisten........

                            Malen i fråga heter Pseudancistrus Niger (L39)

                            jag har letat den länge och hoppas nu att den ska växa fort och bli precis så cool som jag tror den blir, den ska tydligen kunne bli ca 20-25cm lång och 18cm mellan bröstfenspetsarna!

                            Mvh en glad Marcus
                            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                            Kommentar

                            • rogge
                              • July 2002
                              • 310

                              Hej!!!

                              Vad kostade den Dr.strange ??

                              Pseudancistrus Niger


                              MVH Roger

                              Kommentar

                              • strider
                                • April 2002
                                • 176

                                min delhezi har inte ätit på 10 dagar, verkar vara ganska kry ändå, åker runt på kvällarna och kräver även ner huvet ibland?
                                Kan bero på att red tailer äter allt som hamnar på botten, ett roligt men jobbigt problem.
                                Hur länge kan de gå utan mat?
                                /Sven Hund

                                Kommentar

                                Arbetssätt...