Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ray
    • January 2002
    • 954

    Walle1:vart har du köpt din Channa gachua?
    även intresserad av C bleheri,C orientalis om nån vet var de finns att köpa(mellan Stockholm och Köpenhamn),här i Göteborg finns det bara Chann lucia,Channa irawaddy.
    ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

    Kommentar

    • Dr. Strange
      • March 2003
      • 995

      Ray: Channa Irrawady = Channa Pannaw , dom kommer från Irrawady floden typ, jag kan rekomendera den skarpt.

      //Marcus
      " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

      Kommentar

      • ray
        • January 2002
        • 954

        Hur stor blir en C panaw? enlig Aqualog så är Channa irawaddy =Channa sp"Burma II" och längden står det 20cm(?)
        ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

        Kommentar

        • Dr. Strange
          • March 2003
          • 995

          Ray: min är runt 17cm och är grymt cool.
          " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

          Kommentar

          • ray
            • January 2002
            • 954

            Hur är den mot andra fikar? vad käkar den?
            Ser att du har en Crenichicla Saxatilis går de i samma akvarium
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

            Kommentar

            • Dr. Strange
              • March 2003
              • 995

              Ray: min Crenicichla som jag sålde idag var en Menezi (Saxatilis gruppen)

              och ja dom gick i samma kar, Channan går just nu med mina jaguarer och den håller dom borta från "sitt" revir så den är ganska bestämd.

              //Marcus
              " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

              Kommentar

              • sim
                • May 2003
                • 18

                Hej Walle!
                Är du säker på att din zoobutik verkligen beställde en C.obscura till dig? När vi packade "Norrlandsturen" i onsdags så var det bara en enda beställd på hela turen, (troligen den "Dr Stange" fick).
                Angående deras magra utseende så var dom väldigt smala när dom kom till oss, men dom håller på att äta upp sig på guppy och zebrafisk.
                Så om du provar att beställa den igen vid nästa leverans så tror jag inte att det ska vara några problem att skicka fisken till dig.
                Hälsningar Stefan, Akvarieteknik.

                Ursprungligen skickat av walle_1
                Ja, man får ju hoppas att man får en iaf för annars bryter jag ihop. När man äntligen får tag på fisken man har letat så skiter det sig. Hoppas dom matar upp dom lite till nästa vecka då. Annars får jag väl höra med zoo jag brukar handla ifrån.


                Kommentar

                • ray
                  • January 2002
                  • 954

                  Ok,om jag förstår rätt så håller ormhuvudfiskar ett revir och vaktar den aggressivt ,då kan jag inte ha de med stingrockor .
                  Hur stora fiskar kan den döda/äta?
                  ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                  Kommentar

                  • Crille_d2
                    • February 2003
                    • 300

                    Dr.Strange: Jag har ett 100 l akvarium som bara står så funderar på att köpa en Channa Obscura eller en Channa Panaw. Vilken av fiskarna rekomenderar ni eller kan jag helt enkelt ha dom tillsammans?
                    Mvh//Christofer
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=69287

                    Kommentar

                    • Dr. Strange
                      • March 2003
                      • 995

                      Ray: det är nog ingen fara för en rocka med en mindre ormhuvudsfisk, typ Channa panaw etc.

                      Crille: Channa Panaw eller någon annan som inte blir större än 25cm, enligt min erfarenhet behöver många av dom inte så stort utrymme eftersom dom mest ligger och väntar på ett byte, dom flyttar runt mellan olika platser, Channa Micropeltes simmar mest runt hela tiden.

                      //Marcus
                      " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                      Kommentar

                      • Dr. Strange
                        • March 2003
                        • 995

                        Sim: Har du någon aning om ni kan få tag i ett gäng
                        Channa pleurophthalma, och vet du när ni får in Bagarius Yarrelli?

                        //Marcus A
                        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                        Kommentar

                        • walle_1
                          • April 2003
                          • 221

                          channa orientalis är typ samma fisk som gachua. Den stora skillnaden är att gachua har bukfenor och orientalis inte. Jag köpte min på söder's zoo i Gävle.

                          Dr.strange: Jo jag förstår att det fungerar så men jag har inte plats för två obscuror. isåfall måste jag fimpa jaguaren eller oscarn och det är kul att ha lite olika arter och inte bara samma. Om jag kör med gäddcikliden i samma kar så ska nog obscuran få konkurrens som heter duga. Dessutom så är micropeltes mindre noga med om det är dött eller levande, de flesta man hör säger att obscura är bland de svåraste att mata med annat än levande fisk.

                          Hur går det förresten med dom, äter dom något annat än levande fisk?

                          Sim: Han sa att ni på akvarieteknik hade sagt att dom såg lite hängiga ut så ni ville vänta en vecka innan ni skickade dom. Kanske hittade han på det bara eftersom nästa torsdag skulle han få en egen storsändning och kanske hellre ville ta den då. Vet du om det är någon beställd till norrland nu? Är det dumt ätt nämna butikens namn?


                          MVH Martin
                          http://m1.271.telia.com/~u27102612/

                          Kommentar

                          • ray
                            • January 2002
                            • 954

                            Dr.Strange:jag vill inte riskera några skador på rockan,jag tror att jag ska satsa på Asien biotopp med två Channa sorter och Siamesis tigerfisk och röd arrowana och några stora barber.
                            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                            Kommentar

                            • Dr. Strange
                              • March 2003
                              • 995

                              Ray: en Channa Panaw ger sig bara på andra av samma art eller saker den kan äta, det är inte så den skadar mina Jaguarer, den hotar dom bara, hugger efter dom lite...... en rocka skulle den nog inte ens bry sig om.
                              " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                              Kommentar

                              • sim
                                • May 2003
                                • 18

                                Hej Marcus!
                                Har inte sett C.pleurophtalma i någon av våra listor.
                                Yarrellin har vi 23 st i lager för tillfället (ca 10 cm långa).
                                Hälsningar Stefan!

                                Ursprungligen skickat av Dr. Strange
                                Sim: Har du någon aning om ni kan få tag i ett gäng
                                Channa pleurophthalma, och vet du när ni får in Bagarius Yarrelli?

                                //Marcus A

                                Kommentar

                                Arbetssätt...