Aequidens pulcher med ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gobi112
    • December 2011
    • 229

    #31
    Ursprungligen postat av Animaniac
    Japp, det är en av mina favorit-Corydoras. Minns inte, men kan ha haft dem i mitt Rio 240 när jag hade de blå, men är osäker. Om du gillar Corydoras panda, så är jag svag för kombinationen Corydoras panda och nyckelhålsciklid, då de är väldigt lika i färg och mönster tycker jag de matchar varandra snyggt.
    Får fundera på saken, just nu känner jag mycket för eldbuk men hinner väl ändra mig då det är dags fram mot hösten

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #32
      Ja, ändra sig är lätt, kan själv vela en hel del Men nyckelhålscikliden kan jag verkligen rekommendera, den är en av mina favoritciklider.
      Bifogade filer
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Gobi112
        • December 2011
        • 229

        #33
        Blev ju aldeles kär idag när jag var på akvarielagret och såg deras pulcher, de va små sisodär 6 cm och jätte fina i färgen. Min fråga är då om de behåller sin färg till fullvuxen ålder eller försvinner det intensiva mörka färgen med tiden? För dessa var gudomligt fina, de va mörka. Riktigt snyggt.

        Edit: Lever de upp till sin maximala storlek (20cm)
        i ett 240kar?
        Senast redigerad av Gobi112; 28 January 2014, 22:08.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          När de leker så blir de ju mörka, och leker gör de jämt Tycker de ofta verkar ha rätt mörk färg, när de trivs. En ensam kanske kan blekna lite, då den inte har nå'n partner att stila för. De som är på mina bilder såg ut som de gör på bilderna för det mesta.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Gobi112
            • December 2011
            • 229

            #35
            Hoppas ett 240 inte är förlitet för ett par, även om det står 160 i artbeskrivingen känns det lite konstigt, vet ej varför

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Nej, tror inte det är för litet. Och maxstorleken som anges för många arter tar nog ett tag för dem att nå, om de nå'nsin når den.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...