Aequidens pulcher med ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gobi112
    • December 2011
    • 229

    #16
    Jag kommer nog att skaffa ett juwel rio 240 till hösten när flytten är klar och och växthusets gröna grenar börjat vissna...
    Jag kommer definitivt att ha ciklider där, skulle gärna ha blå ciklid men det känns bara som att om jag har det kommer jag inte kunna ha nått annat i, är det så?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Det finns en hel del fiskar man kan ha med blå ciklid Som synes ovan så funkar större tetror, även andra ciklider med liknande temperament går bra.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Gobi112
        • December 2011
        • 229

        #18
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Det finns en hel del fiskar man kan ha med blå ciklid Som synes ovan så funkar större tetror, även andra ciklider med liknande temperament går bra.
        Schyyyyyyst, skulle gärna ha nått till ciklidpar av nå'n sort. Någe tips? De som jag kikat lite på är eldbuk och rödciklid, men som sagt vet ju inte vilka fler ciklider som kan funka med pulcher

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Röd ciklid kan vara bitsk av sig. Blå ciklid kan funka med arter ur släktet Cryptoheros, och kanske Archocentrus multispinosa. Thorichthys kan funka, liksom nyckelhål. Men att ha de blå som enda ciklid, och fylla ut med större tetror, och malar kanske gör karet mer lugnt och harmoniskt. Själv har jag dock en tendens att överbefolka lite
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Gobi112
            • December 2011
            • 229

            #20
            Ursprungligen postat av Animaniac
            Själv har jag dock en tendens att överbefolka lite
            Känner igen mig.

            Och jag ska kolla upp dina förslag animaniac! Trevlig kvällsläsning

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Mina blå funkade även bra med flaggciklider
              Bifogade filer
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Gobi112
                • December 2011
                • 229

                #22
                Ursprungligen postat av Animaniac
                Mina blå funkade även bra med flaggciklider
                i hur stor balja?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  240 liter. Inte helt optimalt kanske, men det funkade rätt bra Flaggorna trivdes bra som synes, även om jag är osäker på om jag hade de blå kvar när bilden togs. Men flaggorna lekte hela tiden, nästan värre än de blå.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Gobi112
                    • December 2011
                    • 229

                    #24
                    Najs

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Japp De blå är inte alltför aggressiva, men med tanke på att de leker mer eller mindre för jämnan, så kan de ändå störa ordningen lite, även om de sällan skadar fiskar de inte kan äta. När jag ser bilderna på mina blå så ångrar jag lite att jag gjorde mig av med dem. De var nog lätt de snyggaste blå ciklider jag har sett.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Gobi112
                        • December 2011
                        • 229

                        #26
                        Men hur smått kan man gå? Kan man t.ex. ha corydoras utan att de blir mat?

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #27
                          Hmm, tja, vuxna Corydoras av de lite större arterna kan nog funka. Problemet är nog att de kan försöka ta mindre Corydoras, som då fäller ut sina vassa fenstrålar, och de fastnar i munnen/svalget på cikliden, vilket kan leda till både malens och ciklidens död. Men om du skaffar små blå, och låter dem växa upp med pansarmalarna, så kan det funka. Om du kan få tag i t.ex Brochis splendens, så är det nog ingen fara. De är väldigt lika Corydoras (och är väl mer eller mindre samma sak), men blir lite större än många Corydorasarter.
                          Senast redigerad av Shepard; 22 January 2014, 16:44.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Gobi112
                            • December 2011
                            • 229

                            #28
                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Hmm, tja, vuxna Corydoras av de lite större arterna kan nog funka. Problemet är nog att de kan försöka ta mindre Corydoras, som då fäller ut sina vassa fenstrålar, och de fastnar i munnen/svalget på cikliden, vilket kan leda till både malens och ciklidens död. Men om du skaffar små blå, och låter dem växa upp med pansarmalarna, så kan det funka. Om du kan få tag i t.ex Brochis splendens, så är det nog ingen fara. De är väldigt lika Corydoras (och är väl mer eller mindre samma sak), men blir lite större än många Corydorasarter.
                            Tack för hjälpen animaniac, lite synd dock, tycker att corydora panda e gör-fina

                            Kommentar

                            • Gobi112
                              • December 2011
                              • 229

                              #29
                              Ursprungligen postat av Gobi112
                              Tack för hjälpen animaniac, lite synd dock, tycker att corydora panda e gör-fina
                              Känns lite som att om man har pulcher begränsar man sig så mycket när det gäller fiskval, iaf när det gällef ett 240 rio...

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #30
                                Ursprungligen postat av Gobi112
                                Tack för hjälpen animaniac, lite synd dock, tycker att corydora panda e gör-fina
                                Japp, det är en av mina favorit-Corydoras. Minns inte, men kan ha haft dem i mitt Rio 240 när jag hade de blå, men är osäker. Om du gillar Corydoras panda, så är jag svag för kombinationen Corydoras panda och nyckelhålsciklid, då de är väldigt lika i färg och mönster tycker jag de matchar varandra snyggt.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...