tack så mycke för hjälpen kan komma lite fler frågor.. fins de nån typ av skaldjur som e stort nog för att kulfisken inte ska ge sig på de vuxna exemplaren som klarar bräckvatten?
Kulfisk Tråden.
Kollaps
X
-
Alltså... En biocellatus tar en kräfta som är minst lika stor. Den äter del för del.Kommentar
-
Vad är problemet? Att du inte kan ha skaldjur eller andra fiskar med nigroviridis? Bara att acceptera. Jag har iofs biocellatus med toxotes microlepis, garra flavatra och jättedanio. Det går utmärkt. Men det skiljer på individer också, vissa är lite snällare än andra.Kommentar
-
problem kanske var lite dåligt fomulerat, nog mer jag som e öat och tyckt de vore praktiskt om man kunde få en typ av symbios mällan nått ``skaldjur´´ som städade upp efter kulorna samtidigt som kulrna såtill att ``skaldjuren´´´inte blev för många... så i grund å botten handlar de om nått jag tyckt va jävligt praktiskt.Kommentar
-
problem kanske var lite dåligt fomulerat, nog mer jag som e öat och tyckt de vore praktiskt om man kunde få en typ av symbios mällan nått ``skaldjur´´ som städade upp efter kulorna samtidigt som kulrna såtill att ``skaldjuren´´´inte blev för många... så i grund å botten handlar de om nått jag tyckt va jävligt praktiskt.Kommentar
-
Ta det gånger 10 så har du ett stort akvarium.Kommentar
-
Någonting som kanske skulle fungera skulle väl vara om du hade ett lager med engelsk sjösten längst ner och sen ökar storleken till 5cms stenar högre upp, sen ett lager sand på det.
I mitt 325 (L108xD75xH40) så har jag några stora stenar i ett stenrös och där finns det några sniglar som förökar sig, så fahakan får sig en matbit då och då.
Men det blir bäst om du gör som Dahlberg sa(tror jag) att du har ett separat akvarium som du odlar snäckor och räkor i, det är ju inte allt för jobbigt att ta därifrån.Kommentar
-
Jag har haft tetraodon biocellatus och tetraodon erythrotaenia i samma kar utan några som helst problem mellan arterna.. Biocellatus går att ha flera av i samma kar, men Erythrotaenia är sjukt aggressiva mot den egna arten, dock inte alls mot andra (biocellatus). Erythrotaenia slogs så mycket att de "glömde" äta...
Just nu har jag Fahaka och ancistrus i samma, har också haft jättedanio utan problem. Fahakan är inte tillräckligt snabb för att äta dem XD
Kan tänka mig att man kan blanda Mbu/fahaka och Travancoricus (största kulfisken vs den minsta).. Mbun lär inte ens försöka lägga energi på en liten plutt på 2-3 cm
Så visst nog går det, men det är kanske inte det smartaste att blanda Lineatus och MbuMan kan testa sig fram och ha en tomt akvarium redo så man kan flytta över om det skiter sig.
Senast redigerad av DAHLBERG; 17 August 2011, 22:40.Kommentar
-
Jag hoppar in här........
Vet inte vart det passar bäst att skriva, men jag har precis hoppat tillbaka i kulfisk-träsket!!
Jag hade några Dvärgkulfiskar som tynade bort för att de inte fick i sig tillräckligt med mat...
Men nu kunde jag inte hålla mig längre, JAG KÖPTE EN NY IDAG!! Nu ska jag jobba hårt för att få den här att trivas...
Är så glad att det spritter i kroppen!!360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )
Kommentar
Kommentar