Kulfisk Tråden.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

tillfälligt, är det lämpligt att ha de fiskarna ihop? Det gjorde ialf ont att se hur illa den stackars kulfisken vart behandlad av "ålen"
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

Kommentar

• DAHLBERG
      • September 2008
      • 1598

Har sett saker som är mycket värre. Öronålen tar av misstag tag i kulan, som försvarar sig genom att blåsa upp sig. Big deal?
      DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
      750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
      540 liter kulfisk - T. lineatus
      120 liter salt - Koraller och fisk

Kommentar

• Nubi
        • March 2009
        • 9026

Nej kanske inte någon big deal, om man tittar närmare så tycker jag inte att ålen tar för "miste", den går ju på kulfisken igen, ruskar om den så som hundar gör med leksaker

Fiskbloggen

Kommentar

• DAHLBERG
          • September 2008
          • 1598

Matdags för fiskar = take no prisoners. Allt som kommer i vägen är mat. Alltid tjat om stackars fisken som blev biten. Acceptera att det är naturen. Allt har inte babyrosa/babyblå färg och är mjukt och gosigt...
          DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
          750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
          540 liter kulfisk - T. lineatus
          120 liter salt - Koraller och fisk

Kommentar

• Nubi
            • March 2009
            • 9026

(Vad gör du uppe så här dags?)

Aahahahaha!! babyrosa och babyblå fleece kläder för lejon och geoparder Det skulle jag vilja se *fniss*

Inte visste jag att Kulfisken var mat för ålen. Är inte kulfiskarna giftiga??

Fiskbloggen

Kommentar

• DaRe
              • June 2009
              • 2227

Cool kulfisk hur som hellt och fantastiskt att se att det verkligen fungerar. Jag tycker inte detta var en bestialisk film som man kan se på youtube med pirayor som matas med levande råttor osv.

Detta var ett bra exempel på hur det skulle kunna se ut i naturen.

Om filmen fick lite reklam skulle den kunna hamna högt på clicklistan på youtube.
              Checking out...

Kommentar

• Jens A.
                • March 2007
                • 5026

Ursprungligen postat av Nubi
                hej!
                Vet inte hr aktiv denna tråd är men jag ställer frågan igen.
                Stämmer det att Colomesus asellus Är de "snällaste" kulfiskarna och att de går i sötvatten? Kallas för amazon kulfisk.

Jag funderar på att ha två st i mitt 310l med Regnbågsfiskar.
                Jo, de är sötvattenslevande och snälla för att vara kulfiskar. Man kan inte ha dem ihop med långfenade fiskar, dock. De tar sig gärna ett nafs, nämligen. Jag försökte ha kulfiskar (biocellatus) ihop med regnbågsfiskar, men kulorna blev stressade av de aktiva regnbågsfiskarna och gömde sig bakom pumpen. Men det kanske fungerar bättre i ett 310-liters.

Ha gärna en snäckodling så att du kan mata dem med snäckor varje dag, det är deras favoritföda.
                Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Kommentar

• DaRe
                  • June 2009
                  • 2227

Ursprungligen postat av Jens A.
                  Ha gärna en snäckodling så att du kan mata dem med snäckor varje dag, det är deras favoritföda.

es stimmt!
                  Checking out...

Kommentar

• sjebbe
                    • March 2009
                    • 440

Ursprungligen postat av Nubi
                    Det där är hemskt, varför har man de två sorterna i en sån liten akvarium??
                    Det ser ut att göra ont som attans,

Samtliga fiskar lever och frodas. Alla kulfiskarna, 4 till antalet, finns nu hemma hos mig. Och Öronålen går i ett 500 liters hos bror. Kulfisken fick inte en skråma konstigt nog.
                    Om någon tog illa upp så var inte detta meningen. Brossan hade ren tur att detta skedde under tiden då han filma. Fisken blev förflyttad med omedelbar verkan.
                    450 L - Channa pulchra
                    720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

Kommentar

• Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

Nej tog inte illa upp vid filmen Kul ialf att kunna se hur de blåser upp sig
                      Jag skulle vilja ha kulfiskar, sydamerikanska, men om de mår dåligt av att umgås tillsammans med stirriga fiskar så som rengbågsfiskarna är....stirrig kanske är fel ord att beskrivas de på....mer aktiva fiskar, så kanske de inte skulle må bra hemma hos mig....ngn som vet?

Fiskbloggen

Kommentar

• Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

Ursprungligen postat av Dre
                        Cool kulfisk hur som hellt och fantastiskt att se att det verkligen fungerar. Jag tycker inte detta var en bestialisk film som man kan se på youtube med pirayor som matas med levande råttor osv.

Detta var ett bra exempel på hur det skulle kunna se ut i naturen.

Om filmen fick lite reklam skulle den kunna hamna högt på clicklistan på youtube.
                        Jag kollar ALDRIG på sånt, dvs pirajor som äter levande råttor, eller ormar som äter kycklinga, speciellt levande!. Jag tycker inte det är nödvändigt att ge levande föda. Däremot tycker jag det är viktigt att ge rumstempererad föda, dvs nyligen killed däggdjur till just reptiler.

Jag erkänner att jag är en mes när det gäller sånt.

Fiskbloggen

Kommentar

• DaRe
                          • June 2009
                          • 2227

Inte jag heller, men jag såg det då min son letade efter fiskfilmer och alla länkar pekar efter ett gäng klick in på sådana filmer, jag fick snabbt stänga av, vidrigt! Han är 8 år och gjorde det inte med flit, han fick mardrömmar ett par dagar efter detta.
                          Checking out...

Kommentar

• Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

jag hade alltid svårt att mata ormarna i skolan, speciellt när man skulle ge ormarna små pinkisar(råttbebis) Det som var bra var att pinkisarna var döda. Så man slapp se de stressa ihjäl sig.

Jag är verkligen sugen på kulfisk

Fiskbloggen

Kommentar

• DaRe
                              • June 2009
                              • 2227

Jag kan starkt rekommendera kulfisk, mycket kul beteende och intressant fisk att följa. Särskilt när han får en snigel (jag har matat med extremt små trädgårdssniglar och kulfisken fundrar länge och är nyfiken på maten snurrar runt länge och i alla riktningar för att sedan på en sekund tömma hela skalet och sluka snigeln i ett nafs. Sedan har han en kula på magen i en dag eller två. Också väldigt kul med hur den spanar på sin omgivning med de små intelligenta ögonen.
                              Checking out...

Kommentar

• Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

De där ögonen är sååå farsinerande! Satt och tittade på just "amazon" kulfisken och de var verkligen söta , de hade bruna ögon med en gul ring runtom ögonen och de spanade in mig lääänge, kom tom fram till rutan för att ta en extra titt

Kan de bli "handtama" och är de giftiga som de andra kulfiskarna?

Fiskbloggen

Kommentar

Arbetssätt...