Kulfisk Tråden.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chessman
    • November 2006
    • 368

    #61
    Ursprungligen postat av patriksg
    Jag lånade min fars kamera för att ta kort på mina, la i lite mat och satta mig en bit ifrån och tog kort från sidan, blev ganska bra.
    Kan man få se?? Nyfiken
    Hobbyakvarist med 250L akvarium..
    Plus 5 st till 190L, 152L, 48L, 45L & 20L

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #62
      http://zoonen.com/perzoonen/galleri....30&gid=1543352 här är lite äldre bilder =) Dom nya finns hos mina päron i Älvängen..
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • chessman
        • November 2006
        • 368

        #63
        Ursprungligen postat av patriksg
        http://zoonen.com/perzoonen/galleri....30&gid=1543352 här är lite äldre bilder =) Dom nya finns hos mina päron i Älvängen..
        Oj jättekul att se din KULfisk.. hehe.. så söt så..hur många har du och hur många L är det akvariumet de går i?
        Hobbyakvarist med 250L akvarium..
        Plus 5 st till 190L, 152L, 48L, 45L & 20L

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #64
          Ursprungligen postat av chessman
          Oj jättekul att se din KULfisk.. hehe.. så söt så..hur många har du och hur många L är det akvariumet de går i?
          Har 4st asellus i ett 180L kar nu. Det är skit roliga söta firrar =) Ligger ute en annons på dom nu, dom trycker mot rutan hela tiden och det ska vara för att dom vill ut och utforska mera. så jag säljer/ger bort dom till nåhon som har ett mycket större kar.. kommer sakna dom!!!

          Tänkte köpa 8-9 dvärgar istället.. 3 hanar och 5-6 honor =)
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • nojsen
            • July 2007
            • 60

            #65
            liten och rädd...

            Den kvarvarande kulan har blivit väldigt skygg och håller sig tätt under blad och rötter, inte alls så nyfiken på när man kommer med mat eller tittar in.

            Vet att de inte precis var goda grannar men undrar om inte motsättningarna gjorde så att de höll sig framme lite mer för att den andra inte skulle få något....kanske skulle skaffa en ny granne...lr tänker jag fel

            Kommentar

            • mongoloj
              • August 2006
              • 125

              #66
              Hur stort akvarium nojsen? De flesta kulor klarar sig bra ensamma, men om de inte har en tillräckligt komplex miljö verkar de bli deppiga eller börjar simma efter rutorna. En komplex miljö kan du skapa genom att ha mycket växter och sånt så de kan utforska och leta efter snäckor.
              Ifall ditt akvarium är stort nog för att de ska kunna få minst 12L var i en komplex miljö ser jag inget fel i att skaffa en till! Kanske försöka få en hona då de är mindre aggresiva?
              Min zoon:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1419385

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #67
                Ursprungligen postat av mongoloj
                Hur stort akvarium nojsen? De flesta kulor klarar sig bra ensamma, men om de inte har en tillräckligt komplex miljö verkar de bli deppiga eller börjar simma efter rutorna. En komplex miljö kan du skapa genom att ha mycket växter och sånt så de kan utforska och leta efter snäckor.
                Ifall ditt akvarium är stort nog för att de ska kunna få minst 12L var i en komplex miljö ser jag inget fel i att skaffa en till! Kanske försöka få en hona då de är mindre aggresiva?
                Bra svar!!!

                Kan du inte lägga upp en bild på karet? Det är inte för kallt eller så?
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • mongoloj
                  • August 2006
                  • 125

                  #68
                  Patrik, hur går det med dina kulor då? Har du fått iväg de än eller?
                  Min zoon:
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1419385

                  Kommentar

                  • patriksg
                    • May 2007
                    • 1705

                    #69
                    Ursprungligen postat av mongoloj
                    Patrik, hur går det med dina kulor då? Har du fått iväg de än eller?
                    Nix! är lite dåligt på den fronten =( Ska nog ta och uppdatera annonserna. Annars kanske man får vänta till auktionen i Gbg och ta med dom dit... Men då vet man inte vart dom hamnar.
                    Mvh Patrik

                    Kommentar

                    • nojsen
                      • July 2007
                      • 60

                      #70
                      Karet är på 110 liter, tyvärr har jag inga bilder, men det finns en stor rot med mycket "grenar" som gör den till en labyrint. En mindre rot, en grotta och mycket växter både höga och låga. Utrymmet delas med en ancistrus och två snäckor, två amano, en krabba och några tetror. Temperaturen ligger mellan 25 och 26 grader. Kulan kanske blir lite gladare när det snart kommer lite snäckbebisar att leka med, Snäckorna lägger ägg hela tiden....

                      Kommentar

                      • patriksg
                        • May 2007
                        • 1705

                        #71
                        hehe ja det kanske den blir.. men jag tycker att det låter som att du har ett bra jar, mycket inredning både högt och lågt.. den har inte bättrat sig något?
                        Mvh Patrik

                        Kommentar

                        • nojsen
                          • July 2007
                          • 60

                          #72
                          Jag vet inte om han ser piggare ut eller om jag inbillar mig....men jag tycker att hans fläckar har blivit lite starkare ifärgen...men jag har varit magsjuk så jag vet inte om jag hallucinerar av utmattning

                          Kommentar

                          • mongoloj
                            • August 2006
                            • 125

                            #73
                            I det karet skulle du kunna ha säkert 8 kulor, men då måste det till med mycket växter 1 till får du utan tvekan plats med! Kan hända att du måste flytta på tetrorna, men sålänge de inte blir terroriserade av kulorna så går det nog bra att ha kvar de.
                            Vi får hoppas på att du inte hallucinerar!
                            Min zoon:
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1419385

                            Kommentar

                            • patriksg
                              • May 2007
                              • 1705

                              #74
                              Dvärgkulfiskar tror jag inte kommer göra så mycket på tetror, tetrorna lär ju sig faran och är mycket snabba! Själv ska jag i morgon lägga i lite kardinaltetror till mina asellus, får se hur det går :P haha
                              Mvh Patrik

                              Kommentar

                              • nojsen
                                • July 2007
                                • 60

                                #75
                                Då blir det ett nyköp nästa vecka......nu på morgonen var han faktiskt framme när jag gick förbi, men dök snabbt in i roten när jag tände. Dom är så fruktansvärt snabba när det gäller. Tack för era svar förresten

                                Kommentar

                                Arbetssätt...