Motoro/ Leopoldi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

    #61
    Hur stor är den?
    Jag har för mig att akvaristen hade en guldsöm ihop med sina.
    Men ha bara en hane inga honor, dom blir ganska aggresiva under lek.

    Jag har konstaterat att jag inte har plats till ett akvarei med måtten 250cm*125cm*60 cm. Snyft
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


    Min zon Min Tenkare

    Kommentar

    • Danne_K
      • February 2005
      • 1034

      #62
      Jag har Jurupari (jordätare) vilket har funkat bra (dock skitar dom ner mycket). Men tror dock att det är två hanar så har ingen koll på om det blir problem om dom leker. Sen när rockan blir nog stor så kan jag nog bli tvungen att flytta dom (Dom är runt ca 25cm så dom går nog säkra ett tag till i varje fall).

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #63
        Ursprungligen postat av Tenkare
        Hur stor är den?
        Jag har för mig att akvaristen hade en guldsöm ihop med sina.
        Men ha bara en hane inga honor, dom blir ganska aggresiva under lek.

        Jag har konstaterat att jag inte har plats till ett akvarei med måtten 250cm*125cm*60 cm. Snyft
        Tråkigt planer på ett 250*120*60 iställe då? . Sitter själv och funderar lite på att byta upp mig på akvarie fronten. Vi har ju som haft planer på hus men går lite segt på den fronten. Så funderar på att uppgradera i lgh men undra hur mycket golvet håller för. och hur man ska över tala sambon att det är en bra ide.

        Kommentar

        • chrisson
          • October 2005
          • 84

          #64
          fans

          Hej alla rock fans...
          undrar bara om det en någn som vet någon butik som säljer rocker föutom åleds?.....

          Kommentar

          • Tenkare
            • May 2005
            • 2519

            #65
            Hittade ett kar med dom måtten på blocket, men jag får inte plats med det någonstans. Jag har problem att övertala frugan att vi behöver ett så stort kar. vi kunde ju gjort av med matsalsmöblemanget kanske.

            Visst finns det fler som säljer rockor, zomässan i kungsbacka ett par butiker i göteborg, en i ängelholm och har även sett på zoogiganten i Lomma. Men se upp när du handlar, har sett ett par mindre affärer som tar hem rockor och har dom framme tunna som tusan. verkar tro att det räcker att mata dom en gång var annan dag. Dom som är extremt tunna brukar inte klara sig.
            Kolla upp om dom inte kan mata upp dom så dom får lite hull innan du köper en sådan. Man ska inte se höftbenen på en rocka, sen ska du gärna se när dom äter så du vet att dom gör det. Men handlar du på något större ställe som har kunskap behöver man i regel inte oroa sig.
            Neca eos omnes, deus suos agnoscet


            Min zon Min Tenkare

            Kommentar

            • Judas
              • November 2006
              • 88

              #66
              Ursprungligen postat av chrisson
              Hej alla rock fans...
              undrar bara om det en någn som vet någon butik som säljer rocker föutom åleds?.....

              Du kan kolla om din lokala handlare köper av akvarieteknik i Filipstad, De skall ha bra kvalitét på sina fiskar.
              Fredde

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                #67
                Ursprungligen postat av Judas
                Du kan kolla om din lokala handlare köper av akvarieteknik i Filipstad, De skall ha bra kvalitét på sina fiskar.
                Brukar kolla på deras listor men tror inte jag har sett några rockor där på kanske ett halv år.

                Kommentar

                • Judas
                  • November 2006
                  • 88

                  #68
                  Min lokala handlare skulle så sent som i förra veckan hämta en motoro till en kille här i växjö. Så nog har dem rockor allt, vet ej om de listas?
                  Fredde

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    • February 2005
                    • 1034

                    #69
                    Ursprungligen postat av Judas
                    Min lokala handlare skulle så sent som i förra veckan hämta en motoro till en kille här i växjö. Så nog har dem rockor allt, vet ej om de listas?
                    Dom har haft motor med i höstas nån gång men har inte sett några efter de. Nu ser jag ju inte varje lista som dom skickar ut men på den senaste finns det inga rockor.

                    Kommentar

                    • Judas
                      • November 2006
                      • 88

                      #70
                      Nej det är ju möjligt, kan oxå vara så att den är beställd alt bokad så den inte kommer ut på listorna. Hur som helst har dem visst bra fisk efter vad jag har hört. BTW tror faktiskt att jag har bestämt mig för att köpa in 5-6 st tigerfiskar till mitt kar, undrar bara om det går att få tag i lite större ex ngn stans, Ngn som vet? Jag tror att nämligen att de kan vara ett bra alt istället för SA ciklider!
                      Fredde

                      Kommentar

                      • Danne_K
                        • February 2005
                        • 1034

                        #71
                        Ursprungligen postat av Judas
                        Nej det är ju möjligt, kan oxå vara så att den är beställd alt bokad så den inte kommer ut på listorna. Hur som helst har dem visst bra fisk efter vad jag har hört. BTW tror faktiskt att jag har bestämt mig för att köpa in 5-6 st tigerfiskar till mitt kar, undrar bara om det går att få tag i lite större ex ngn stans, Ngn som vet? Jag tror att nämligen att de kan vara ett bra alt istället för SA ciklider!
                        Tigerfiskar tror jag faktiskt att dom har på kampanj. så du kan kanske få bra pris på dom kommer dock inte ihåg vilken storlek det var på dom.
                        Dom gånger jag har beställt därifrån har kvaliten vart riktigt bra (oftast i varje fall)

                        Kommentar

                        • Akvaristen
                          • January 2004
                          • 225

                          #72
                          Hej

                          Jag har aldrig haft guldsöm med mina rockor, jag har bara en ensam påfågelciklid. Jag hade en arowana med dem men jag skulle nog inte köpa en ny förrens jag har ett akvarium på minst 2-3000L så att den kan få sträcka ut sig ordentligt...

                          Förresten nån som vet vad som hänt med Flat-fish.com?

                          /David

                          Kommentar

                          • Tenkare
                            • May 2005
                            • 2519

                            #73
                            Jag som fick det om bakfoten med guldsömmen. Sorry.
                            Vi har nog disskuterat att man kan ha en guldsöm ihop med dom.

                            Flat-fish verkar helt nere. Det var inte mycket aktivitet på sistonde men jag hoppas att dom inte lagt ner.
                            Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                            Min zon Min Tenkare

                            Kommentar

                            • Akvaristen
                              • January 2004
                              • 225

                              #74
                              Jo, har kanske diskuterat det förut ...

                              Hoppas det kommer upp igen...

                              Kommentar

                              • Tenkare
                                • May 2005
                                • 2519

                                #75
                                Sen hanen blev mogen så har han hållt sig lite för sig själv, honan har blivit den dominanta i karet. Men så fort det vankas mat så är han där som ett skott. Det är dom sista veckorna jag märkt detta beteende.
                                gräver gärna ner sig och gömmer sig. Sen när han väl simmar uppför rutan så hinner jag inte ta kameran för att fota hans ädlare delar. Tänkte mest på att i artbeskrivningarna här på zoopet så står det att dom är svåra att skilja åt.
                                Det är ju lättare om man lägger till foto på hur hane resp. hona ser ut. När man ser det så är det ganska lätt att sklija dom åt.
                                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                                Min zon Min Tenkare

                                Kommentar

                                Arbetssätt...