Motoro/ Leopoldi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Judas
    • November 2006
    • 88

    #31
    Verkar som att det animaliska fettet i oxhjärta blir svårsmält, om jag tolkar det hela rätt så kan man driva upp snabbt med det. Summan på kardemumman verkar dock vara att de inte mår allt för bra av det, kan få leverskader el dyl. Håller mig till musslor, räkor, mygglarver och räkmixen tills vidare.
    Fredde

    Kommentar

    • Tenkare
      • May 2005
      • 2519

      #32
      låter som ett bra val.
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


      Min zon Min Tenkare

      Kommentar

      • Akvaristen
        • January 2004
        • 225

        #33
        Grattis till rockan och att den äter så bra!

        /David - som inte varit här på zoopet på länge och missat alla rockdiskussioner

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #34
          välkommen tillbaka David
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • Danne_K
            • February 2005
            • 1034

            #35
            Ursprungligen postat av Judas
            Verkar som att det animaliska fettet i oxhjärta blir svårsmält, om jag tolkar det hela rätt så kan man driva upp snabbt med det. Summan på kardemumman verkar dock vara att de inte mår allt för bra av det, kan få leverskader el dyl. Håller mig till musslor, räkor, mygglarver och räkmixen tills vidare.
            Gör du helt rätt i enligt mig i varje fall. om vi börjar med det positiva så växer fisken snabbare thats it. Sen minus det absolut största minuset är det som du skriver med inre skador på lever och så vidare. en annan är att du troligt vis måste upp på en temp på runt 30grader för att dom ska kunna ta till vara på det hyfsat (är lite osäker på om det gäller även för rockor men kan inte komma på någon anledning till att det vore anorlunda med rockor). och sen så skitar det ner otroligt mycket om det inte äts direkt vilket inte är bra för rockor som är känsliga mot dåligt vatten.

            Kommentar

            • Danne_K
              • February 2005
              • 1034

              #36
              Ursprungligen postat av Akvaristen
              Grattis till rockan och att den äter så bra!

              /David - som inte varit här på zoopet på länge och missat alla rockdiskussioner

              Kul att du är tillbaka. Du får korta ner dina uppehåll här så du inte missar viktiga saker på rocka fronten (kom från rätt person. brukar själv ha lite upphåll här ifrån lite då å då man lever inte alltid som man lär )

              Kommentar

              • Judas
                • November 2006
                • 88

                #37
                Då pasar jag på att mata på med frågor! Vad kör ni med för filter? Kn man få för mkt flås, eller vad tror ni?
                Fredde

                Kommentar

                • Danne_K
                  • February 2005
                  • 1034

                  #38
                  Ursprungligen postat av Judas
                  Då pasar jag på att mata på med frågor! Vad kör ni med för filter? Kn man få för mkt flås, eller vad tror ni?

                  Tror man kan dra på ganska rejält. Kommer inte riktigt ihåg vad jag har men är ett större eheim och ett fluval. Är lite bökigt att komma åt att kolla men de är i varje fall två lite störe ytter filter.

                  Kommentar

                  • Judas
                    • November 2006
                    • 88

                    #39
                    Har själv ett eheim ytterfilter på 1000l/h och en cirkpump på 700l/h i en av mina filtermoduler. Tänkte uppgradera till 2000l/h cirkpumpar och har en i varje modul, (har 2 st filtermoduler). Summa på kardemumman 5000l/h, blir det för bra i ett 500 l kar, 200x50x50?
                    Fredde

                    Kommentar

                    • Tenkare
                      • May 2005
                      • 2519

                      #40
                      Jag har ett eheim pro2 2028 1050liter/timme och ett eheim 2229.
                      Funderar på en sump istället, med det är längre fram
                      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                      Min zon Min Tenkare

                      Kommentar

                      • Judas
                        • November 2006
                        • 88

                        #41
                        Trevlig midsommar på er "Rockfantaster", nu drar jag till Öland för sill å nubbe!
                        Fredde

                        Kommentar

                        • Akvaristen
                          • January 2004
                          • 225

                          #42
                          Jo tack, jag får ta att korta ner perioderna

                          Jag kör med en Eheim (nånting) som pumpar 2400L/h samt två Eheim (nånting annat) powerheads som pumpar 1200L/h funkar bra...

                          Glad midsommar tillbaka.

                          /David

                          Kommentar

                          • Danne_K
                            • February 2005
                            • 1034

                            #43
                            trevlig midsommar! Nu blir de att ge fiskarna och övriga djur mat å sen ska man själv iväg å få sig lite mat å kanske nått att dricka

                            Kommentar

                            • Judas
                              • November 2006
                              • 88

                              #44
                              Dags att sparka igång tråden igen!! Hade tänkt mig att ge min rocka lite nya kamrater då käkat up ngr skalarer den sista tiden. Den rackarn skadade dessutom min ena Arius Seemani (Sydamerikansk Silverhaj) så illa att han dog efter ngn dag. Så nu går han tilsammans med en Skednos( 25cm), 1 Arius S (10cm), 4 Skalarer, 1 golden nugget L018 (8cm) och 1 Glaxias L240 (15cm). Vad skall jag komplettera med?? Räknar kallt att skalarerna kommer att stryka på foten en efter en, han verkar att fått smak på dem!! Funderat på Jordätare typ Heckeli el liknande.
                              Fredde

                              Kommentar

                              • Tenkare
                                • May 2005
                                • 2519

                                #45
                                jordätare är väl ett bra sällskap.
                                Hantelciklider kan fungera också, dock var mina lite för agressiva så dom gav sig på rockorna istället. Men det finns en annan som har motoro som gav sig på hans hantlar med jämna mellanrum.
                                Har för mig att Akvaristen hade en guldsöm med sina.
                                Vad du än gör köp inte många i början.

                                Btw.
                                Drömde inatt att mina fick 4 st ungar stora som 1 kronor i kroppen, men det var inte reticulaus enligt teckning.
                                Gissa om jag satt vid akvariet och stirrade när jag vaknade.
                                Och visst ser honan tjock ut, men det har hon alltid gjort och jag har inte sett ett spår efter lek, samt att hanen inte är könsmogen ännu.
                                Senast redigerad av Tenkare; 01 July 2007, 10:18.
                                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                                Min zon Min Tenkare

                                Kommentar

                                Arbetssätt...