Udda fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • qenzo
    • February 2005
    • 1747

    #76
    Ursprungligen postat av Parachanna
    Du får inte sätta tillbaka fisken till paret då dör dom snart.Antingen får man ha ett kar redo för dom överblivna eller säljer man dom.Men när man köper små Channor så kan det ta mellan ett till två år innan dom parar ut.Det finns även tropiska Limbata/Gachua och Panaw.
    Ah okej.. hm, ja det här tål ju att tänkas på Det vore ju skoj att ha något utöver det ordinära.
    Tack så jättemycket för hjälpen!
    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

    Kommentar

    • Parachanna
      • October 2010
      • 77

      #77
      Jag har 12olika sortes Channor och det är dom roligaste och intressantaste fiskar jag haft.
      Pilgiftsgrodor

      Kommentar

      • qenzo
        • February 2005
        • 1747

        #78
        Ursprungligen postat av Parachanna
        Jag har 12olika sortes Channor och det är dom roligaste och intressantaste fiskar jag haft.
        Ja dom ser iaf väldans roliga ut Påminner om nån snakehead man fick se i serien River monsters Men det måste ju vara ett ävel ändå att antingen hålla ett tomt startat kar för ev separationer, eller som jag, försöka sälja en sådan fisk och bo mitt i Jämtlands skogar. Jag blev väldigt kluven. Kan man införskaffa i bara 2 kanske? Då tycker man ju att de borde bli ett par om inget annat val finns :P
        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

        Kommentar

        • danne0301
          • July 2009
          • 1128

          #79
          Snakeheads ÄR Channor, engelska / latin

          Fast det var en av de riktigt stora arterna han fiskade och inte de vanligaste man har och som Para nämner, det förstod du nog
          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

          2 gånger 54L odlingsprojekt
          540L Ormhuvudfisk som blev CA

          Kommentar

          • qenzo
            • February 2005
            • 1747

            #80
            Ursprungligen postat av danne0301
            Snakeheads ÄR Channor, engelska / latin

            Fast det var en av de riktigt stora arterna han fiskade och inte de vanligaste man har och som Para nämner, det förstod du nog
            Ja att de kanske inte lämpar sig i akvarier, de som snubben fiskade upp, är rätt solklart
            Tack för att du klargjorde det förresten Dom är verkligen helballa! Men inte tusan hade jag fattat att de var samma typ inte.. jösses, jag lyser verkligen inte upp himlen idag. Dags för bingen
            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

            Kommentar

            • danne0301
              • July 2009
              • 1128

              #81
              Äsch det man inte vet kan man ju inte veta

              Bispgården är det biskopsgården i gbg eller? Både trop och herkules har i så fall channor hemma du kan kika på
              Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

              2 gånger 54L odlingsprojekt
              540L Ormhuvudfisk som blev CA

              Kommentar

              • ciklidtok
                • March 2005
                • 1466

                #82
                danne0301: blir lite långt att åka till GTB från Bispgården......Därför att bispgården ligger ca. 7 mil från Sundsvall....om det inte finns fler Bispgården då vill säga........

                Men Genzo: är det "mitt" bispgården du bor i.....ta en tripp in till granlogholm i sundsvall.....jag har både bankanensis och Gachua i mina kar....även några andra "udda "arter óm du är nyfiken på annat.....Har ett helt gäng Fenisar, florida-Gar och Pikehead........
                720L SA-/CA. Övriga
                375L Biotop, skalarer
                275L Malawi
                240L Blandat


                Kommentar

                • Parachanna
                  • October 2010
                  • 77

                  #83
                  Ursprungligen postat av qenzo
                  Ja dom ser iaf väldans roliga ut Påminner om nån snakehead man fick se i serien River monsters Men det måste ju vara ett ävel ändå att antingen hålla ett tomt startat kar för ev separationer, eller som jag, försöka sälja en sådan fisk och bo mitt i Jämtlands skogar. Jag blev väldigt kluven. Kan man införskaffa i bara 2 kanske? Då tycker man ju att de borde bli ett par om inget annat val finns :P
                  Det går inte att se någon könsskillnad på dom när dom är små.Det gör man sällan på vuxena heller.Köper du två och dom växer upp och det är samma kön på dom så slutar det med dödsfall, i allafall i ett 200lit kar men det kan det göra även om du har turen att få en hane och hona för dom vill välja partner själva.Det är därför man köper en liten grupp.
                  Pilgiftsgrodor

                  Kommentar

                  • jimmyas
                    • March 2006
                    • 65

                    #84
                    Ursprungligen postat av Dre
                    Har du bild på dessa? Hur stora är de?
                    dom är inte så stora än ca 15cm +

                    hoppas bilden funkar

                    --------------------------------------------------------------------------
                    jag gillar bara små och snälla fiskar


                    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=7672

                    Kommentar

                    • ciklidtok
                      • March 2005
                      • 1466

                      #85
                      Ursprungligen postat av jimmyas
                      dom är inte så stora än ca 15cm +

                      hoppas bilden funkar

                      http://postimage.org/image/5mnuqyg4/

                      Snygg Lite HA-Begär där.....
                      720L SA-/CA. Övriga
                      375L Biotop, skalarer
                      275L Malawi
                      240L Blandat


                      Kommentar

                      • danne0301
                        • July 2009
                        • 1128

                        #86
                        Ursprungligen postat av ciklidtok
                        danne0301: blir lite långt att åka till GTB från Bispgården......Därför att bispgården ligger ca. 7 mil från Sundsvall....om det inte finns fler Bispgården då vill säga........

                        Men Genzo: är det "mitt" bispgården du bor i.....ta en tripp in till granlogholm i sundsvall.....jag har både bankanensis och Gachua i mina kar....även några andra "udda "arter óm du är nyfiken på annat.....Har ett helt gäng Fenisar, florida-Gar och Pikehead........
                        Jaha då kan han nog skippa mina butiker :lol:
                        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                        2 gånger 54L odlingsprojekt
                        540L Ormhuvudfisk som blev CA

                        Kommentar

                        • ciklidtok
                          • March 2005
                          • 1466

                          #87
                          Ursprungligen postat av danne0301
                          Jaha då kan han nog skippa mina butiker :lol:
                          Ja, det blir som sagt lite långt att åka....Om det nu ÄR Bispgården som ligger här...... Det kan ju faktisk finnas fler......

                          Men är det här, så kan jag varmt rekomendera min handlare.....Jag har handlat av dem i alla år....och det de inte har hemma....tar de hem........OCH de lämnar rätt information om de fiskar de säljer.....DET tycker jag är hur bra som helst.....
                          720L SA-/CA. Övriga
                          375L Biotop, skalarer
                          275L Malawi
                          240L Blandat


                          Kommentar

                          • qenzo
                            • February 2005
                            • 1747

                            #88
                            Ursprungligen postat av danne0301
                            Äsch det man inte vet kan man ju inte veta

                            Bispgården är det biskopsgården i gbg eller? Både trop och herkules har i så fall channor hemma du kan kika på
                            Ja nu skulle jag citera flera, men det gick inge vidare

                            Iaf, det är som Ciklidtok säger Det är Bispgården utanför Sundsvall. Vilket är det stora problemet oftast, när man finner något intressant. Ni har lite mer "skoj" söderöver
                            Och hon :P Jag är en hon och inget G utan ett Q hahaha

                            Jag åker gärna och kikar på lite roligare fisk! Fast, först måste min fina Fiat få däck Och så är jag lite låst iom att mitt största kar bara är 200L.

                            Problemet Med den handlare jag normalt köper ifrån (Östersund) är just deras "ovilja" att ta hem det icke normala. Så finns det en välvillig butik i närheten som VILL arbeta för sina kunder, blir jag väldigt glad För jag har tom haft problem att få ta hem andra färgsättningar gurami :s
                            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                            Kommentar

                            • qenzo
                              • February 2005
                              • 1747

                              #89
                              Ursprungligen postat av Parachanna
                              Det går inte att se någon könsskillnad på dom när dom är små.Det gör man sällan på vuxena heller.Köper du två och dom växer upp och det är samma kön på dom så slutar det med dödsfall, i allafall i ett 200lit kar men det kan det göra även om du har turen att få en hane och hona för dom vill välja partner själva.Det är därför man köper en liten grupp.
                              Ahh okej... Ja men dåså. Sambogull måste planeras
                              Kom på... måste fiskarna flyttas om säg en växt lossnat. De är ju aggressiva står det och då går väl inte fingrar säkra?
                              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                              Kommentar

                              • danne0301
                                • July 2009
                                • 1128

                                #90
                                Så illa är det inte..de är aggressiva mot artfränder men stoppar man ner nävarna så gömmer de sig illa kvickt (bamsestora är undantag). Fiskar med stake nog att attackera händer är mycket lätträknade

                                Likadant så är de flesta channor oerhört fega och därför passar de inte bra med annan fisk, man talar därför oftast om artkar. Har du t.ex. små channor med ciklider så kommer channorna inte må bra och aldrig vilja visa sig. Får de karet ifred så dominerar dom i lugn och ro, färgar ut fint och leker osv.
                                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                                2 gånger 54L odlingsprojekt
                                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...