Min lilla Snövit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    #31
    Ursprungligen postat av Katharina
    Åhh.. Kan du inte lägga upp lite bilder??

    Nää.. Jag tycker att 3 kar på 1 år ganska mycket ändå.. Dessutom har jag ett litet 20 L plastkar i källaren men det tänker jag inte ha några räkor i...
    Jag tror att jag skulle kunna lura till mig fler om jag kämpade... men man ska ju hinna ta hand om allt också och det är därför jag inte har någon ny hund.. skaffar jag 10 kar kan jag ju lika gärna skaffa hund istället...
    Fast med tanke på hur mycket tid Zoopet tar så skulle man lika gärna kunna ha hund... Nää, det får vänta några år... Zoopet och akvarium klarar sig utan mig ett par dagar, det gör inte en hund...
    Jag som är så bäst på att fota små...Är nog ingen idé att jag ens tar fram kameran. Men jag kan göra ett försök så ska vi se om man kan gissa vad det föreställer sen
    Du kan väl inte jämföra akvarier med en hund??? Jag har 5 kar + en hund i tävlingskondition och det går utmärkt. Det handlar bara om prioritering och intresse.
    Ursprungligen postat av Katharina
    Hur högt PH???
    Jag har 7,2 där de går. Då är de fint ljusblå/turkos färg. Hade dem i ett annat kar först med 6,8. Där blev de gula efter någon vecka. Några av dem är lite gula nu när de är dräktiga. Precis som mina blue är lite bruna när de bär rom för att sen återgå till sin vanliga blå färg när rommen kläckts. Jag antar att de är framtagna genom korsning av white pearl och neocaridina heteropoda sp blue.
    Finns en bra hemsida om dem...på tyska iofs...
    Denna webbplats är till salu! garnelen-online.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, garnelen-online.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

    Läckra, eller hur??
    Senast redigerad av Eurydike; 15 January 2008, 17:30.

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #32
      Jomen det är därför jag har akvarium.. Min underbara boxerhanne dog för ett år sedan och eftersom vi har en 3 årig son ansåg vi oss inte ha tid för en ny hund...
      Så min sambo tyckte så synd om mig att han gav efter för mitt önskemål om akvarium... nu har vi 3 stycken..
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Eurydike
        • September 2004
        • 931

        #33
        Ursprungligen postat av Katharina
        Jomen det är därför jag har akvarium.. Min underbara boxerhanne dog för ett år sedan och eftersom vi har en 3 årig son ansåg vi oss inte ha tid för en ny hund...
        Så min sambo tyckte så synd om mig att han gav efter för mitt önskemål om akvarium... nu har vi 3 stycken..
        Akvariedjur är ju bättre än inga djur alls. Men en hund är ju ändå en hund. men visst de kräver en hel del av en. man behöver anpassa hela sitt liv och hinna aktivera, rasta och motionera dem.

        Jag har ju inte barn då förstås. Då hade jag inte hunnit med allt

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #34
          Hur gör jag nu för att lägga upp en bild???
          Tänkte att ni kunde få se en förstoring.. Snövit hade inte visat sig sedan jag installerade den nya pumpen, alltså på 2 dagar men idag var den framme...

          En ung SS hade inte klarat att ömsa skal idag.. Det är första gången jag ser det.. Den var bruten i 2 delar, stjärten satt kvar i skalet Men som sagt.. Snövit lever än så länge iaf..
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Eurydike
            • September 2004
            • 931

            #35
            Välj avancerat när du skriver ett inlägg och ladda upp bild

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #36
              Ursprungligen postat av Eurydike
              Välj avancerat när du skriver ett inlägg och ladda upp bild
              Ehh.. Var står det avancerat??? Jag kan inte det här ALLS!!!! Åh.. det kryper i hela kroppen när jag inte hittar...
              Bifogade filer
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #37
                Nämen,... Hur gick det här till??

                Här har jag zoomat in syskonen så att det ska synas ordentligt.. Allt är suddigt bredvid men de syns iaf..
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • Knyttet
                  • December 2006
                  • 646

                  #38
                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Ja syskonet sitter bredvid, och vad jag förstår så finns det ingen fler helvit i Sverige?! Patsuu har en med röd panna och Peterhaack har en Golden, Gyllene..
                  Den har varit framme nu i flera dagar...

                  Har du sett de blå pärlorna.. alltså blå White Pearl...Jag tror att de hette Blue Pearl!? Superfina!!!
                  coolt

                  nä, några blue pearl har jag inte sett, men det låter väldigt spännande
                  min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                  Kommentar

                  • Knyttet
                    • December 2006
                    • 646

                    #39
                    Ursprungligen postat av Eurydike


                    Finns en bra hemsida om dem...på tyska iofs...
                    Denna webbplats är till salu! garnelen-online.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, garnelen-online.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

                    Läckra, eller hur??
                    skithäftiga! De ser helt overkliga ut tycker jag.
                    min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #40
                      Ursprungligen postat av Knyttet
                      skithäftiga! De ser helt overkliga ut tycker jag.
                      Ja, riktigt neonblåa... Superhäftiga...

                      Nu har Snövit visat sig igår och idag igen... Lyckan är gjord.. Min sambo, som annars är ointresserad av mina akvarium visade räkkaret för sin bror och de båda herrarna konstaterade att jag borde sälja den vita räkan innan den dör!!!
                      Förtroendet är enormt!!!
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #41
                        Hej, här ska jag försöka lägga upp en bild till på den lilla Snöviten.. Jag har försökt att zooma in den igen eftersom den knappt syns.. Bilderna blir fortfarande gula.. Det är alltså vanlig engelsk sjösten bakom och den ser helt gul ut.. Då ser ni också hur vit räkan är i förhållande till stenen..

                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av Katharina; 29 January 2008, 19:53.
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          #42
                          Snövit har överlevt mattes bortavaro och den helt amatörmässiga och ointresserade akvarievaktens omvårdnad.

                          Vår digitalkamera gick sönder uppe på Åreskutan På fotoaffär´n sa killen att den var vattenskadad och vi hade inte blötlagt den så det måste ha varit lufttrycket som pressat någon gammal fukt in på fel ställe
                          Hur som haver blev ju karln tvungen (!) att köpa en ny, stolt säger han att den ska vara ännu bättre att fota genom glas med och alltså ge bättre akvariebilder!!! (För att göra mig entusiastisk över nyköpet också såklart)..

                          Nu står han där inne och kämpar med att försöka få en halvschysst bild på Snövit så ni kan få se
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          Arbetssätt...