Min lilla Snövit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #16
    Ursprungligen postat av Katharina
    Nää... Dumma dig.. har du gömt undan små snövitar??? utan att visa här!!!! Ja, ja.. Attans kul är det iaf...
    Jag ska skaffa medlemsskap så att jag kan lägga upp bilder... Jag är ju inte riktigt säker på att den blir helt snövit än.. Det är svårt att se ordentligt..
    Nä visste inte ens de var där förrens jag satt och kollade en dag innan jag skulle ha besök av Sigge...
    Sigge försökte få in ngn bra bild men det är ngt märkligt med dem de liksom fastnar inte men nu har jag lagt upp ngra bilder från karantänen på mina vitingar jaja ni får leta själva haha..

    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • Vinter
      • August 2006
      • 248

      #17
      Hur vanligt är det att få dessa färgvarianter som Patsuu?? har på sin sida, på crystal red räkor? Vad jag förstår här så är det väldigt ovanligt. Men förekommer det på alla graderingar av crystal? Kan väl iofs tänka mig att det är troligare att en högt graderad får helvita avkommor än en A tex.
      19L Räkor
      63L
      240L under uppstart

      Kommentar

      • Eurydike
        • September 2004
        • 931

        #18
        Ursprungligen postat av Katharina
        Ja syskonet sitter bredvid, och vad jag förstår så finns det ingen fler helvit i Sverige?! Patsuu har en med röd panna och Peterhaack har en Golden, Gyllene..
        Den har varit framme nu i flera dagar...

        Har du sett de blå pärlorna.. alltså blå White Pearl...Jag tror att de hette Blue Pearl!? Superfina!!!
        Jag har Blue Pearl. Kanonsnygga!!

        Kommentar

        • Eurydike
          • September 2004
          • 931

          #19
          Ursprungligen postat av Katharina
          Ja, visst gick WP att ha med Crystal?!
          Hur mycket ska du ha för dem?? Men först hade jag tänkt att köpa Crystal Black, min karl blir nog knäpp snart..

          Men jag kommer gärna och tittar.. Jag är ledig till på torsdag men i morgon är jag fullbokad... Gamla räkkaret ska byta sand...

          Nu har jag lagt in om goldmember.. så snart kan jag också lägga upp bilder.. Fast ni får hjälpa mig hur man gör
          Är det Blue Pearl du tänker ha ihop med CR? Lägger i så fall in en varning att det kommer vara gula istället för blå. De vill ha lite högre PH för att vara blå. I alla fall vad jag märkt hos mig.

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ursprungligen postat av Eurydike
            Är det Blue Pearl du tänker ha ihop med CR? Lägger i så fall in en varning att det kommer vara gula istället för blå. De vill ha lite högre PH för att vara blå. I alla fall vad jag märkt hos mig.
            '

            Ja, där ser du!!! Så fort jag ser en snygg räka så går de inte att ha ihop med mina polkagrisar...
            Min karl accepterar nog inte flera kar just nu..
            Han gnäller om att karen och Zoopet tar tid men i nästa stund så unnar han mig min hobby.. och då kan ju han träna och kolla på bilar...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #21
              Ursprungligen postat av Vinter
              Hur vanligt är det att få dessa färgvarianter som Patsuu?? har på sin sida, på crystal red räkor? Vad jag förstår här så är det väldigt ovanligt. Men förekommer det på alla graderingar av crystal? Kan väl iofs tänka mig att det är troligare att en högt graderad får helvita avkommor än en A tex.
              Ja, enligt graderingstabellerna så är ju de vita det som uppfödarna i Japan och Tyskland försöker få fram. Vad jag har förstått på de andra så kostar Snowboll, som jag lite romatiskt kallar Snövit, en bra slant, 1500-2000 kr i Japan..

              Om vi nu får fram sådana i Sverige så har vi VERKLIGEN något att avla på... Vad våran (Evus o min) japanska uppfödare gjort är ju förmodligen att avla på helvita och så har han sålt alla som inte har blivit helvita och de bär ju också på helvita gener då...
              Jag såg ju faktiskt t om 2 stycken på nyår så det finns ju hopp om fler, kanske inte att det finns fler i karet nu men att det kan bli när den honan får räklingar igen!!!

              Jag kan inte heller tänka mig att det är någon annan än en SS+ som fått denna helvita. Jag har ju även fått 10 SS+ av en hona tidigare som klarade sig när vattnet inte var så bra så hon verkar ha bra gener..
              Jag tror alltså att jag vet vem det är...
              Senast redigerad av Katharina; 15 January 2008, 07:37.
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #22
                Ursprungligen postat av peterhaack
                Nä visste inte ens de var där förrens jag satt och kollade en dag innan jag skulle ha besök av Sigge...
                Sigge försökte få in ngn bra bild men det är ngt märkligt med dem de liksom fastnar inte men nu har jag lagt upp ngra bilder från karantänen på mina vitingar jaja ni får leta själva haha..

                http://www.haack.se/White/whitewhite.htm
                Ja... Jag såg.. ser precis ut som min.. den nedre bildserien alltså.. Kul kul...
                Visst är de svåra att se emot sjöstenen.. och de randiga tror jag färgar ut sämre emot ljus bakgrund.. Det syns att de färgar ut mer när de sitter på trästubben eller filterpatronen som är mörka.. Jag ska byta nu idag i svenskkaret till granitgrå sten...
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • peterhaack
                  • November 2004
                  • 1752

                  #23
                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Ja... Jag såg.. ser precis ut som min.. den nedre bildserien alltså.. Kul kul...
                  Visst är de svåra att se emot sjöstenen.. och de randiga tror jag färgar ut sämre emot ljus bakgrund.. Det syns att de färgar ut mer när de sitter på trästubben eller filterpatronen som är mörka.. Jag ska byta nu idag i svenskkaret till granitgrå sten...
                  Det kan bli nice kontrast katharina, släng upp lite bilder sen eller skicka bilderna så kan jag lägga dem i en katalog för sig på min sida till dig
                  Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #24
                    Ursprungligen postat av peterhaack
                    Det kan bli nice kontrast katharina, släng upp lite bilder sen eller skicka bilderna så kan jag lägga dem i en katalog för sig på min sida till dig
                    Jag la in om medlemsskap igår.. sen ska det väl betalas och så men sen ska jag ju kunna lägga upp bilder men jag får nog be om lite assistans ändå... Jag tycker nämligen inte om datorer.. bara till chat och spela kungen typ..
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Vinter
                      • August 2006
                      • 248

                      #25
                      Ok, så en vanlig svensson med dåligt graderade crystal kan se sig i stjälrnorna efter lite annorlunda färgteckningar. Ja ja, när man får lön och har egen lya får man köpa precis hur många kar och räkor och fiskar som helst. Då har jag ju nåt att se fram emot...
                      19L Räkor
                      63L
                      240L under uppstart

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #26
                        Ursprungligen postat av Vinter
                        Ok, så en vanlig svensson med dåligt graderade crystal kan se sig i stjälrnorna efter lite annorlunda färgteckningar. Ja ja, när man får lön och har egen lya får man köpa precis hur många kar och räkor och fiskar som helst. Då har jag ju nåt att se fram emot...
                        Nej, jag tror inte alls det... Läs Evus tråd om från grad C till grad A... Jag tror att de kan bli bättre med bra kost och bra förhållanden MEN jag tror att det viktigaste är nytt blod... JAG TROR ABSOLUT INTE ATT MAN FÅR DEN EFFEKTEN PÅ SIKT AV INAVEL MED KULLSYSKON SOM MAN HAR KÖPT FRÅN SAMMA STÄLLE ELLER ODLAT FRAM SJÄLV...

                        ATT HELA TIDEN SE TILL ATT FÅR IN NYA AVELDJUR ÄR DET VIKTIGASTE OAVSETT VILKET DJUR DET GÄLLER...
                        Tror jag..
                        Jag är en vanlig djurtokig svensson och amatör som började med räkor för ett år sedan men jag frågade alla om allt så många gånger att de till sist var jättetrötta på mig här på Zoopet men då har jag lärt mig också..
                        Än idag tjatar jag om det är något jag inte förstår.. Kolla kalktrådarna...

                        Vi kanske borde samla oss någonstans och lägga upp att kostnadsfritt byta räkor efter grad och ort (var man bor)..
                        Jag vet inte om det är tillåtet på Zoopet och det är ju svårt att hålla en sådan tråd/annons levande här...
                        Redbee.se kanske???
                        Senast redigerad av Katharina; 15 January 2008, 09:55.
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Eurydike
                          • September 2004
                          • 931

                          #27
                          Ursprungligen postat av Katharina
                          JAG TROR ABSOLUT INTE ATT MAN FÅR DEN EFFEKTEN PÅ SIKT AV INAVEL MED KULLSYSKON SOM MAN HAR KÖPT FRÅN SAMMA STÄLLE ELLER ODLAT FRAM SJÄLV...

                          ATT HELA TIDEN SE TILL ATT FÅR IN NYA AVELDJUR ÄR DET VIKTIGASTE OAVSETT VILKET DJUR DET GÄLLER...
                          Tror jag..
                          Håller helt med. Ser på mina körsbär när de gått för länge utan nytt blod att de blir sämre och sämre i färg.

                          Kommentar

                          • Eurydike
                            • September 2004
                            • 931

                            #28
                            Ursprungligen postat av Katharina
                            '

                            Ja, där ser du!!! Så fort jag ser en snygg räka så går de inte att ha ihop med mina polkagrisar...
                            Min karl accepterar nog inte flera kar just nu..
                            Han gnäller om att karen och Zoopet tar tid men i nästa stund så unnar han mig min hobby.. och då kan ju han träna och kolla på bilar...
                            Synd att du inte får ha fler kar. Har precis sett mina första Blue Pearl bebisar och eftersom alla honorna var dräktiga så kan det nog bli några stycken framöver. De är ca 3-4mm och givetvis det sötaste man kan tänka sig. Redan lite färg på dem faktiskt.

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #29
                              Ursprungligen postat av Eurydike
                              Synd att du inte får ha fler kar. Har precis sett mina första Blue Pearl bebisar och eftersom alla honorna var dräktiga så kan det nog bli några stycken framöver. De är ca 3-4mm och givetvis det sötaste man kan tänka sig. Redan lite färg på dem faktiskt.
                              Åhh.. Kan du inte lägga upp lite bilder??

                              Nää.. Jag tycker att 3 kar på 1 år ganska mycket ändå.. Dessutom har jag ett litet 20 L plastkar i källaren men det tänker jag inte ha några räkor i...
                              Jag tror att jag skulle kunna lura till mig fler om jag kämpade... men man ska ju hinna ta hand om allt också och det är därför jag inte har någon ny hund.. skaffar jag 10 kar kan jag ju lika gärna skaffa hund istället...
                              Fast med tanke på hur mycket tid Zoopet tar så skulle man lika gärna kunna ha hund... Nää, det får vänta några år... Zoopet och akvarium klarar sig utan mig ett par dagar, det gör inte en hund...
                              Senast redigerad av Katharina; 15 January 2008, 17:11.
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • Katharina
                                • December 2006
                                • 4045

                                #30
                                Ursprungligen postat av Eurydike
                                Är det Blue Pearl du tänker ha ihop med CR? Lägger i så fall in en varning att det kommer vara gula istället för blå. De vill ha lite högre PH för att vara blå. I alla fall vad jag märkt hos mig.
                                Hur högt PH???
                                Ha dé bäst... Tina

                                Kommentar

                                Arbetssätt...