C-räkor ger A-räklingar...........

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    #61
    Grattis vilken sötnos Kollade just igenom min japanburk men den ofärgade verkar har försvunnit Den såg dock inte så vit ut som din fina utan mer ofärgad. Kanske beroende på att den var nyfödd

    Har ganska många räklingar nu och tre smällfeta honor pg. Ska spana extra efter dyrgripar
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #62
      Ursprungligen postat av evus
      Grattis vilken sötnos Kollade just igenom min japanburk men den ofärgade verkar har försvunnit Den såg dock inte så vit ut som din fina utan mer ofärgad. Kanske beroende på att den var nyfödd

      Har ganska många räklingar nu och tre smällfeta honor pg. Ska spana extra efter dyrgripar
      Tack!!! Visst är det kul!!
      Har du någon pump i nu till japanerna???

      Jag har beställt den där som Johnny/Patsuu rekommenderade för jag tycker att den jag har tappar kraft och då försvinner småttingarna.. Jag tänker göra som Johnny och köra dubbelt med både den gamla och den nya...

      Ja, visst är det roligt... Min såg också ganska ofärgad ut när den var mer ny så jag var ju också rädd för det.. Jag har aldrig tidigare sett ofärgade nyfödda.. Har du??? Du såg ju t om när de föddes, vad de så ofärgade då?? Jag tror inte det.. Jag tror att du också hade en snövit...

      Attans, vi måste få fart på dem nu.. De är ju inte purunga längre..
      Jag har ca 50 japaner med 10-15 SS.. Sen har jag räknat till 10-20 räklingar senaste tiden i olika storlekar så jag hoppas att det håller på att släppa nu.. Men pumpen är dum så jag är lite orolig!!!
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • evus
        • September 2006
        • 729

        #63
        Jepp, nu har jag faktiskt ett påhängsfilter som är överdimensionerat.

        Jag har hållit på flera dagar nu och städat i min räkhylla. Jädrar vad det växer bra hos räkorna. Tråkigt men nödvändigt då jag väntar på nya sorter som också måste få plats
        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #64
          Ursprungligen postat av evus
          Jepp, nu har jag faktiskt ett påhängsfilter som är överdimensionerat.

          Jag har hållit på flera dagar nu och städat i min räkhylla. Jädrar vad det växer bra hos räkorna. Tråkigt men nödvändigt då jag väntar på nya sorter som också måste få plats
          Ja, men då måste det ju vara det som har varit problemet om du börjar att ha räklingar nu!?
          Jag har inte sett lilla Snövit idag men eftersom jag har engelsk sjösten i så syns man ju dåligt om man är vit..
          Jag har t om tvingat mina överintresserade arbetskamrater att titta på räkbilder idag.. de brukar fälla lustiga kommentarer om att de kan ta med vinet, men när de fick se bild på dem idag så tyckte de ju såklart att de var himla söta..
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          Arbetssätt...