Snäckor från england

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #31
    Eftersom äggen läggs i en trevlig klump ovanför ytan, är det inte särskilt rimligt att äggen "spolas ner" vid vattenbyte. Skulle vara posthornen då...
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Blissan
      • March 2006
      • 151

      #32
      Ja. och är det inte så att äggen dör om de hamnar under vatten?

      Kommentar

      • smokin
        • January 2007
        • 198

        #33
        jo de klarar inte att vara under vatten de äggen...
        sen det med att sprida snäckor i avloppet..när man ska vara så försiktig med did preparat i akvarie vattnet tror ni verkligen att de skulle överleva i själva renings processen av avlopps vattnet?..jag känner mig ganska övertygad om att de inte klarat den kemikalie anstormningen..

        jo..vad kostar frakten från england då..är lite lätt väldigt nyfiken
        Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



        Kommentar

        • saltbiff
          • December 2006
          • 607

          #34
          Nää,jag håller med!! Sen är det väl en annan sak om folk slänger i snäckor i dammar och andra vattendrag...det kanske inte är så bra..
          Frakten kostar 10 pund-ca 130 svenska spänn

          5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

          Kommentar

          • saltbiff
            • December 2006
            • 607

            #35
            Kolla här då...vi får nog vänta till december innan vi får våra snäckor

            Royal Mail strike action - we apologise if you experience a delay in your order....

            As you are probably aware by now, Royal Mail strikes are hopefully at an end! :-)

            However we have been advised that there are still HUGE backlogs of post at depots all over the country. In light of this fact we have outlined our expected delivery dates as follows:

            NON-LIVESTOCK ORDERS - Will be posted asap, but please expect long delays .....
            LIVESTOCK ORDERS - Will not be posted until the week beginning 22nd October in the interest of livestock welfare due to the current back-log of post at depots.
            Thank you for your patience, we apologise for the time you may have to wait in recieving your order.
            Any problems, please email us at info@snailshop.co.uk

            5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

            Kommentar

            • Blissan
              • March 2006
              • 151

              #36
              Jag var lite otålig så nu har jag beställt rosa,lila och blå äppelsnäckor ifrån Norge också! Ingen strejk där som tur är,leverans redan nu i veckan,spännande

              Kommentar

              • smokin
                • January 2007
                • 198

                #37
                var beställde du de från då..i norge då...nyfiken
                Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



                Kommentar

                • Blissan
                  • March 2006
                  • 151

                  #38
                  Ursprungligen postat av smokin
                  var beställde du de från då..i norge då...nyfiken
                  Han heter Frank Hanning och har annons på sina snäckor på Akvaforum.no

                  Kommentar

                  • evus
                    • September 2006
                    • 729

                    #39
                    Här är bilder på vad han säljer. Tänk bara på att NOK ligger på 1.19 sek och att frakten + overföring av pengar kostar en del.........
                    Bifogade filer
                    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                    Kommentar

                    • Mamma Mia
                      • December 2004
                      • 2504

                      #40
                      Vill ha!!!
                      Always look at the bright side of life

                      Kommentar

                      • evus
                        • September 2006
                        • 729

                        #41
                        Vi som har beställt från olika grannländer kommer väl förhoppningsvis att kunna odla fram så att det räcker åt flera Zoopetare. Du och jag bor ju "nästgårds" så du får väl komma och titta på mina, Mamma Mia
                        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                        Kommentar

                        • Mamma Mia
                          • December 2004
                          • 2504

                          #42
                          Hur har det gått - har någon fått sin beställnng ännu?
                          Always look at the bright side of life

                          Kommentar

                          • saltbiff
                            • December 2006
                            • 607

                            #43
                            Nej inte än... Det skulle väl dra igång efter den 22a men det dröjer nog ytterligare några dagar innan de kan skicka snäckorna eftersom posten måste få iväg allt som inte blivit skickat.. (Det är nog rätt mycket ) Men jag antar att det börjar rassla på här när folk fått sina beställningar..

                            5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                            Kommentar

                            • evus
                              • September 2006
                              • 729

                              #44
                              Mina ska skickas från Norge i morgon så de dyker nog upp snart:-)
                              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                              Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                              Kommentar

                              • Blissan
                                • March 2006
                                • 151

                                #45
                                Jag fick mina Norska snäckor idag,jättefina.
                                Men dom fick en lång resa då de postades Onsdag förra veckan och anlände idag! Jag åkte hem på lunchen (tur att man har nära till jobbet),och vittjade brevlådan,vågade inte låta snäckorna ligga ute i den här temperaturen en hel dag.Alla lever och kryper runt men en flyter,någon som vet om det är ett övergående stadie???

                                Fick också mail från Snailshop att de postat mina snäckor idag.Får väl se hur lång tid det tar?

                                Nu har jag plötsligt väldigt många snäckor då min "kombo Blå/Gul fått en massa bebisar,undrar vad det blir för färg?Omöjligt att se nu och verkligen spännande!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...