Vill ha info om känslighet och RC och körsbär.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    #16
    Tack och bock, du är en pärla som svarar så snabbt
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

    Kommentar

    • smokin
      • January 2007
      • 198

      #17
      sen ska man ju inte fylla upp flaskan helt med vatten..utan till lite drygt hälften bara ska det vara
      Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #18
        Ursprungligen postat av smokin
        sen ska man ju inte fylla upp flaskan helt med vatten..utan till lite drygt hälften bara ska det vara
        därom tvistar de lärda...

        om du har det så så blir det en jävla sjögång i flaskan och risken är stor att alla räkor stryker med (dör en så förgiftas vattnet fort)

        jag fyller ca 95% av flaskan jag, för att slippa den sjögången, och är det framme på 1 dag(möjl. 2) så är det inga problem.
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • miiaoo
          • January 2006
          • 2815

          #19
          Jag har bara skickat en gång och då i 1 ½ liters pet med halva med vatten och en hel del växter att sitta i. Det var White pearl jag skickade och dom var döda allihop när dom kom fram.
          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

          Kika gärna in i min dagbok!

          Kommentar

          • Nitra98
            • June 2005
            • 1987

            #20
            Ursprungligen postat av miiaoo
            Jag har bara skickat en gång och då i 1 ½ liters pet med halva med vatten och en hel del växter att sitta i. Det var White pearl jag skickade och dom var döda allihop när dom kom fram.
            Har du någon aning om vad som kan ha hänt? Kom de fram dagen efter? Fyllde du flaskan ordentligt eller bara till hälften? (Kan tänka mig att de lätt slår ihjäl sig i en så stor flaska om den inte är tillräckligt fylld) Var det väldigt varmt eller kallt ute? Bra att veta för alla andra som överväger att skicka.
            Min zoon

            Kommentar

            • miiaoo
              • January 2006
              • 2815

              #21
              Ursprungligen postat av Nitra98
              Har du någon aning om vad som kan ha hänt? Kom de fram dagen efter? Fyllde du flaskan ordentligt eller bara till hälften? (Kan tänka mig att de lätt slår ihjäl sig i en så stor flaska om den inte är tillräckligt fylld) Var det väldigt varmt eller kallt ute? Bra att veta för alla andra som överväger att skicka.
              Halva flaskan fylld, dom kom fram dagen efter och hämtades ut på posten, temperatur..mja, mittemellan, det var för ett veckor sen.
              Dom borde ha klarat sig, men kanbske så blev dom väldigt omskakade.. Jag vet inte, men jag gör inte om det.
              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

              Kika gärna in i min dagbok!

              Kommentar

              • Nitra98
                • June 2005
                • 1987

                #22
                Om bara halva flaskan var fylld så tror jag tyvärr att de skakades ihjäl...
                Min zoon

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #23
                  Det gick inte bra för mig heller...

                  Jag fyllde en 1,5 L och lämnade ca 10 cm luft.. La den i bubbelplast i en kartong och satte på massor med varningstext om ömtåligt och levande djur... När flaskan kom fram hade den spruckit och bara 10 av 40 räkor levde..

                  Jag har försökt att fråga mer, t ex om nästan allt vatten hade runnit ut och om kartongen var trasig men jag har inte fått svar än... Tänkte annars att det kanske är bättre att skicka en mjukare PET som inte spricker vid misshandel... Jag fattar inte vad de gör med paketen????
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Nitra98
                    • June 2005
                    • 1987

                    #24
                    Nä man kan verkligen undra hur de hanterar paket, om man särskilt skriver "Aktas" på!!!
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • EvaPeva
                      • May 2007
                      • 765

                      #25
                      Har bara fått & använt mig av 50 cl petflaskor & det har "peppar, peppar" fungerat bra alla ggr.

                      Mvh Eva

                      Kommentar

                      • LaBBaN
                        • August 2006
                        • 32

                        #26
                        Det där med paketen och posten kan man undra om ibland.
                        Jobbar på Ica här där vi har paketutlämning och man skäms nästan att lämna ut vissa paket.
                        Ser nästan ut som att dom hoppat på vissa =/

                        Kommentar

                        • MagicFingers
                          • November 2003
                          • 3136

                          #27
                          Paket tar 3 dar till "kund" alltså hinner dom dö innan akvariesten fått dom, det är inget bra alternativ...
                          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                          Nunc Est Bibendum

                          Kommentar

                          • EvaPeva
                            • May 2007
                            • 765

                            #28
                            Jag fick mina räkor dagen efter & alla levde & har sedan dess mått mkt bra & producerat massa bebisar. Har även skickat själv, då har dom kommit fram dagen efter och alla har levt. Beror nog på det dära med hur lång tid det tar.

                            Mvh Eva

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #29
                              Ursprungligen postat av MagicFingers
                              Paket tar 3 dar till "kund" alltså hinner dom dö innan akvariesten fått dom, det är inget bra alternativ...
                              Men Evus och jag fick räkor från Japan som rest i 5 dagar... Och det var en liten som dog första dagen, annars klarade sig alla...
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • MagicFingers
                                • November 2003
                                • 3136

                                #30
                                Ursprungligen postat av Katharina
                                Men Evus och jag fick räkor från Japan som rest i 5 dagar... Och det var en liten som dog första dagen, annars klarade sig alla...
                                det är självklart beroende på hur dom som skickar har preparerat räkorna innan frakten...
                                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                                Nunc Est Bibendum

                                Kommentar

                                Arbetssätt...