Tappar räkor färgen med tiden?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #46
    Ursprungligen postat av Paatsu
    Så du köpte koileran? Vad kostade det med frakt?
    Oj, det var så lite att jag inte minns... Lite över hundringen, tror jag... Har inte börjat med den än.. Ska köpa ett gh test också...

    Ja, det vore ju himla tråkigt att få tag i så fina japaner och förlora dem pga för dåligt vatten...

    Jo.. Den där graderingsskalan som jag fick av dig går inte att öppna längre.. Du har ingen ny??? Jag får nog printa ut den så man har den...
    Senast redigerad av Katharina; 10 September 2007, 22:38.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Paatsu
      • December 2006
      • 294

      #47
      Ursprungligen postat av Katharina
      Oj, det var så lite att jag inte minns... Lite över hundringen, tror jag... Har inte börjat med den än.. Ska köpa ett gh test också...

      Ja, det vore ju himla tråkigt att få tag i så fina japaner och förlora dem pga för dåligt vatten...

      Jo.. Den där graderingsskalan som jag fick av dig går inte att öppna längre.. Du har ingen ny??? Jag får nog printa ut den så man har den...
      Jag har en graderingskala på min sida.
      http://www.redbee.se/gradering/
      Redbee.se » // Johnny

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #48
        Nu har jag fått ordning på värdena...

        Jag köpte en ny pump, Circulator 350 med fritt sittande filter och med följde en behållare med sten som var biokemiskt eller något sådant.. Jag kan inte det här alls men det skulle iaf vara bra för vattenkvalitén så jag kopplade på den också... En massa småstenar...
        Nu är kh uppe i 4 och ph 7,5 så nu kan japanerna rent av få några svenska eklöv också..
        Alla verkar må jättebra och nu är även flera av mina räklingar med rom... Räknade till 11 honor med rom härom dagen.. Tyvärr har hittills inte så många småttingar klarat sig... 1-2 per kull kanske...
        Jag ska avvakta och se hur det blir nu med en bra pump och bra vattenvärden...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        Arbetssätt...