Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Fiddan
    svarade
    Idag köpte jag jag 4st väldigt fina, lite dyrare räkor fast 3 dog påvägen hem.

    Butiks expediten använde dubbel påse och la den ena upp och ner så den innersta påsen kom med knuten nedåt. det var mörkt ute och i bilen också och jag tänkte inte nåt på det och ställde ner påsen på sätet och satte säkerhets bältet om som jag brukar.

    Men när jag kom hem och tittade i ljuset så hade de små räkorna fastnat i vecken som blir utav knuten..

    Imorgon kl10 vid öppning är det jag som står utanför butiken och vill ha nya räkor, och en kram för sveda och värk..
    Senast redigerad av Fiddan; 15 March 2007, 21:35.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    lite ont om bilder så jag får la bjuda på en då ...
    Det är bra, mer räkbilder vill vi ha
    Fin hona med äggfläck

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    lite ont om bilder så jag får la bjuda på en då ...
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    ok då men ändå... jag hävdar att folk slarvar med att söka fakta INNAN de ställer frågorna...

    Lämna en kommentar:


  • Fiddan
    svarade
    Mamma Mia, kanske främst för att Zoopets "räk elit" har en tråd där de gemensamt har gjort följetångar på hur det går för dem + att vissa användare lägger upp otroliga bilder som diskuteras.

    Sedan tycker jag att det inte handlar om ork när det gäller 97sidor

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Upprepningarna kommer sig av att folk inte orkar läsa hela tråden eller söka fakta med "sök"funktionen.

    Ursprungligen postat av 3 guppy 7 neontetra 2 mal
    Tittade till denna tråd för att den blivit så f*n lång jag hittat tyvärr flera uprepningar har visserligen inte läst riktigt allt men hur blir en tråd så lång
    ?????????

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ja, absolut! detta är den absolut informationsrikaste tråden om räkor som finns här på zoopet...

    Lämna en kommentar:


  • Limia1
    svarade
    [quote=3 guppy 7 neontetra 2 mal;938712]Tittade till denna tråd för att den blivit så f*n lång jag hittat tyvärr flera uprepningar har visserligen inte läst riktigt allt men hur blir en tråd så lång
    quote]

    För att man gillar den .

    Fungerar lite som en träffpunkt för alla räktokiga och vi har det så-å trevligt här .

    Är riktigt givande att läsa den från början, det lär man sig massor av .

    MVH/Anita
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 March 2007, 09:21.

    Lämna en kommentar:


  • 3 guppy
    svarade
    Tittade till denna tråd för att den blivit så f*n lång jag hittat tyvärr flera uprepningar har visserligen inte läst riktigt allt men hur blir en tråd så lång
    ?????????
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 March 2007, 09:21.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    Körsbärshanarna har väl genomgående svagare färg? Kanske kommer med åldern?

    (Sonja)
    Jag tror körsbär kan se lite olika ut men mina hanar är väldigt färglösa allesammans. Ynglen, även honorna, jag får i ett kar med rådasand är ljusare som små medan ett gäng körsbär som går på svart sand får honyngel som färgar ut tidigare. Det tycker jag är lite lustigt, som vuxna är det ingen skillnad längre. Räkorna i bägge karen kommer från samma grupp körsbär i början.

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Ursprungligen postat av Nitra98
    Jag har Atyopsis moluccensis, de blir 8-12 cm (honorna blir störst) :

    Såna här har jag oxå varav en har gått omkring med en miljon ägg/yngel ett par månader nu.
    Dom är nog typ räkornas elefant
    Havande så länge

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av tveten
    Två av mina centimeterstora körbärsräkor har ingen färg, de andra ynglen från samma kull har i alla fall en tendens till att vara rosa men de här två är färglösa, endast huvudet är mörkt. Kan de vara korsade med någon annan färg av körsbärsräka eller kommer de att få färg när de blir äldre? Deras mamma är väldigt röd och fin men jag vet inte vem fadern är eftersom hon kan ha varit befruktad när jag köpte henne. Den hane jag har är dock rosa som de bilder jag sett här i tråden.
    Körsbärshanarna har väl genomgående svagare färg? Kanske kommer med åldern?

    (Sonja)

    Lämna en kommentar:


  • Annanasen
    svarade
    ajdå.. Det var ju inte roligt
    Tack iaf för svar!
    En en hona med massor av rom, så hoppas det blir tillökning iaf

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Annanasen
    hej!
    jag har en fråga angående skalömsning hos räkorna, framför allt CR som jag då har. Jag har tidigare bara sett vita/genomskinliga skal i karet, men såg igår en bit röd o vit-randig "skalbit"... Är det ömsat skal eller har en av mina kära räkor förolyckats?
    Kanske ska tillägga att jag har ett gång amonoräkor i samma kar, så jag vet inte om det bara är deras ömsade skal jag sett innan....

    tyvärr så var det nog en död räka, eller så lyckdes du få syn på den strax innan den skapp ur sitt gamla skal, dom ligger rätt stilla då och ser döda ut.

    Lämna en kommentar:


  • Annanasen
    svarade
    hej!
    jag har en fråga angående skalömsning hos räkorna, framför allt CR som jag då har. Jag har tidigare bara sett vita/genomskinliga skal i karet, men såg igår en bit röd o vit-randig "skalbit"... Är det ömsat skal eller har en av mina kära räkor förolyckats?
    Kanske ska tillägga att jag har ett gång amonoräkor i samma kar, så jag vet inte om det bara är deras ömsade skal jag sett innan....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...