Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • landstrykeren
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Fick syn på en liten rackare... alldeles genomskinlig till skillnad från Crystal... lr Red Bee om ni så vill... tänkte på att det blir krångligt om vi kallar dem en sak här på Zoopet och Zooaffärerna kallar dem något annat... iaf för nybörjarna...

    Jag är glad att jag inte behöver flytta dessa små... måste du ta bebisarna också??? Kan inte de gå på lite tillväxt så du ser dem ordentligt och att inte fiskarna tar dem??? Du kunde ju flytta de stora bara nu...
    Igår så fick dom besök av 3 pansarmalar, och dom lär ju äta allt dom hittar,

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    ... eller Körsbär och Röd Bi

    Ursprungligen postat av Sonja
    CR=Crystal red
    RC=Red cherry

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    Måste säga att jag tycker röd biräka är ett riktigt bra namn! Egentligen skulle det inte vara att ge den ett nytt namn, utan bara ett svenskt namn. Fast jag antar att det är för sent... CR eller RC vad den nu kallas är väletablerat vid det här laget.
    CR=Crystal red
    RC=Red cherry

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av landstrykeren
    Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
    Räkynglen är ca 2 mm, så det är nog svårt att lyckas flytta dom.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Jag har också fått mina första körsbärsbebisar idag!!

    Ursprungligen postat av landstrykeren
    Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
    Fick syn på en liten rackare... alldeles genomskinlig till skillnad från Crystal... lr Red Bee om ni så vill... tänkte på att det blir krångligt om vi kallar dem en sak här på Zoopet och Zooaffärerna kallar dem något annat... iaf för nybörjarna...

    Jag är glad att jag inte behöver flytta dessa små... måste du ta bebisarna också??? Kan inte de gå på lite tillväxt så du ser dem ordentligt och att inte fiskarna tar dem??? Du kunde ju flytta de stora bara nu...

    Lämna en kommentar:


  • daniel_i_malmö
    svarade
    Måste säga att jag tycker röd biräka är ett riktigt bra namn! Egentligen skulle det inte vara att ge den ett nytt namn, utan bara ett svenskt namn. Fast jag antar att det är för sent... CR eller RC vad den nu kallas är väletablerat vid det här laget.

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Äsch då, fegisar! Härmed konverterar jag till röda bi-räkan

    Jag är också 44

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ja inte sjutton tänker jag kalla Crystal red något annat i Sverige i alla fall. Och alla dom sv/v är ju hur krångliga som helst redan innan.

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Jag tror att jag ger upp detta med namnbyte på räkorna innan jag ens har börjat. Jag tycker att det blir svårare.

    Råkar vara 44...........

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Jag tror att jag röstar för red bee och black bee om vi nu måste ändra namn....men jag tror att det blir liiite svårt att lära om, jag är ju snart 37 år gammal....

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Ophelia
    Jag har ett 180l kar som ska göras om och tanken är att det ska vara räkor samt dvärgfiskar som inte äter upp dom.
    Åh, det kommer att bli en mäktig syn

    Lämna en kommentar:


  • Ophelia
    svarade
    Jag har ett 180l kar som ska göras om och tanken är att det ska vara räkor samt dvärgfiskar som inte äter upp dom.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Ophelia
    Äntligen. Nu har jag köpt mina efterlänktade körsbär . Det blev 8 st då det var de ända som fanns kvar. Sen fanns det massor av svart bi räkor. Men jag motstod dom.
    Det är bra att du börjar med körsbär som är tåligare. Du kan alltid göra i ordning ett litet kar till senare när du ser att det funkar och att intresset håller i sig

    Lämna en kommentar:


  • Ophelia
    svarade
    Äntligen. Nu har jag köpt mina efterlänktade körsbär . Det blev 8 st då det var de ända som fanns kvar. Sen fanns det massor av svart bi räkor. Men jag motstod dom.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...