Mina Crystal har haft både befruktad och obefruktade ägg och burit på... Jag tror att det var första gången för den lilla damen ifråga och hon kanske inte fick till det riktigt... Hon bar den blandad hela tiden ut...
...Anledningen till att jag frågar är att de små yngel jag har har väldigt snygg teckning, med tydligt markerade solida vita tvärränder, medan föräldrarna har sämre teckning med inte alls lika mycket vitt. Kommer de små att blekna, ...
Högstsannolikt ja. Oftast utvecklas de flesta färgpigmentceller i början och då ligger de ganska tätt intill varandra. Senare - när de växer och det tillkommer inte lika mycket färgpigment så uppstår transparenter områden och de "fina" ränder tunnas ut...
Ett litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.
Ett litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.
Att den är brun låter skumt i mina öron. Jag har aldrig sett att mina körsbärs rom är annat än ljus i olika nyanser. Finns det någon annan som följer tråden som sett någon med mörkare rom?
Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom
jag har sett i butik några RIKTIGT FETA röda "cherry" men dess rom var brun...
mina cherry jag har hemma har "knallgula" romkorn...., mkt konstigt..
kanske flera arter?...
Att den är brun låter skumt i mina öron. Jag har aldrig sett att mina körsbärs rom är annat än ljus i olika nyanser. Finns det någon annan som följer tråden som sett någon med mörkare rom?
Lämna en kommentar: