Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • evus
    svarade
    Ursprungligen postat av landstrykeren
    Hittade mina första räkungar nu iaf Fast dom är nog någon vecka gammla.
    GRATTIS!! Ingen gång är som den första
    Jag har nu "räklingar" av RC, WP, mörka tigrar och humlor, så när de väl börjar komma så är de svårstoppade

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Ursprungligen postat av fairing
    har dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholm
    Janne har WP på Södermalms akvarieaffär och zookompaniet i Arninge brukar ha humlor

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Hittade mina första räkungar nu iaf Fast dom är nog någon vecka gammla.

    Lämna en kommentar:


  • fairing
    svarade
    har dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholm

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Blandrom...

    Mina Crystal har haft både befruktad och obefruktade ägg och burit på... Jag tror att det var första gången för den lilla damen ifråga och hon kanske inte fick till det riktigt... Hon bar den blandad hela tiden ut...

    Lämna en kommentar:


  • ralp
    svarade
    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    ...Anledningen till att jag frågar är att de små yngel jag har har väldigt snygg teckning, med tydligt markerade solida vita tvärränder, medan föräldrarna har sämre teckning med inte alls lika mycket vitt. Kommer de små att blekna, ...
    Högstsannolikt ja. Oftast utvecklas de flesta färgpigmentceller i början och då ligger de ganska tätt intill varandra. Senare - när de växer och det tillkommer inte lika mycket färgpigment så uppstår transparenter områden och de "fina" ränder tunnas ut...

    ...eller bar föräldrarna på bra, dolda, anlag?
    Kan vara så. Är dock ganska otrolig...

    Hejhopp. R

    Lämna en kommentar:


  • daniel_i_malmö
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    Och då är inte mina WP medräknade ännu.....
    Helt rätt! Nu är vi uppe i fyra räksorter. Mer info här:http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=100256

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    Ett litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.
    Och då är inte mina WP medräknade ännu.....

    Lämna en kommentar:


  • daniel_i_malmö
    svarade
    Ett litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.

    Lämna en kommentar:


  • Pito
    svarade
    Ursprungligen postat av Nitra98
    Har du eller kan du ordna någon bild på det och lägga upp? Skulle vara kul att se, mina har bara gul rom..!
    jag har bara 4 honor och ingen har rom nu, kan lägga upp en bild när det kommer.

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av Pito
    Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom
    Har du eller kan du ordna någon bild på det och lägga upp? Skulle vara kul att se, mina har bara gul rom..!

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Pito
    Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom
    Oj har dom. Bra att veta

    Lämna en kommentar:


  • Pito
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Att den är brun låter skumt i mina öron. Jag har aldrig sett att mina körsbärs rom är annat än ljus i olika nyanser. Finns det någon annan som följer tråden som sett någon med mörkare rom?
    Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    spännande diskussion, WP-rommen är ju alltid vit, men blir lite mer genomskinlig mot slutet, och ibland kan man skönja ögonprickar då....

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    jag har sett i butik några RIKTIGT FETA röda "cherry" men dess rom var brun...
    mina cherry jag har hemma har "knallgula" romkorn...., mkt konstigt..

    kanske flera arter?...
    Att den är brun låter skumt i mina öron. Jag har aldrig sett att mina körsbärs rom är annat än ljus i olika nyanser. Finns det någon annan som följer tråden som sett någon med mörkare rom?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...