Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Ja, dom är fina. Fast det är ingen av dom på bild som är bland dom bästa.. Tyvärr ¨så är glaset i det karet i så dåligt skicka att det är svårt att få riktigt bra bilder., Å dom andra karen är svårt placerade för att fota i med stativ..

    Jag får helt enkelt ta med mig kameran hem till dina kar..
    Foto fika får vi kalla det då.. Fast då lovar jag att inte kidnappa nåra mer djur av dig..
    Jättebra idé FiskFotoFika kanske

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Vilka snyggisar. Dom har ju härligt orange stjärtar och riktigt snygga ränder.

    Ja, dom är fina. Fast det är ingen av dom på bild som är bland dom bästa.. Tyvärr ¨så är glaset i det karet i så dåligt skicka att det är svårt att få riktigt bra bilder., Å dom andra karen är svårt placerade för att fota i med stativ..

    Jag får helt enkelt ta med mig kameran hem till dina kar..
    Foto fika får vi kalla det då.. Fast då lovar jag att inte kidnappa nåra mer djur av dig..

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Jättefina.. Vid första anblicken ser bilden i mitten ut som en räka med 2 stjärtar... Kul bild..

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Vilka snyggisar. Dom har ju härligt orange stjärtar och riktigt snygga ränder.

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Jag tämkte visa lite bilder på mina shrimps.. Eller ja, ett par av dom..
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • fredd
    svarade
    okok. ska testa med det

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    mina räkor vill inte riktigt fastna på bild, dom gömmer sig. sen kan jag inte zoo så bra osv:P. så jag skippar nog å skicka in något.

    Mina räkor verkar inte vilja äta det jag erbjuder, har testat 2 flingfoder och även algtabletter och nån sorts tablett till botten levande fiskar.
    Finns det något i hemmet man kan pröva med?
    Gurka...

    Men om de inte äter så ska du köpa fryst cyklops eller artemia, det är de tokiga i... Mina japaner ville inte äta räkpellets eller flingfoder när de kom hit men de åt cyklops... Nu äter de allt... De där små kräftdjuren är tydligen bra för räkornas skal också..

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Omg! ^^

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Ursprungligen postat av Annaica
    Är jag dum i huvudet eller? ^^ Jag fattar inte hur man lägger upp bilder till tävlingar! ^^
    Du måste vara Gold member för att delta.

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Är jag dum i huvudet eller? ^^ Jag fattar inte hur man lägger upp bilder till tävlingar! ^^

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jaha alla räk ioter!! Nästa fototävling är temat skaldjur!! Vilka har skickat in eller ska göra det?? Nu är ju verkligen chansen att visa vilka sötnosar vi har i karen!!
    Jag har skickat in!

    Hellre än bra får vara mitt motto! Men jag var ju tvungen eftersom det var räkor som är en del av temat..
    Missade nästan det...
    Så nu har jag också skickat in ett bidrag.

    Lämna en kommentar:


  • fredd
    svarade
    mina räkor vill inte riktigt fastna på bild, dom gömmer sig. sen kan jag inte zoo så bra osv:P. så jag skippar nog å skicka in något.

    Mina räkor verkar inte vilja äta det jag erbjuder, har testat 2 flingfoder och även algtabletter och nån sorts tablett till botten levande fiskar.
    Finns det något i hemmet man kan pröva med?

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jaha alla räk ioter!! Nästa fototävling är temat skaldjur!! Vilka har skickat in eller ska göra det?? Nu är ju verkligen chansen att visa vilka sötnosar vi har i karen!!
    Jag har skickat in!

    Hellre än bra får vara mitt motto! Men jag var ju tvungen eftersom det var räkor som är en del av temat..
    Ja, vem som blir drottning där är det ju inget tvivel om... Själv blir jag glad om det går att se att det är en räka överhuvudtaget.. Ehh jag lär inte skicka in något...

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Jaha alla räk ioter!! Nästa fototävling är temat skaldjur!! Vilka har skickat in eller ska göra det?? Nu är ju verkligen chansen att visa vilka sötnosar vi har i karen!!
    Jag har skickat in!

    Hellre än bra får vara mitt motto! Men jag var ju tvungen eftersom det var räkor som är en del av temat..

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    hittade även en död räka igår, i nått gojsigt slajm som liknade sockervadd. Frågade om sockervaddet och det kunde vara snäckägg eller liknande, och sen är det väl normalt att någon räka stupar i början?
    Jo det är inte så ovanligt att någon räka dör i början. Men håll lite extra koll så du inte får nitrit. Dom är extra känsliga för dåliga vattenvärden och man kan lätt få lite problem med räkor i nystartade kar.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...