Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • peterhaack
    svarade
    kan vara för att där e cherrys i det med kanske =O)..de är flyttade!

    Och svenska Crystal har jag inga men klart att de är lika annars hade inte de kallts crystal red
    Senast redigerad av peterhaack; 11 September 2007, 20:26.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Tack så mycket...

    Ursprungligen postat av peterhaack
    nope det är en stam med A o B grade från Singapore..

    och jag har dem där i tillfälligt för att flyttas när mitt andra kar är färdigt.
    Jag tror inte de försämras så in i utan det kan faktiskt hjälpa till att förbättra färgen en del och det kan vara kul att blanda ut lite med men s o ss är inte så stora ännu så det hinner nog inte bli ngt av dem ännu.

    Oj glömde länk

    http://www.planetinverts.com/crystal%20red%20shrimp%20grading%20guide.html

    http://www.fishyou.com/shrimp-crs.php
    Men nu förstår jag inte... Den som är längst ner i vänstra hörnet ser spontant ut som en körsbär?? Den som är näst längst ner ser ut som mina svenska crystal???

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av evus
    Försöker mig på att ta kort på mina små. Det är väl själva....att det ska vara så svårt!!

    Lite Japaner och en av mina fina tigrar:
    Åhh, vad fina... Mina bilder går inte att tolka ens... Tigern är ju frestande...

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Försöker mig på att ta kort på mina små. Det är väl själva....att det ska vara så svårt!!

    Lite Japaner och en av mina fina tigrar:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Snygga!!

    Jag blir AVIS!!!!

    Lämna en kommentar:


  • peterhaack
    svarade
    nope det är en stam med A o B grade från Singapore..

    och jag har dem där i tillfälligt för att flyttas när mitt andra kar är färdigt.
    Jag tror inte de försämras så in i utan det kan faktiskt hjälpa till att förbättra färgen en del och det kan vara kul att blanda ut lite med men s o ss är inte så stora ännu så det hinner nog inte bli ngt av dem ännu.

    Oj glömde länk

    http://www.planetinverts.com/crystal%20red%20shrimp%20grading%20guide.html

    http://www.fishyou.com/shrimp-crs.php
    Senast redigerad av peterhaack; 11 September 2007, 18:59.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Åhh, vad fina...

    Ursprungligen postat av peterhaack
    S o SS räkor här i karet
    Men har du dem med svenska crystal??? Är du inte rädd att de ska försämra beståndet???

    Har du någon bra graderingslänk??? Skulle vara kul att titta på mina räklingar nu när de börjar växa till sig...

    Kan tillägga att japanerna stimmar i kväll och på de två första kullarna har jag räknat till 13 st så då finns det ju fler och det är bara 2 med och stimmar så JAG HAR NOG FÅTT MÅNGA SMÅ JAPANDAMER som snart är redo att få egna bebisar...

    Lämna en kommentar:


  • peterhaack
    svarade
    S o SS räkor här i karet








    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Annaica
    Vet inte hur den ser ut på crystal red... färgen kan variera beroende på vad det är för räka. Men på körsbärsräkor (som är röda) så är äggfläcken gul/orange
    Oftast så har röda vbiräkor brun rom så fläcken syns som ett mörkare fält bara uppe i nacken på honorna. Men som sagt, det är inte lätt att se om man är ovan. Det är lättare att kolla på kroppsformen för att skilja på könen på röda bin.

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Ursprungligen postat av lmo
    HAHA äggfläck det var ett nytt ord för mig, vad är det jag letar efter den sitter i nacken läste jag (tack annaica), är den gul, vit, svart, turkos, rosa, lila eller?
    Vet inte hur den ser ut på crystal red... färgen kan variera beroende på vad det är för räka. Men på körsbärsräkor (som är röda) så är äggfläcken gul/orange

    Lämna en kommentar:


  • lmo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Just crystal red är lite svårare att se skillnad på. Eftersom dom har täckande färg så syns inte äggfläcken så lätt.
    Men en vuxen hona är lite större och lite bulligare i formen.
    HAHA äggfläck det var ett nytt ord för mig, vad är det jag letar efter den sitter i nacken läste jag (tack annaica), är den gul, vit, svart, turkos, rosa, lila eller?

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Just crystal red är lite svårare att se skillnad på. Eftersom dom har täckande färg så syns inte äggfläcken så lätt.
    Men en vuxen hona är lite större och lite bulligare i formen.

    Lämna en kommentar:


  • Radioaktiva Räkor
    svarade
    Hanar är ofta lite blekare. Kan tyckas svårt i början med efter ett tag så lär man sig att se skillnaden.

    //C

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Ursprungligen postat av lmo
    Nu är ju jag nybörjare på räkor som ni vet, är det lätt att se skillnad på könen

    Står säkert om det i tråden, men har inte tid just nu att gå igenom 2500 inlägg
    Honor brukar vara lite större och de har en äggfläck i nacken.

    Lämna en kommentar:


  • Olivin
    svarade
    Ursprungligen postat av emma_guppy
    Nu undrar jag om det finns någon zoo-affär i Täby eller dyl. säljer dessa?
    Zoomagazinet i Arninge brukar ha.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...