Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    mmm. Dom är coola.. Jag har också kikat på dom. Men är det en färgversion av körsbär eller är det en egen art??
    Jag tycker också att de är lika körsbär i kroppsformen.. Fin färg!!! De lyser nästan

    Lämna en kommentar:


  • Vinter
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    Vinter, du borde kunna få rom på dina BC idag isf. Jag gissar att det räcker om dom är ca 1.5-2cm stora för att vara könsmogna. Sedan får dom äggfläckar, ca 1 månad tills dom sjunker ner och bär dom under stjärten och sedan ytterliggare 4 veckor tills romen kläcks och du har yngel. Så ca 2 månader om du har bra vatten i karet och dom trivs!
    Så borde det synas någon äggfläck på dom nu? Eller syns inte dom pga deras färg?
    Och syns könsskillnaderna i den åldern dom är i nu, utöver äggfläcken alltså.

    Körsbärsräkorna trivs väldigt bra, och alla yngel jag har ner där i växer så det knakar, likaså växter trivs väldigt bra i det karet. Så jag hoppas mina CB kommer bli fler!

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Vet inte. jag har aldrig haft körsbär

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av evus
    En bild på mina nya oranga räkor:
    mmm. Dom är coola.. Jag har också kikat på dom. Men är det en färgversion av körsbär eller är det en egen art??

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    En bild på mina nya oranga räkor:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • fredd
    svarade
    jag har testat lite olika saker å mata med men dom verkar inte vilja äta något av det. Ska maila zoo mässan sen och fråga vad dom matar med, för en polare la i lite räkmat i ett kar där senast med körsbärsräkor och dom blev som tokiga heh

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    knappt nånting
    Om de slåss mycket om maten får de för lite... Om det ligger kvar en massa mat så får de för mycket...
    Det tar alltid en stund innan de har anpassat sig till det nya karet... Om du har mycket körsbär vet jag inte om crystal kan bli underlägsna men i mitt kar är crystal många och körsbär helt underlägsna, kan inte ens hävda sig emot de halvvuxna crystal vid matning utan äter rester med räklingarna...

    Lämna en kommentar:


  • fredd
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    beror på hur mkt du matar dom

    knappt nånting

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    skiter räkor ner mycket?
    För i mitt kar ser det ut som att det är en hel del bajs på sanden
    beror på hur mkt du matar dom

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    Vinter, du borde kunna få rom på dina BC idag isf. Jag gissar att det räcker om dom är ca 1.5-2cm stora för att vara könsmogna. Sedan får dom äggfläckar, ca 1 månad tills dom sjunker ner och bär dom under stjärten och sedan ytterliggare 4 veckor tills romen kläcks och du har yngel. Så ca 2 månader om du har bra vatten i karet och dom trivs!

    Lämna en kommentar:


  • Vinter
    svarade
    Har en fråga om crystal black.
    Jag köpte ett antal igår och nu undrar jag hur gamla dom är och när dom kan börja få rom, killen i butiken hade igen aning, visste bara att dom hade haft fom i en o en halv vecka.
    Dom går i samma kar som mina körsbär, dom är ca 7 månader och honorna går för första gången på rom. Mina CB är nästan exakt lika stora, men dom blir ju 3 cm enligt Zoopet, och körsbär 2,5 cm.

    Någon som har en kvalificerad gissning när jag kan börja hoppas på bäbisar, eller när man iaf kan se könsskillnader.

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    Snygga! Jag är också rätt sugen på japanerna! Evus, dina blå tigrar såg grymt läckra ut!! Jag får se om det blir nån beställning snart...

    Pito, kollade lite i din blogg och du verkar ju ha det helt underbart! "bara sticka till Kina en kort sväng" Kul med någon som har kontakter!!
    Också grymt seriöst med ADA sanden i räkkaren! Du la upp en bild på Golden CRS, du har väl inte sånna själv? Jag tycker dom är riktigt läckra iaf!

    Mina tigrar är inte blå, en liten synvilla

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    Snygga! Jag är också rätt sugen på japanerna! Evus, dina blå tigrar såg grymt läckra ut!! Jag får se om det blir nån beställning snart...

    Paatsu, kollade lite i din blogg och du verkar ju ha det helt underbart! "bara sticka till Kina en kort sväng" Kul med någon som har kontakter!!
    Också grymt seriöst med ADA sanden i räkkaren! Du la upp en bild på Golden CRS, du har väl inte sånna själv? Jag tycker dom är riktigt läckra iaf!
    Senast redigerad av Leonard; 13 September 2007, 14:30.

    Lämna en kommentar:


  • fredd
    svarade
    skiter räkor ner mycket?
    För i mitt kar ser det ut som att det är en hel del bajs på sanden

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av peterhaack
    kan vara för att där e cherrys i det med kanske =O)..

    Och svenska Crystal har jag inga men klart att de är lika
    Jag kan inte printa ut bilderna på den där länken fast jag markerar dem... Är de spärrade på nått sätt... Hmm, får försöka spara länken och hoppas att den inte försvinner om ett tag...

    SS+ fanns inte på den skalan... Jag tror att jag har ett par som har ännu mindre rött på ryggen än SS... Ska kika lite mer noga framöver...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...