Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    Ursprungligen postat av Katharina
    Det känns bara så taskigt att ta död på dem, det är ju inget annat fel på dem än att de är hybrider... Usch
    Jag håller med, sen vi skaffade räkor har jag svårt att se mig äta "vanliga" räkor tillochmed...

    Tycker gott du kan låta din bastarder leva ett stillsamt liv i en egen liten burk.

    //
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Ursprungligen postat av Leonard
      vad tycker ni om mitt kar till RC? http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/...s1600-h/48.jpg
      Det kommer gröna räkor om ett tag också. Andra invånare är röda Posthorn och mörka Hornsnäckor (Clithon corona).
      Det ser riktigt trevligt ut.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        Ursprungligen postat av Katharina

        Jag har ingen räkätande firre, är det någon som har???
        Oooja....30 cm höga altum som brukar få ett mål i veckan på ca:40 körsbärsbastarder
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          Ha ha..

          Ursprungligen postat av drd
          Oooja....30 cm höga altum som brukar få ett mål i veckan på ca:40 körsbärsbastarder
          Du är grym...
          Men men, mitt ex har kvar ättlingar till mina Malawis, de måste ju kunna knipa några bastarder... Om inte annat så kan räkorna städa åt honom sa jag... Hans 20 cm mal kommer väl inte åt att hålla rent längre.. Så det löser sig nog... Känns så grymt att koka dem, nu får de ju ändå en chans

          Jag får aldrig min sambo att gå med på en burk till med räkor... Han håller på att vänja sig vid att vi har två kar än så länge...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Drstein
            • May 2007
            • 5

            Mountain rock

            Har en "liten" mountain rock den är ca 2,5-3 cm lång
            Någon som erfarenhet av mountain rock räkor och kan berätta lite om dem?
            Senast redigerad av Drstein; 20 May 2007, 14:40.

            Kommentar

            • evus
              • September 2006
              • 729

              Nu är äntligen mitt odlingsställ för räkor halvfärdigt! Det fattas fortfarande 2-3 st som jag har så fruktansvärt mycket räklingar i så det kommer att ta en liten evighet att flytta!

              Nåväl, här kommer en bild på projektet:
              Bifogade filer
              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

              Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

              Kommentar

              • landstrykeren
                • July 2006
                • 440

                Tänkte höra om nån av er orkar räkna upp dom vildformer av räkor som finns tillgängliga, dom får gärna vara hyffsat lättodlade.

                Kommentar

                • Limia1
                  • December 2006
                  • 325

                  Ursprungligen postat av evus
                  Nu är äntligen mitt odlingsställ för räkor halvfärdigt! Det fattas fortfarande 2-3 st som jag har så fruktansvärt mycket räklingar i så det kommer att ta en liten evighet att flytta!

                  Nåväl, här kommer en bild på projektet:
                  Riktigt fint blev det !, Blir nästan lite avis

                  Ska försöka ordna något liknande framöver. Vad har du för mått på dina räkkvarier ?.

                  MVH/Anita

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    Ursprungligen postat av evus
                    Nu är äntligen mitt odlingsställ för räkor halvfärdigt! Det fattas fortfarande 2-3 st som jag har så fruktansvärt mycket räklingar i så det kommer att ta en liten evighet att flytta!

                    Nåväl, här kommer en bild på projektet:
                    Nu blev jag väldigt avundsjuk Det ser mycket bra ut
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Ursprungligen postat av landstrykeren
                      Tänkte höra om nån av er orkar räkna upp dom vildformer av räkor som finns tillgängliga, dom får gärna vara hyffsat lättodlade.
                      Vad menar du med vildformer? Du räknar inte in t ex Crystal red och Black crystal då?
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Ophelia
                        • December 2006
                        • 92

                        Idag såg jag mina 2 först körsbärsyngel.

                        Såg även att mina honor har grön rom, har 2 st honor som har gått med rommen nu drygt 2 veckor.

                        Kommentar

                        • landstrykeren
                          • July 2006
                          • 440

                          Ursprungligen postat av Sonja
                          Vad menar du med vildformer? Du räknar inte in t ex Crystal red och Black crystal då?
                          Ja, asså sånna som inte är framodlade. Tex vildformen av körsbär.

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Ursprungligen postat av landstrykeren
                            Ja, asså sånna som inte är framodlade. Tex vildformen av körsbär.
                            Ok, jag gissade nästan det. Jag vet nog ingen då
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • Blissan
                              • March 2006
                              • 151

                              crystal black/crystal red

                              Jag är så jätteglad för jag har fullständig babybom i mitt Crystal Black kar,det bara kryllar av små räklingar i flera generationer och "mammorna" går runt med rom igen och är verkligen jättetjocka och stora. Nu har en del av räklingarna blivit Crystal Red, och en del mkt fint tecknade. Vad gör man? Tror jag hört att Crystal Black ska vara dominant men är osäker.Om de röda parar sig borde det väl bli röda barn,eller? Bör man sätta de röda för sig så att det inte blir Crystal Red av alltihop i slutändan?Det vill jag ju inte. Hörde att man kan förbättra teckningen på Crystal Red genom att para in Crystal Black. Någon som vet?

                              Kommentar

                              • Vandal
                                • January 2006
                                • 1655

                                efter min danmarksresa med gcg har jag utökat räkbeståndet lite...
                                köpte 5 snygga cr varav 3 överlevde *suck*
                                och 3 babaulti var. green varav 2 överlevde (de hade bara 3, annars hade det blivit fler...) nu hoppas hag bara på att utöka beståndet med räkor här i gbg...

                                mina grönrommade cherry däremot förökar sej som kaniner... roligt roligt...
                                over and out /Petter
                                Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                                http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...