Evus har en orange variant som inte förökar sig och blir lite större. Kanske samma då. Om dom inte förökar sig kan du ju ha dom tillsammans med någon annan räka, eller stoppa ner dom i ett kar med mindre fiskar.
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
-
Har nu läst igenom hela tråden för andra gången. Puh!
Det har varit några kommentarer om kalksten o räkor som får mig att undra om kalksten inte är bra för räkor?
Jag hade hoppats på att kunna lägga ner kalksten för snäckornas skull. Nån som vet?
/SussiPosthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 LKommentar
-
Men jag skulle också vilja veta om snäckorna behöver kalktillskott för mina tappar gärna färgen på ålderns höst och bleknar, ser nästan frätta ut.. Lite lågt ph lr???Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Jag har bara PH 6,8 så en liten höjning gör nog inte så mycket.
Snäckor har jag läst mig till behöver dels PH 7 och över för under 7 så påbörjas en urfrätningsprocess i skalen.
Utöver det så behöver dom lite kalcium i vattnet och gärna också i maten.
Tydligen lägger en del ner nån weekendtablett i veckan bland annat.
Det finns flytande kalciumtillskott att köpa här
Denna webbplats är till salu! snailshop.co.uk är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, snailshop.co.uk har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
Själv tänkte jag försöka få till det utan att tillsätta medel.
SussiPosthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 LKommentar
-
Jag bytte till mig Blue pearl i höstas/vintras. Dom var avkomma efter sådana som kom från Tyskland, men såg rätt skumma ut. Inte alls så ljusblått genomskinliga som dom "ska" se ut.
Nu när de förökat sig och vuxit till sig ordentligt börjar de bli rätt snygga ändå. En del är riktigt mörkt blå med brunt ryggband. Näsbenet ser ut som körsbär/white pearl så jag tror nog att de är avkomma från blue pearl, kanske, men har gått tillbaks till någon viltfärg./Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Ja visst är dom. Jag var så besviken först, trodde de kanske skulle se lite mer ut som "riktiga" blue pearl. Men jag kan inte bara göra mig av med räkor sådär. Så dom har fått gå själva i ett kar och ju äldre de blir ju snyggare blir de i färgen, även om de inte ser ut som blue pearl alls.Kommentar
-
Jag har bara PH 6,8 så en liten höjning gör nog inte så mycket.
Snäckor har jag läst mig till behöver dels PH 7 och över för under 7 så påbörjas en urfrätningsprocess i skalen.
Utöver det så behöver dom lite kalcium i vattnet och gärna också i maten.
Tydligen lägger en del ner nån weekendtablett i veckan bland annat.
Det finns flytande kalciumtillskott att köpa här
Denna webbplats är till salu! snailshop.co.uk är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, snailshop.co.uk har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
Själv tänkte jag försöka få till det utan att tillsätta medel.
SussiKommentar
-
Men jag har inga Crystal Red
SussiPosthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
-
Kommentar
-
Jag har gula körsbär i ett kar och "blå babaulti" i ett annat.
Men jag lutar åt att dom är Neocardina sp. ...
Se tråden http://www.zoopet.com/forum/showpost...9&postcount=23
/SussiPosthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
-
Jag har gula körsbär i ett kar och "blå babaulti" i ett annat.
Men jag lutar åt att dom är Neocardina sp. ...
Se tråden http://www.zoopet.com/forum/showpost...9&postcount=23
/SussiKommentar
-
edit: oj jag såg inte att tråden var 5 kilometer lång =) läste bara på första sidan!Lyssna inte på migKommentar
-
grattis och lycka till,det blir säkert flera sorter för det är kanon roligt.Kommentar
Kommentar