Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
vad tycker ni om mitt kar till RC? http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/...s1600-h/48.jpg
Det kommer gröna räkor om ett tag också. Andra invånare är röda Posthorn och mörka Hornsnäckor (Clithon corona).Kommentar
-
-
Ha ha..
Men men, mitt ex har kvar ättlingar till mina Malawis, de måste ju kunna knipa några bastarder... Om inte annat så kan räkorna städa åt honom sa jag... Hans 20 cm mal kommer väl inte åt att hålla rent längre.. Så det löser sig nog... Känns så grymt att koka dem, nu får de ju ändå en chans
Jag får aldrig min sambo att gå med på en burk till med räkor... Han håller på att vänja sig vid att vi har två kar än så länge...Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.
Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klartKommentar
-
Kommentar
-
Ska försöka ordna något liknande framöver. Vad har du för mått på dina räkkvarier ?.
MVH/AnitaKommentar
-
Det ser mycket bra ut
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
crystal black/crystal red
Jag är så jätteglad för jag har fullständig babybom i mitt Crystal Black kar,det bara kryllar av små räklingar i flera generationer och "mammorna" går runt med rom igen och är verkligen jättetjocka och stora. Nu har en del av räklingarna blivit Crystal Red, och en del mkt fint tecknade. Vad gör man? Tror jag hört att Crystal Black ska vara dominant men är osäker.Om de röda parar sig borde det väl bli röda barn,eller? Bör man sätta de röda för sig så att det inte blir Crystal Red av alltihop i slutändan?Det vill jag ju inte. Hörde att man kan förbättra teckningen på Crystal Red genom att para in Crystal Black. Någon som vet?Kommentar
-
efter min danmarksresa med gcg har jag utökat räkbeståndet lite...
köpte 5 snygga cr varav 3 överlevde *suck*
och 3 babaulti var. green varav 2 överlevde (de hade bara 3, annars hade det blivit fler...) nu hoppas hag bara på att utöka beståndet med räkor här i gbg...
mina grönrommade cherry däremot förökar sej som kaniner... roligt roligt...Kommentar
Kommentar