bevara pansarmalsägg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    #91
    Nu när jag kollade idag var ynglet dött Och dom andra äggen e inte kläckta, jag börjar oroa mig för att de inte kommer kläckas. Det ser ut som att vissa börjar mögla bort och många e nästan helt kritvita exakt hur såg dina ut innan dom kläcktes?

    Kommentar

    • Marisch
      • June 2006
      • 370

      #92
      Ursprungligen postat av viktor333
      Nu när jag kollade idag var ynglet dött Och dom andra äggen e inte kläckta, jag börjar oroa mig för att de inte kommer kläckas. Det ser ut som att vissa börjar mögla bort och många e nästan helt kritvita exakt hur såg dina ut innan dom kläcktes?
      Många ägg var som du säger helvita och en del lite luddiga, men inte alla. De som kläcktes var ljusbrungula, de som var vita och luddiga blev det inget av. Det kan ju vara så att de som möglar och blir vita inte är befruktade. Men det var riktigt tråkigt att höra. Även jag har ju gått och väntat med spänning på dina yngel. Hur många dagar har det gått nu sen de la äggen?
      720 liter160 liter102 liter54 liter

      Kommentar

      • viktor333
        • August 2007
        • 221

        #93
        Ok, jag har väl några ljusbrungula kvar men det känns ganska uppgivet undrar varför de kläckta ynglet dog över en natt så... De e väl en vecka imon tror jag, jaja finns la en liten chans kvar. Annars får jag trösta mig med att jag ska köpa nya fiskar nästa vecka

        Kommentar

        • Marisch
          • June 2006
          • 370

          #94
          Ursprungligen postat av viktor333
          Ok, jag har väl några ljusbrungula kvar men det känns ganska uppgivet undrar varför de kläckta ynglet dog över en natt så... De e väl en vecka imon tror jag, jaja finns la en liten chans kvar. Annars får jag trösta mig med att jag ska köpa nya fiskar nästa vecka
          Okej. Jag håller tummarna ett tag till då. Ja nya fiskar är ju alltid kul. Vad blir det för nåt då?
          720 liter160 liter102 liter54 liter

          Kommentar

          • viktor333
            • August 2007
            • 221

            #95
            Ursprungligen postat av Marisch
            Okej. Jag håller tummarna ett tag till då. Ja nya fiskar är ju alltid kul. Vad blir det för nåt då?
            Bra då e vi två, kanske hjälper bättre Tänkte ju kanske tre siverhajar ett par fjärilsciklider och nått mer par av dvärgciklid

            Kommentar

            • Marisch
              • June 2006
              • 370

              #96
              Ursprungligen postat av viktor333
              Bra då e vi två, kanske hjälper bättre Tänkte ju kanske tre siverhajar ett par fjärilsciklider och nått mer par av dvärgciklid
              Så du tänker göra ett försök till med silverhajar. Hoppas du har bättre tur med dem den här gången. Fjärilsciklider har jag oxå funderat på till mitt 160 liters som jag håller på att göra om. Eller möjligen kakaduaciklid, de är oxå fina.
              720 liter160 liter102 liter54 liter

              Kommentar

              • viktor333
                • August 2007
                • 221

                #97
                Ursprungligen postat av Marisch
                Så du tänker göra ett försök till med silverhajar. Hoppas du har bättre tur med dem den här gången. Fjärilsciklider har jag oxå funderat på till mitt 160 liters som jag håller på att göra om. Eller möjligen kakaduaciklid, de är oxå fina.
                Mmm, kanske palettciklid men får la se vad dom har i affären med. Ofta faller jag för nått när jag går och kollar
                Senast redigerad av viktor333; 10 February 2009, 15:20.

                Kommentar

                • Marisch
                  • June 2006
                  • 370

                  #98
                  viktor333! Hur gick det med corydorasäggen?
                  720 liter160 liter102 liter54 liter

                  Kommentar

                  • viktor333
                    • August 2007
                    • 221

                    #99
                    Ursprungligen postat av Marisch
                    viktor333! Hur gick det med corydorasäggen?
                    Inte så bra, häller ut dom idag tror jag, funkar de fortfarande som mat

                    Kommentar

                    • Marisch
                      • June 2006
                      • 370

                      Ursprungligen postat av viktor333
                      Inte så bra, häller ut dom idag tror jag, funkar de fortfarande som mat
                      Så synd. Men de lär säkert leka fler gånger. Mina lekte igen idag, tog reda på lite mer ägg. Så här ser de ut.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: Coryägg1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 246,5 KB
ID: 2105125

                      Om de inte är mögliga så kanske de funkar som mat. Vem vet.
                      720 liter160 liter102 liter54 liter

                      Kommentar

                      • viktor333
                        • August 2007
                        • 221

                        Ok, men om jag får ägg igen kanske jag inte skall ha dom i en liten burk... fick ju ett yngel men den överlevde ju inte ens natten:S

                        Var synd att inga överlevde för jag har bara tre st corydoras, tänkte köpa fler nästa vecka. Tror du de funkar med några andra corydoras med de svarta? Fungerar de som ett "stim" ändå?

                        Kommentar

                        • Marisch
                          • June 2006
                          • 370

                          Ursprungligen postat av viktor333
                          Ok, men om jag får ägg igen kanske jag inte skall ha dom i en liten burk... fick ju ett yngel men den överlevde ju inte ens natten:S

                          Var synd att inga överlevde för jag har bara tre st corydoras, tänkte köpa fler nästa vecka. Tror du de funkar med några andra corydoras med de svarta? Fungerar de som ett "stim" ändå?
                          Ja det var synd. Jag har både fläckiga och metallpansarmalar och de brukar "stimma" tillsammans. Så det borde väl funka att ha en annan sort oxå.
                          720 liter160 liter102 liter54 liter

                          Kommentar

                          • drd
                            • March 2004
                            • 5586

                            Dom brukar funka bäst ihop med samma art, en del gillar inte att simma med andra är min erfarenhet av corys.
                            ________________________________________________

                            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                            Kommentar

                            • drd
                              • March 2004
                              • 5586

                              Räknade förresten mina småttingar idag och där e 36 survivers som växer på och verkar vilja bli stora som sina föräldrar.
                              Ska plocka upp ett 20 tal nya ägg nu oxå för att säkra upp återväxten lite till
                              ________________________________________________

                              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                              Kommentar

                              • Marisch
                                • June 2006
                                • 370

                                Det är säkert som du säger drd. Att de funkar bäst med sina egna. Men mina två sorter funkar ihop iaf.

                                Jag har 34 st överlevare hittills, plus att jag plockade X antal ägg igår. Vet inte hur många det var men det var massor. Vi får väl se hur det blir med det.
                                720 liter160 liter102 liter54 liter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...