Glad Corydoras aeneus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Glad Corydoras aeneus

    Igår fick jag hem en stackars Corydoras aeneus som gått ensam i en pytteburk med guppysar och bara grusunderlag. Han har mest legat still och vete tusan om han fått tablett-eller levande foder nångång?
    Först var han lite stilla och chockad, sen var han igång. Simmade med de andra Corysarna (Panda och fläckig) samt Botiorna. Han borrade ner huvudet i sanden och plöjde runt.
    Till helgen ska fler av hans sort införskaffas.
    Tänk vad glad man kan bli av en lycklig fisk!?! I morse kikade på dem och då låg han tillsammans med de fläckiga corysarna.
    Igårkväll vid matdags tror jag han blev lite konfunderad då alla malarna kom och visade sitt dåliga bordsskick!
    Veckans goda gärnng!
    350 l
  • AffeAlien
    • December 2011
    • 655

    #2
    Vilken tur han fick lite vänner, De gillar ju sällskap det där rackarna.
    Har själv 8st, fläckiga och metall, det är riktigt trevliga att titta på för det är full fart nästan hela tiden, sedan att de håller botten fin är ju ett stort pluss
    Mvh Alf

    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Vilken gullig historia. Finns det något sötare än pansarmalar?

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Solskenshistoria!
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #5
          Ja aldrig mer kan jag hålla med nån som säger att deras fisk mår bra om den bor för litet, har tex inga kompisar om det är en stimfisk, har fel miljö osv...inte efter att ha sett en fisk som mår så bra OCH är lycklig. Det såg jag även på mina Botior och Corysar när jag satte in sand. Håller vi fiskar i dessa onaturliga miljöer måste man försöka göra det bästa för dem.
          Jag hade ju inte tänkt ha denna Corysorten men nu blir det alltså en sväng till akvarieaffären. fast den verkar trivas med de andra Corysarna samt Botiorna.
          350 l

          Kommentar

          Arbetssätt...