tips på bra algätare till mitt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    tips på bra algätare till mitt kar

    Har nu haft i gång mitt nya kar i snart tre veckor, var och kollade nitriten i dag som fortfarande ligger på 0. Nu när karet varit i gång ett tag börjar alger komma och jag skulel vilja ha tips på en bra algätare. Jag har guppy, neontetror, molly och prakt botior i karet. Det är på 110 Liter, 25-26 grader beroende på rumstemperaturen. Alla fiskar är väldigt framåt och äter av all mat vilket gör att mina tidigare algätare förmodligen inte fått tillräckligt mat befarar jag. algtabletter och anant foder som sjunker äts ganska snabbt upp av alla fisksorterna så malarna hann liksom aldrig fram. Så jag söker väl någon algätare som kan passa bra i mitt kar, har ni några tips
  • danne0301
    • July 2009
    • 1128

    #2
    Ett par Ancistrus =) de är populära för att de är duktiga, och trevliga, och lättlekta om man får båda könen. De flesta malar är nattaktiva(st), så det är en fördel om man stoppar i tabletterna en stund efter att man släckt ljuset för natten. Då kan dom äta i lugn och ro medans de andra fiskarna antar nattpositioner.
    Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

    2 gånger 54L odlingsprojekt
    540L Ormhuvudfisk som blev CA

    Kommentar

    Arbetssätt...