Malyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • katti73
    • June 2010
    • 48

    Malyngel

    Hej, upptäckte i dag att våran ancistrus hanne nu hade släppt ut sina yngel, har hittills sett 6 yngel vilket ju inte är så många men det är första gången våra ancistrusar har lekt så man kanske inte kan förvänta sig så många yngel heller, men till frågan, han ligger fortfarande kvar i sin grotta och har bara varit ut några snabba svängar men så fort nån fisk närmar sig grottan så dyker han in dit direkt kan det vara så att han fortfarande har yngel kvar där, att han inte har släppt ut alla??
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Kan nog vara så att alla ynglen inte är ute än ocg att han stannar kvar att vänta tills de andra är redo och möta världen .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • katti73
      • June 2010
      • 48

      #3
      Ok, ja det har varit min tanke också, nu har jag dock en till fråga, vad jag förstått så ska dom kunna äta vanliga tabletter men hur ofta måste man mata dom ?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Har du dem i ett eget akvarium eller går de ihop med andra fiskar? När du säger vanliga tabletter menar du då tabletter avsedda för malar typ som algewafers? (tror jag de heter). Om det är sådana du menar så ska de kunna äta sådana direkt. Jag har hört andra mata sina yngel med brysselkål, ärter (utan skal), zuchini (stavning) och gurka m.m
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • katti73
          • June 2010
          • 48

          #5
          Nä, dom är inte i ett eget akvarium och jo jag menar tabletter avsedda för malar, problemet är väl att veta om dom får i sig något, för vi har prakt botior som är galna i dessa tabletter så mal ynglena kommer kanske inte ha så stor chans till dom, men om man matar dom ofta så borde dom ju få i sig något. Grönsker har jag inte ens tänkt på , men tack för det tipset, då ska jag slänga i nån ärta lite då och då.

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Se bara till så att inte praktbotiorna ger sig på dina yngel. De är rätt så tuffa av sig.
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • danne0301
              • July 2009
              • 1128

              #7
              Mata bara efter att du släckt för natten så minskar i alla fall risken att annan fisk norpar tabletterna.
              Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

              2 gånger 54L odlingsprojekt
              540L Ormhuvudfisk som blev CA

              Kommentar

              Arbetssätt...