Matning av ancistrus, tillväxt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pliina
    • January 2010
    • 292

    Matning av ancistrus, tillväxt?

    Jag undrar varför min ancistrus inte växer. Jag har haft den i över 2 månader och tycker inte det är så stor skillnad. Växer de sakta eller ger jag för lite mat?

    Ger 2ggr i veckan 1/4 hikari algae wafers. Dock äter fiskarna rätt mycket och malen är lite blyg.
    Har börjat ge efter nedsläckning så att den ska vara lite mer ifred. Ger ibland animalisk pellets också.

    Några tips?

    Har inga synliga alger i karet, finns det "osynliga" alger för den att äta mellan målen?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Om du haft den i två månader och den var liten när du köpte den kan jag nog garantera att den växt, men eftersom du ser den var och annan dag så är det inte säkert att du ser tillväxten nu i början.
    Fortsätt stödmata men kanske lite oftare som du gör, när karet är släckt, så kommer den snart att bli stor även i dina ögon.
    De äter lite allt möjligt, inte bara alger och heller inte alla sorters alger och kollar du under magen ser du om den börjar magra. Är den lite insjunken bör du stödmata lite mer, och har du inte testat grönsaker såsom broccoli, gurka, zuccini osv, är det värt att prova då även övriga fiskar bruka gilla detta.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • danne0301
      • July 2009
      • 1128

      #3
      Du kan ju lurpassa på ett bra tillfälle att mäta den när den sitter på glaset eller liknande, sedan mäter du igen efter en månad så ska du se att det hänt något
      Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

      2 gånger 54L odlingsprojekt
      540L Ormhuvudfisk som blev CA

      Kommentar

      Arbetssätt...