Papegojciklid död

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #46
    För att komma med en teori om dödsorsaken, du har rödciklider med papegojorna, tyckte jag att du sa? Papegojor är lite klumpiga på grund av sin kroppsform, och rödciklider kan vara ganska ettriga.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • almost_jocke
      • January 2008
      • 228

      #47
      Ursprungligen postat av Micke_A
      För att komma med en teori om dödsorsaken, du har rödciklider med papegojorna, tyckte jag att du sa? Papegojor är lite klumpiga på grund av sin kroppsform, och rödciklider kan vara ganska ettriga.
      jo det har jag. men jag har dock alldrig sett något som skulle tyda på det. då brukar ju fenorna på den attackerade fisken va slitna och man ser även fler saker på fisken och då när den var "döende" så såg jag inget som tydde på detta.

      tack iaf för att di komm tillbaka till trådens ursprungliga tema.

      Kommentar

      • Jennypenny
        • January 2008
        • 75

        #48
        Tack alla som svarat på min fråga om linjeavel.

        Inom häst vet jag precis vad linje/ inavel är för ngt, dåliga/bra gener osv.
        Tänkte bara om det var annars på fiskar.
        Tyckte Kjells förklaring var mkt bra.
        Senast redigerad av Jennypenny; 28 February 2008, 22:24. Anledning: stavfel
        /Jenny

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #49
          Ursprungligen postat av almost_jocke
          jo det har jag. men jag har dock alldrig sett något som skulle tyda på det. då brukar ju fenorna på den attackerade fisken va slitna och man ser även fler saker på fisken och då när den var "döende" så såg jag inget som tydde på detta.

          tack iaf för att di komm tillbaka till trådens ursprungliga tema.
          Tja, tyckte att det var på tiden

          Rödcikliderna kan ju ha stressat den, utan att ha gjort nå´n fysisk skada, kanske. Jag vet inte, men nå´t dog den ju av.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • almost_jocke
            • January 2008
            • 228

            #50
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Tja, tyckte att det var på tiden

            Rödcikliderna kan ju ha stressat den, utan att ha gjort nå´n fysisk skada, kanske. Jag vet inte, men nå´t dog den ju av.
            eldbukarna har ju lekt lite till och från kan kanske va dom som har stressat den?? dom brukar hålla till på samma ställe som Papegojcikliderna men den anndra Papegojcikliden som jag har kvar verkar må jätte bra..... ne vet inte finnsa la oändligt men orsaker till att den gick bort....

            Kommentar

            • Tommy.Trott
              • December 2007
              • 36

              #51
              almost_jocke - du har skrivit i tidigare inlägg att din papegojfisk har ingen mun ????? De brukar ha lite deformerad mun men fortfarande en mun, frugans papegojfiskar .... hm ... alla har mun ...
              Varför köpa fisk utan en så pass fiffig sak som mun ?
              "en ful fisk gillar fula fiskar och vackra kvinnor, jag har båda"

              Kommentar

              • almost_jocke
                • January 2008
                • 228

                #52
                Ursprungligen postat av Tommy.Trott
                almost_jocke - du har skrivit i tidigare inlägg att din papegojfisk har ingen mun ????? De brukar ha lite deformerad mun men fortfarande en mun, frugans papegojfiskar .... hm ... alla har mun ...
                Varför köpa fisk utan en så pass fiffig sak som mun ?
                asså den har väll en mun.....men ser mest ut som ett avlångt hål tycker jag....

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #53
                  Ursprungligen postat av almost_jocke
                  asså den har väll en mun.....men ser mest ut som ett avlångt hål tycker jag....
                  Så ser nog tyvärr de flesta papegojciklider ut, tror jag. Alltså att underläppen är kraftigt böjd, så att de inte kan stänga munnen. Det är nog en del av det som "gör" en papegojciklid, se´n finns det säkert olika grader av missbildningen.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...