Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Radioaktiva Räkor
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Jo, det skulle nog beskriva innehållet i tråden bättre

    Vet någon om det är möjligt att byta namn på tråden

    Om det är möjligt, behåller de som prenumererar på tråden sin prenumeration
    Jorå, den behåller ju trådnumret så. Testa att redigera ditt första inlägg och byt titel helt enkelt.

    //C

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Jag har inte haft några SA-dvärgar på något år nu, men suget bara växer och växer. Om 2 månader kommer jag få hem två kar med måtten 150*60*35. Det första jag tänkte när jag fick napp på de karen var SA-dvärgar. Det ena karet är jag nog tvungen att spara till framtida yngel av mina mbunas, men det andra kommer definitivt husera dvärgciklider från Sydamerika. Jag är även sugen på att köra en grupp Biotodoma cupido eller wawrini (har en förkärlek för jordätare). Jag har inte bestämt mig vilka arter det blir ännu, men man borde onekligen kunna köra ett gäng arter i det karet. Vad tror ni?

    /Jocke
    Är djupet på akvariet 60 eller 35 centimeter?

    Dvärgarna bryr sig inte så mycket om höjden på akvariet, utan det är bottenytan som är avgörande för hur många par man kan ha.

    Det är en viss skillnad på 0,9 eller 0,53 m2 bottenyta.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor

    Borde inte tråden döpas om till Dvärgciklidtråden?

    //C
    Jo, det skulle nog beskriva innehållet i tråden bättre

    Vet någon om det är möjligt att byta namn på tråden

    Om det är möjligt, behåller de som prenumererar på tråden sin prenumeration

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Jag har inte haft några SA-dvärgar på något år nu, men suget bara växer och växer. Om 2 månader kommer jag få hem två kar med måtten 150*60*35. Det första jag tänkte när jag fick napp på de karen var SA-dvärgar. Det ena karet är jag nog tvungen att spara till framtida yngel av mina mbunas, men det andra kommer definitivt husera dvärgciklider från Sydamerika. Jag är även sugen på att köra en grupp Biotodoma cupido eller wawrini (har en förkärlek för jordätare). Jag har inte bestämt mig vilka arter det blir ännu, men man borde onekligen kunna köra ett gäng arter i det karet. Vad tror ni?

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Radioaktiva Räkor
    svarade
    Mina Dicrossus filamentosus har också börjat uppvisa riktigt beteende. Två hanar och tre honor, hanarna har börjat mucka med varandra och färgar ut nåt extremt

    Borde inte tråden döpas om till Dvärgciklidtråden?

    Vidare så har mina Laetacara curviceps lekt och rommat två gånger sen jag fick dom för en månad sen, inga yngel ännu dock - men det lär ju komma så som dom håller på

    //C

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Väntar med spänning...


    /Jocke
    Kommer i kväll, jobbar nu

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Fick i kväll se att mina Dicrossus filamentosus precis skulle till att lägga rom. För ovanlighetens skull på ett ställe där jag kunde filma.

    Lyckades fånga ca 15 minuter innan ljuset släcktes med videokameran. Blev lite spännande när det kom in en andra hane och käkade rom mitt i leken

    Ska redigera och lägga upp filmen i morgon.

    Väntar med spänning...


    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Fick i kväll se att mina Dicrossus filamentosus precis skulle till att lägga rom. För ovanlighetens skull på ett ställe där jag kunde filma.

    Lyckades fånga ca 15 minuter innan ljuset släcktes med videokameran. Blev lite spännande när det kom in en andra hane och käkade rom mitt i leken

    Ska redigera och lägga upp filmen i morgon.

    Lämna en kommentar:


  • Mich
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Mich

    Nicke SA

    TinaM

    Simon- -B

    Välkomna in i Apisto tråden

    Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
    Tack, det var bland annat den här tråden som fick mig inspirerad att köpa Apistogrammor. Förresten, så tror jag det vankas lek hos mina Apor. Båda honorna har en vacker gul lekdräkt och hanen försöker imponera på dem hela tiden. Vi får se hur det utvecklas!

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av TinaM
    Tack för välkommandet. Jag har många frågor om dessa charmiga firrar. Är denna rätt tråd att fråga på?

    Fråga på bara. Det håller dessutom tråden vid liv vilket är bra när det gäller så här intressanta trådar....

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • TinaM
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Mich

    Nicke SA

    TinaM

    Simon- -B

    Välkomna in i Apisto tråden

    Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
    Tack för välkommandet. Jag har många frågor om dessa charmiga firrar. Är denna rätt tråd att fråga på?

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Mich

    Nicke SA

    TinaM

    Simon- -B

    Välkomna in i Apisto tråden

    Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
    tack Jag tror man hittar mycket här om man hinner läsa igenom alla sidorna :P Haha Men tack för en bra tråd Mvh Simon

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Mich

    Nicke SA

    TinaM

    Simon- -B

    Välkomna in i Apisto tråden

    Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Mich
    Två bilder på mina Apistogramma Macmasteri.




    Jättefina fiskar

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Mich
    svarade
    Två bilder på mina Apistogramma Macmasteri.



    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...