Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LindaAlgo
    svarade
    Är kanske lättroad men hanen har ett roligt sätt att försöka impad på honan. Att simma uppochner. Fungerar så där.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Nu är våra första apistogrammor inhandlade. Det blev Apistogramma viejita superred. Dock blev det två och inte tre som jag hoppas på.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Du är även välkommen att ställa frågor när du har fått dina fiskar
    Det kommer jag säkert göra och säkert lite bilder med om jag kan få några av kvalitet.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Du är även välkommen att ställa frågor när du har fått dina fiskar

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    A. viejita ställer nog inga högre krav än andra apisar, jag har haft dessa i ett betydligt högre ph än vad du har. Tror det är bäst med 1+2, om kanske inte hanen "tänder" till på den enda som du skaffar, då är det bra med två honor. Tänk bara på att två honor behöver var sitt "revir" så långt ifrån varandra som det bara går.
    Så köp!

    //Inger
    Tack, då får det nog bli ett inköp på fredag om allt går som det ska. Får med se vad de säger om att sälja dem 1+2.
    Har försökt dela upp det så att det ska finnas flera olika revir. Men vi får väl se vad de anser om det.


    Ursprungligen postat av Inger H
    Dessutom vill jag lägga till Linda, att det är kul att du ställer frågor i en apistogramma-tråd som startade 2007 - topp!

    //Inger
    Äh tänkte att det var lika bra att ställa den här.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Dessutom vill jag lägga till Linda, att det är kul att du ställer frågor i en apistogramma-tråd som startade 2007 - topp!

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Har en fråga.
    Ställer Apistogramma viejita högre krav än övriga apistogrammor? Eller skulle ni kunna tänka er att rekommendera den till en nybörjare på apistogrammor.
    Har strax under 7 i PH i det tilltänkta karet på 240 liter samt en del rötter och mycket växter. Samt att jag har catappa-löv i det. Sällskapet är kolglödstetror. Sen kommer det att tillkomma någon av dvärgpansarmalar.

    Borde jag skaffa 1 plus 2 eller går det att ha 1 plus 1 med?
    A. viejita ställer nog inga högre krav än andra apisar, jag har haft dessa i ett betydligt högre ph än vad du har. Tror det är bäst med 1+2, om kanske inte hanen "tänder" till på den enda som du skaffar, då är det bra med två honor. Tänk bara på att två honor behöver var sitt "revir" så långt ifrån varandra som det bara går.
    Så köp!

    //Inger
    Senast redigerad av Inger H; 25 April 2018, 16:15.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Har en fråga.
    Ställer Apistogramma viejita högre krav än övriga apistogrammor? Eller skulle ni kunna tänka er att rekommendera den till en nybörjare på apistogrammor.
    Har strax under 7 i PH i det tilltänkta karet på 240 liter samt en del rötter och mycket växter. Samt att jag har catappa-löv i det. Sällskapet är kolglödstetror. Sen kommer det att tillkomma någon av dvärgpansarmalar.

    Borde jag skaffa 1 plus 2 eller går det att ha 1 plus 1 med?

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Har nu läst genom hela tråden, har verkligen varit nyttigt att läsa genom den.
    Hittade tom ett gammalt inhopp från mig själv tidigare.

    Men nästa lördag kommer två arter av apistogrammor få flytta hem till oss.
    En ska få gå i ett 240 liters och en ska gå i ett 54 liters.
    Har inte riktigt bestämt mig för art ännu. Men lär hitta något lämpligt på akvarielagret.
    Senast redigerad av LindaAlgo; 22 April 2018, 18:24.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Kul att någon ny hittat hit.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack alla ni som bidragit till denna informativa tråd! Jag har lärt mig mycket och kan varmt rekommendera ap. intresserade att läsa den från början till slut.

    Hälsningar Nando

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Jag har läst den en gång förut, men den tål helt klart att gås igenom igen

    Lämna en kommentar:


  • flygrc
    svarade
    Jag stod i akvarieaffären idag och såg några Apistogramma och kom att tänka på den här tråden.
    Projektnerven ryckte... varför inte... nåväl den karamellen går nog att suga några år på och under tiden går det att läsa om här

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Pumbar upp tråden då det finns mycket bilder och kunskap att hämta för ny medlemmar.

    Härligt Maths, det är väkommet .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Pumbar upp tråden då det finns mycket bilder och kunskap att hämta för nya medlemmar.
    Senast redigerad av c90368; 28 February 2016, 08:30.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...