Boliviansk fjärilsciklid tillsammans med Apistogramma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #91
    Det löser sig skall du se! Har du matat dem?

    Kommentar

    • a.eriksson
      • May 2010
      • 148

      #92
      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Det löser sig skall du se! Har du matat dem?

      Jag provade att mata med cyklops men de verkade inte så intresserade utav det, de stod i främre hörnet och cyklopsen flög bara förbi fiskarna i den svaga cirkulationen, nån enstaka gång fick nån syn på att det flög omkring något och fisken sög i sig, men de brydde sig inte mycket. Men ibland glider de gärna omkring nån av de och nafsar i nå växter.

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #93
        Så länge de äter behöver du inte oroa dig.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #94
          Att de plötsligt blivit mycket färre kan nog också göra dem osäkra.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • a.eriksson
            • May 2010
            • 148

            #95
            Cyklopsen flög precis framför ögonen på dom men dom brydde sig knappt. De åt inte vad jag kunde se, möjligen nån av de en gång. De borde ju känt lukt och lagt märke till det.

            Kommentar

            • a.eriksson
              • May 2010
              • 148

              #96
              Ursprungligen postat av Shepard
              Att de plötsligt blivit mycket färre kan nog också göra dem osäkra.
              Okej, kan ju så vara. De har kommit från en trång balja, med många fiskar, i stimmig butik till ett lugnt och fint inrett kar, lite förvånade lär de ju bli?

              Kommentar

              • a.eriksson
                • May 2010
                • 148

                #97
                Optimal temperatur?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #98
                  24-26 enligt artbeskrivningen, men jag vet inte, 24 känns lite lågt, men som sagt, jag vet inte. Tycker 26 låter bättre än 24.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • a.eriksson
                    • May 2010
                    • 148

                    #99
                    Jag har 27 nu, strax under. Googlade och den optimala temperaturen för odling skulle vara lite högre, 27-28 skulle gynna lek bättre. Kollade på andra artbeskrivningar och de stod på de flesta ställen typ 24-28.

                    När blir de könsmogna? Storlek?

                    De som ser ut som hanar är runt 6-7 cm nu och de mindre som nog blir honor är runt 5 cm. Mätte med linjal så gott de gick.

                    De börjar trivas bättre och bättre. De färgar ut mer och mer. Och de är på varandra mer, puffar och grejar på varandra, håller fortfarande ihop som ett stim. Och utnyttjar karet mer och mer.
                    Testade även att mata lite idag och intresset för mat var enormt, de var glupska. Matade lite med dafnier denna gång.
                    Senast redigerad av a.eriksson; 04 March 2015, 11:31.

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Gôtt, då är allt om det skall vara!
                      Ta det lugnt med maten nu bara...

                      Kommentar

                      • a.eriksson
                        • May 2010
                        • 148

                        Gjorde ett litet test bara med maten för att se om de ville äta nu får de nog vara utan nån dag!

                        27 grader för varmt? När blir de könsmogna? Nån som har koll? Vet inte heller hur gamla de kan vara nu med storleken som är på dom.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Skulle tro att de redan är könsmogna, som synes på en av mina bilder tidigare i tråden, där en rätt liten hona vaktar ägg.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • a.eriksson
                            • May 2010
                            • 148

                            Med hjälp av denna otroligt bra guiden nedan så kan jag direkt konstatera att jag har 2 st av varje kön, var väldigt enkelt nu att se kön och bestämma med hjälp av guiden. Enligt guiden kan man kika på mer grejer än bara längd på fenor osv. Bra att jag har 2 par! [emoji1]

                            Discover the best restaurants and places with MoonFruit. Use our unique rating and review sorting system to find the perfect spots for your next journey. Get reliable advice and reviews from our community

                            Kommentar

                            • a.eriksson
                              • May 2010
                              • 148

                              Helt otroligt vad den ena honan har färgat ut, det bara lyser om fenorna, så snygg och hon är den som är mest aktiv och mest kaxig. Vet inte om de håller på och bildas par men de håller på med varandra rätt mycket, roligt att studera iallafall.
                              Nu törs de också vara ifrån varandra mer i karet. I och med att de färgar ut mer måste betyda att de trivs bättre och bättre

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ja, det låter ju som om de trivs
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...