A. Borelli och A. Panduro med Räkor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    A. Borelli och A. Panduro med Räkor??

    Jag skaffade två par dvärgciklider igår och stoppade ner dem i ett kar. Nu har jag kommit på att det går räkor i samma kar? Äter cikliderna stora räkor? Räklingar? eller låter de dem vara??
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    De kommer nog att äta upp dem. Men räkorna kommer tävla sig undan för dem bland växter.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Vuxna räkor går säkra, många av räkynglen kommer att bli uppätna, beroende på hur mycket gömställen det finns.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Kanske är bäst och dela på dem så jag får lite räklingar kvar...
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • stefanr72
          • November 2010
          • 1027

          #5
          Ursprungligen postat av henrikl
          Kanske är bäst och dela på dem så jag får lite räklingar kvar...
          Japp....

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #6
            Sv: A. Borelli och A. Panduro med Räkor??

            Hur stort är karet? Alltid vanskligt att hålla olika apisto ihop, särskilt när en art är den veka borellin...
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • henrikl
              • November 2012
              • 639

              #7
              Ursprungligen postat av Moving Waves
              Hur stort är karet? Alltid vanskligt att hålla olika apisto ihop, särskilt när en art är den veka borellin...
              De går nu i ett 120 liters...Än så länge simmar de tillsammans runt i karet. De är inte så stora så kamplusten om revir kanske inte utvecklats ännu...
              2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
              Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                #8
                Sv: A. Borelli och A. Panduro med Räkor??

                Ja du får hålla ett öga på utvecklingen där.
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                • fisheye
                  • November 2010
                  • 488

                  #9
                  Vad för sorts räkor?
                  Mina panduro har gått med Amano i ett år. Inga problem utöver att de ibland nafsat lite vilket är ganska naturligt.
                  Borelli har jag haft med körsbärsräkor - räkorna är snabba så det var sällan ett problem. Men räkorna kommer inte våga sig fram lika mycket.

                  Räklingarna lär nog bli uppätna om tillfälle ges.

                  Kommentar

                  • henrikl
                    • November 2012
                    • 639

                    #10
                    Ursprungligen postat av fisheye
                    Vad för sorts räkor?
                    Mina panduro har gått med Amano i ett år. Inga problem utöver att de ibland nafsat lite vilket är ganska naturligt.
                    Borelli har jag haft med körsbärsräkor - räkorna är snabba så det var sällan ett problem. Men räkorna kommer inte våga sig fram lika mycket.

                    Räklingarna lär nog bli uppätna om tillfälle ges.
                    Fiskarna gick tillsammans med Crystal red och White pearl räkor. Jag flyttade på fiskarna för räkorna blev helt osynliga och är fortfarande. Antingen är de uppätna eller så har de gömt sig väl. Blir spännande och se om de kommer fram igen. Att en felplacering av fisk kan leda till så stora konsekvenser kan man aldrig ana innan ...
                    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                    Kommentar

                    • LS10
                      • November 2010
                      • 258

                      #11
                      Jag hade vuxna körsbärsräkor med en A.borelli hane. Föst så jagade han dem så fort han såg dem och därefter såg jag inte räkorna på flera månader, trodde alla var döda.Men efter det började de komma fram igen och Borellin brydde sig inte alls om dem längre. Så dina räkor hittar säkert fram igen.

                      Däremot fick samma borelli hane flytta ihop medett A.aggasizzii par i ett 240liters, då jag flyttade och var tvungen på att skära ner på karen. Det tog ett par dagar av lättare mobbande av borellin, sen gav han upp och dog. Så har svårt att tänka att dina kan gå ihop med A.panduro?

                      Kommentar

                      • henrikl
                        • November 2012
                        • 639

                        #12
                        Jag flyttade fiskarna till ett annat akvarium och då kom räkorna fram igen. Nu går de i ett kar med olika Corydoras, l-malar och 2 hantelciklidsyngel. Det märks att panduron bestämmer över borellin men de är snälla än så länge.
                        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...