Vilket lysrör?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    Vilket lysrör?

    Vilken belysning ska man ha till SA?

    Har inte så många växter men rätt ljus sand och i nuläget så känns ljuset väldigt guld och färgfattigt,

    har multispinosa och guldsöm och funderar på juvelciklid.

    Vilket lysrör skulle kunna kassa för att framhäva multispinosas gula färg och eventuells guldsöms blåa färger?
    skulle gärna vilja ha ett blå-aktigt sken och skulle man kunna replikera solljuset med spotlights?
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Någonting kallvitt fungerar alltid, tycker jag. Aquarelle, som inte produceras längre tror jag, eller Sylvania aquastar!

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      Jag skulle satsa på hagen life glo, ett rör som har lite varmare grundton men ändå toppar i både rött och blått. Borde framhäva både de gula och blåa tonerna mao. Har ett själv och växterna mår bra samtidigt som jag får rätt bra färg på mina badisar som har en del blått i fenorna. Aquarelle och aquastar tycker jag blir för kalla för att ta fram gula toner.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        Aqua-glo är med ett bra för för SA.

        Sent from my SGSII using Tapatalk

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #5
          Ursprungligen postat av Moving Waves
          Jag skulle satsa på hagen life glo, ett rör som har lite varmare grundton men ändå toppar i både rött och blått. Borde framhäva både de gula och blåa tonerna mao. Har ett själv och växterna mår bra samtidigt som jag får rätt bra färg på mina badisar som har en del blått i fenorna. Aquarelle och aquastar tycker jag blir för kalla för att ta fram gula toner.
          Jag håller inte med, en polare har ett malawikar i våran akvarielokal med aquarelle, och fiskarna fullkomligt lyser, även golden.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            Ja men till Malawi vill man ju gärna ha lite kallare blått ljus, just därför att få dom lysa

            Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

            Kommentar

            • malawijanne
              • October 2006
              • 504

              #7
              Inte jag , jag har gärna grolux.Janne


              malaw.forum24.se

              Kommentar

              Arbetssätt...