Måste man ha sand till Fjärilsciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Theo-A
    • April 2010
    • 9

    Måste man ha sand till Fjärilsciklider?

    Jag har läst lite om både Bolivanska fjärilscilider och vanliga fjärilsciklider.. Och det står att båda måste ha sand att gräva i måste de verkligen ha det?.. Jag har ju Coops kattsand och den är ju så lätt så det borde väl fungera?

    //Theo
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    ja det funkar nog

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      De kommer säkert att trivas och så men just deras naturliga beteende att ta en skopa sand och sila genom munnen och ut genom gällocken kommer du nog inte få se lika mycket.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • Theo-A
        • April 2010
        • 9

        #4
        Okej.. Jag har bestämt att ha kakadua ciklider, vilka andra dvärgciklider kan man ha? Det är ett 150 liter..

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5
          kakadua ciklider gräver inget tycker jag som har ett par!

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #6
            Kakaduor är ganska bottenorienterade så lämpligtvis kombinerar du med någon som håller sig lite högre. Tex någon i laetacara-släktet eller flaggciklid.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • eliyao
              • April 2011
              • 558

              #7
              mina Kakaduor är inte alls botten orienterade. Jag tycker dom är i mitt partiet och över!

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                #8
                Jaså ja det skiljer väl mellan individer. Har ett ganska stort gäng nu på kanske 10st när en kull vuxit upp och de gillar alla att hålla sig nära botten, eller på de ställen där jag har mycket växter på rötter så det bildas en "förhöjd botten".
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                • eliyao
                  • April 2011
                  • 558

                  #9
                  spännande

                  Kommentar

                  • Theo-A
                    • April 2010
                    • 9

                    #10
                    Jag har att välja mellan fiskarna som finns på akvarieteknik, för jag ska beställa från akvariebutiken. Jag har tittat på Grön bågciklid.. Tycker den verkar fin..
                    Om nån har lust så får man komma med förslag på blandningar?

                    Kommentar

                    • Theo-A
                      • April 2010
                      • 9

                      #11
                      http://akvarieteknik.e-line.nu/servl...loginguest&p=H Länk

                      Kommentar

                      Arbetssätt...