Ap. Hongsloi - hona+hane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vitter
    • August 2010
    • 219

    Ap. Hongsloi - hona+hane?

    Fick med mig ett par "apor" hem från affären idag, och funderar på om det slumpat sig så att jag fått en hona och en hane med mig. Är rätt säker på att den större är en hane, men nu undrar jag om nån kunde hjälpa mig se om den mindre är en hona, eller om det är en yngre hane. Den är klart blekare i färgerna (även om ingen av dem ju är direkt utfärgad än förstås), och har också kortare fenor.

    Fota dem gick ju inte så bra, så jag gjorde en liten filmstump. Inte bästa kvalitet på den heller, men iaf under första halvan syns de rätt tydligt.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
  • vitter
    • August 2010
    • 219

    #2
    Ingen som har nåt förslag? Eller är det helt enkelt för svårt att se?

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Svårt o se.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • vitter
        • August 2010
        • 219

        #4
        Anade det... Jaja, får väl se hur det utvecklar sig helt enkelt. De verkar iaf hänga ihop i karet och umgås, så de är inte i luven på varandra. Kändes lite som ett tecken på att det inte borde vara två hanar, vad jag förstått ska de inte gå så bra ihop? De här två har följts åt och utforskat hela kvällen, och lekt i strömmen från pumpen sida vid sida en bra stund med. Det var tydligen roligt.

        Kommentar

        • vitter
          • August 2010
          • 219

          #5
          Förutom att de verkar gilla varandras sällskap har jag nu sett den större ställa upp sig på sidan och skaka på sig för den mindre flera gånger. Lekbeteende, eller kan det lika gärna vara dominansuppvisning mot en mindre hane?

          Kommentar

          • stefanr72
            • November 2010
            • 1028

            #6
            Jag tror att du har ett par...

            Kommentar

            • vitter
              • August 2010
              • 219

              #7
              Hoppas ju på det. Känns som skillnaderna i utseende tyder på det, och de beter sig mer som ett par än som jag misstänker att konkurrerande hanar skulle göra. Håller tummarna.

              Kommentar

              • danne0301
                • July 2009
                • 1128

                #8
                Tveklöst ett par.
                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                2 gånger 54L odlingsprojekt
                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                Kommentar

                Arbetssätt...