kakaduaciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    kakaduaciklider

    Jag köpte kakaduor förra veckan. 1 hane och 2 honor.
    Nästan genast gick den ena honan in i en kruka, hanen följde efter. Så höll de på hela dagen, in och ut.
    Sen dag 2 slutade dom med detta beteende.

    Nu är bägge honorna väldigt rädda för hanen, han kör iväg dem. De syns inte till mycket, den ena klämmer in sej bakom filtret och den andra gömmer sej längst bak upptill bland täta växter.

    Varför gör dom så, är det normalt? Bägge honorna ser lite gula ut så jag trodde de var mogna för lek. De kommer försiktigt fram när det är mat, men sen fort tillbaks eftersom han jagar iväg dem.

    Kan nån förklara och hjälpa mej lite på traven. Finns det något jag kan göra?

    Mina bilder
    Min zoon
  • danne0301
    • July 2009
    • 1128

    #2
    Dom behöver säkert bara acklimatisera sig lite
    Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

    2 gånger 54L odlingsprojekt
    540L Ormhuvudfisk som blev CA

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Tack för svar. Då kanske jag inte behöver oroa mej, eller försöka flytta hanen som någon sa. Jag tycker det verkar drastiskt.
      Dit synpunkt låter mer vettig.

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #4
        Hur stort är ditt kar förresten? Det är i alla fall inget konstigt om han tar mest plats, han vill nog gärna vara kung i karet.
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Akvariet är på 110 liter, lite lagom med fiskar men mycket växter och krukor o rötter.
          Jo, han verkar lite kaxig. Men det kanske lugnar sej. Jag såg faktiskt att den ena honan tittade in i sin kruka nu i kväll. Så jag får väl hoppas.

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...