kakadua jagar bågfensciklid?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • makki
    • April 2010
    • 435

kakadua jagar bågfensciklid?

Hej. Har haft 3kakaduor i lite mer än en veckas tid. 1Hane och 2Honor. Skaffade i torsdags 4st gröna bågfensciklider och nu jagar min kakadua hane alla 4 hela tiden och är aggressiv mot dom. Vet ni om han nån gång kommer bli "van" eller kommer det fortsätta så här hela tiden? Måste jag isåfall ta ut kakaduan?

Tack /Markus
    220L Parachanna Obscura,
    105L Channa sp. "assam",
    54L Mix
  • joelvuo
    • September 2009
    • 771

Mina kakaduor jagade mina fjärilar när jag hade dem, lämnade in kakaduorna men insåg senare att jag borde lämnat in fjärilarna istället.

Vet inte vad man kan göra åt saken, mer gömställen kanske?

Ta hellre ut bågfenscikliderna ^^

Kommentar

• makki
      • April 2010
      • 435

Okej..

mer gömställen = mer växter.. Kostar mkt :s har hyffsat mycket gömställen annars, rötter osv.

Ang. vad för fiskar jag ska ta ut. Vill helst inte ta ut bågfens så tror faktiskt jag tar ut kakadua före. Får se ifall det blir bättre. Ifall jag tar ut kakaduorna så lägger jag nog i någon annan ap.
      220L Parachanna Obscura,
      105L Channa sp. "assam",
      54L Mix

Kommentar

• danne0301
        • July 2009
        • 1128

Han kommer nog alltid hålla på så.. Jag har 1+1 kakadua och 1+1 viejita i 222L. Kakaduaparet dominerade fullkomligt karet i början men nu efter någon har det lugnat ner sig lite, fast hanen går fortfarande fram som en ångvält när han kommer för nära de andra.
        3 kakaduor fyller liksom nästan att 220 revirmässigt..
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

Kommentar

• makki
          • April 2010
          • 435

Okej :/. Men min kakadua hane "letar" efter bågfens. Måste vara jobbigt för dom. Hm, hur ska man då göra.
          220L Parachanna Obscura,
          105L Channa sp. "assam",
          54L Mix

Kommentar

• macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

Ursprungligen postat av makki
            Okej :/. Men min kakadua hane "letar" efter bågfens. Måste vara jobbigt för dom. Hm, hur ska man då göra.
            Vad jag har förstått med dvärgciklider är att vissa är väldigt revirhävande mot andra dvärgciklider. Antingen som får man försöka kanske möblera om lite i akvariet och försöka skapa fler gömställen i form av rötter/växter/stenar, annars så får du ta bort någon av dem.
            MVH macke_fisk

Kommentar

• makki
              • April 2010
              • 435

Ursprungligen postat av macke_fisk
              Vad jag har förstått med dvärgciklider är att vissa är väldigt revirhävande mot andra dvärgciklider. Antingen som får man försöka kanske möblera om lite i akvariet och försöka skapa fler gömställen i form av rötter/växter/stenar, annars så får du ta bort någon av dem.
              Okej, ska lägga i nån sten till. Kanske hjälper lite.
              220L Parachanna Obscura,
              105L Channa sp. "assam",
              54L Mix

Kommentar

• makki
                • April 2010
                • 435

Har nyss varit och köpt en till kakadua hane. Får se om karet är för litet för 2 hanar och 2 honor. Men fick tips om att testa de. Då kanske kakaduan inte jagar bågfens lika mycket.
                220L Parachanna Obscura,
                105L Channa sp. "assam",
                54L Mix

Kommentar

• joelvuo
                  • September 2009
                  • 771

Ursprungligen postat av makki
                  Har nyss varit och köpt en till kakadua hane. Får se om karet är för litet för 2 hanar och 2 honor. Men fick tips om att testa de. Då kanske kakaduan inte jagar bågfens lika mycket.
                  Nä, det kommer bli att honorna blir ihjäljagade eller att hanarna tar kål på varandra tror jag

Men nu ska vi vara optimistiska och hoppas på det bästa

Kommentar

• makki
                    • April 2010
                    • 435

Ursprungligen postat av joelvuo
                    Nä, det kommer bli att honorna blir ihjäljagade eller att hanarna tar kål på varandra tror jag

Men nu ska vi vara optimistiska och hoppas på det bästa
                    Som det ser ut nu så är det lugnt för honorna.. Dom har sina grottor att gömma sig i ifall det blir hårt tryck Men hanarna fightas lite och bågfens blir fortfarande jagade av gammel hanen:s
                    220L Parachanna Obscura,
                    105L Channa sp. "assam",
                    54L Mix

Kommentar

• makki
                      • April 2010
                      • 435

Var o lämna in den äldre hanen, han vart helt galen så hoppas på att den nya är lugnare.
                      220L Parachanna Obscura,
                      105L Channa sp. "assam",
                      54L Mix

Kommentar

Arbetssätt...