planen slog slint

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danne0301
    • July 2009
    • 1128

    planen slog slint

    Har ett par Viejita och ett par Kakadua. När jag skaffade dom så startade jag i samma veva ett minikar med guppy. Tanken var att guppyna skulle avla fram levandefoder.

    Efter familjens påtryckningar lät jag bli att slänga i från de första kullarna, men för en vecka sen fiskade jag upp 2 yngel som var mindre än en vecka skulle jag tippa.
    Problemet är ju att ynglena sällan (aldrig någonsin), lämnar de översta 5cm av karet och apistorna lämnar ju sällan den nedre halvan. Någon gång har jag sett att kakaduahonan ruschar efter ett yngel men hon tröttnar fort fort.
    Så nu har jag i mitt stora kar 2 guppy som växer till sig som jag inte vill, och i det lilla karet har runt 25 yngel i matstorlek :|

    Finns det någon apisto som är mer ytlevande? Funderar nämligen på att byta bort mina Viejita då de knappt får plats att leva för kakaduan.
    Eller ska jag kanske låta kakaduan hälsa på i guppykaret några timmar varje lördagkväll för kalas
    Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

    2 gånger 54L odlingsprojekt
    540L Ormhuvudfisk som blev CA
  • nickee
    • December 2004
    • 119

    #2
    tror nästan alla apisto håller sig till botten regionen av akvariet, rätta mig om jag har fel
    sincerely nicke

    Kommentar

    • Riddaren
      • June 2009
      • 126

      #3
      222 liters akvarium bör väl inte vara särskilt djupt. Apistorna borde få syn på dem och rusa upp förr eller senare tycker man. När de väl tagit en så kan de ta lärdom av upplevelsen och blir sen bättre på att jaga nästa gång så kasta i så många yngel som möjligt.
      Jag brukade mata mina abborrar med guppies och de var också lite trögstartade i början.
      ______________________________________________
      540 L + 540 L + 47 L
      Entusiastisk amatör

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #4
        Nä det är ju bara standard 45 högt, 35 kanske mellan sand och vattenytan.
        Ska testa att slänga i många yngel en gång för jag har ju som sagt sett att åtminstone en har jagat dom lite. Nu har jag dessutom ancistrus yngel och de blir definitivt jagade när de sitter i den undre halvan.
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        Arbetssätt...