Fjärilsciklid köp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    Fjärilsciklid köp

    Jahapp efter lite läsning om dessa fiskar så blev jag väligt sugen på att införskaffa mig ett par st eftersom det känns lite tomt i mitt kar med nuvarande besättning.


    Först tänkte jag fråga hur många kan jag ha i mitt kar eftersom jag har läst lite olika saker om dessa där det står att man bara ska ha dem i par på vissa sidor och på andra att man ska köpa flera st och låta dem para ut sig.

    Och sedan undra jag om det skulle funka med dessa fiskar och palettcikliderna som jag har nu?

    andra tips eller ska jag vänta tills jag skaffar ett större kar?

    Tack på förhand

    //Big Jay
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag skulle nog vänta med Fjärilsciklider om jag vore i dina kläder, de är inte lika tuffa som paletterna och du riskerar att de kommer att tyna bort ganska så snart....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag skulle nog vänta med Fjärilsciklider om jag vore i dina kläder, de är inte lika tuffa som paletterna och du riskerar att de kommer att tyna bort ganska så snart....

      Okej dock verkar inte min paletterna så himla agressiva, endast honan som jagar bort malarna när de kommer nära deras grotta men innan de börja leka var de faktiskt hur lunga som helst, hmm
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Har du dessutom även några skalarer och dessa tillsammans i ett 112 liters så avråder jag dig ännu mer, men det är som sagt bara ett råd...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Jerpan
          • January 2003
          • 103

          #5
          Mina paletter är väldigt aggresiva och dominanta. Jag skulle inte blanda dem med fjärilar i ett så litet akvarium.

          Kommentar

          • Constantine
            • September 2009
            • 431

            #6
            Okej tack ansjo...om det är något jag har lärt mig på detta forum så är det att lyssna på dina råd
            450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
            170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ursprungligen postat av Constantine
              Okej tack ansjo...om det är något jag har lärt mig på detta forum så är det att lyssna på dina råd
              Ajdå, tänk om mina barn hade sagt samma sak...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Constantine
                • September 2009
                • 431

                #8
                Det värsta är bara när jag får för mig nått så har jag väldigt svårt att släppa det hehe men jag får väl tänka på fiskarnas bästa


                Men skulle det fungera i ett större kar, hade tänkt mig något mellan 300 till 500L så fort regeringen godkänner karets utseende lite jobbigt att hitta ett kar med bokträ/färgad möbel som råkar va det enda hon godkänner
                450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                Kommentar

                • danne0301
                  • July 2009
                  • 1128

                  #9
                  Köp största karet du hittar med billigaste möbeln och köp fanerskiva som frugan får bestämma och klä möbeln med
                  Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                  2 gånger 54L odlingsprojekt
                  540L Ormhuvudfisk som blev CA

                  Kommentar

                  • Mick13
                    • May 2008
                    • 1796

                    #10
                    Jag har sett plast film på rulle som ser ut som bokträ så köp vilket kar som helst o klä in det som krävs med filmen =)
                    In vino veritas, in aqua sanitas

                    Kommentar

                    Arbetssätt...